er mænd og kvinder "rigtige" for hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2009

oo

noget andet der slår mig er, at det er da ærgeligt at man skærer alle af et køn over samme karm... jeg er ikke som andre kvinder og min mand er ikke som andre mænd og jeg tror man går glip af rigtig meget ved hinanden hvis man hele tiden siger til sig selv "jamen sådan ER mænd!"...det gør min ene søster fx og hun læser alle de der idiotiske selvhjælps bøger om at forståååå hinanden - vel at mærke uden at man skal TALE med hinanden, men bare læse om hvordan den andet køn er i en bog.

jeg er ikke kun mit køn, men mit køn er vigtig for min identitet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Forresten, tænkte lige at den passede bedre i Parforhold, så jeg flyttede den lige
Sov sødt

Anmeld

26. august 2009

Michala

Ja, det er da et spændende spørgsmål. Sætter mange tanker i gang hos mig, især når flere kommentarer har været at det ikke ligger i generne hos mænd at blive hos en kvinde. For mig kan jeg kun sige at mænd og kvinder er rigtige for hinanden. Jeg har én gang for mange år siden været så betaget af en pige, så jeg næsten troede jeg var forelsket, men fysisk kan jeg mærke at jeg aldrig vil kunne blive rigtig forelsket i en kvinde. Bryder mig f.eks. ikke særlig meget om kvinders personlige dufte som jeg gør med mænd, og så er der meget i personligheden hos kvinder som ville irritere mig ved at bo sammen med dem Og ja, det er nok noget med at man finder en person som har nogle andre egenskaber end en selv. Selvom man kan være for kritisk i valget af en partner, skal man nok vide med sig selv hvad det er man leder efter, eller være god til at mærke efter. Jeg vidste i hvert fald tidligt at min kæreste var den rette for mig

Ang. at det ikke ligger i generne for mænd at være til én kvinde, sætter jeg et stort ? ved. Har gjort mig en masse tanker, som jeg lige vil dele. Vil gerne læse eventuelle artikler hvor det står, men har læst for lidt tid siden at mange mænd forlanger faderskabstest (selv i faste forhold), da mænd har en jalouxi, der ligger dybt, da de skal sikre sig at afkommet er deres. Desuden bruger mange som argument at ingen andre væsner er monogame, hvilket ikke passer. Pingvinen bl.a. finder en mage for livet og ved at en papegøjeart også dør af ensomhed når dens partner dør. Ligeledes er menneskers levealder først begyndt at stige de sidste 100 år, hvilket gør at mænd før i tiden heller ikke har været skabt til at få børn i en al for sen alder, men hvor kvinders æg dør er det også bevist at mænds sædceller har mange genetiske fejl. Tænker også seksuelle overførte sygdomme taler imod at mennesket ikke er skabt til én partner. Men som sagt dette er bare mine tanker omkring mænd og kvinder og hvor vidt de er skabt for én og hinanden

Anmeld

26. august 2009

Honningblomst

Det er vel ikke så lige til....selvom mænd og kvinder er forskellige så er kvinder og kvinder jo også og så fremdeles..
Jeg kan kun svare for mit eget vedkommende og nej, jeg er bestemt ikke skabt til at bo sammen med en mand eller glo på en dagligt, tilgengæld så er jeg seksuelt helt klart til mænd...så ved at bo alene, have en mand alligevel, så får jeg alt det gode og slipper for alt bøvlet...altså ud fra hvad jeg prioterer og sætter højest i mit liv..
Jeg tror så også at rigtig mange kvinder nyder at bo alene og vælger det...hvorimod de fleste mænd helst vil have en lille kone derhjemme...men det er vel også nemmest...
Så det er vel et nej herfra...jeg tror og mener ikke at mænd og kvinder er skabt til at bo sammen...de er skabt til at formere sig sammen..men udviklingen er jo helt naturligt gået imod at man bor sammen, mand og kvinde og langt de fleste nyder jo nok også denne udvikling.
Knus Eva..

Anmeld

26. august 2009

LineD

mariamiss6 skriver:

Mænd og kvinder er rigtige for hinandnen, hvis man kan finde ham/hende der kompenserer for dine fejl og mangler, så at man bliver et "helt" menneske tilsammen........

men for det meste tager vi jo dem der er "først for" og lukker derefter øjnene for resten, så mennesker er nok bare ikke så gode til at finde "den rette" og vi forelsker os alt for nemt.... blandt andet fordi vi har trang til at reproducere.......

bare en lille tanke, til svar på et tungt spørgsmål..... har i ævrigt overhovedet slet ikke tænkt å det, og kan slet ikke se om mine tanker giver mening hahahaha...

Great minds think alike
Ville bare lige erklære at den tanke har jeg umiddelbart også hehe

Anmeld

26. august 2009

Diana...

Zafir skriver:

HEHE... Det var noget af et spørgsmål her til aften...

Altså - Min holdning til det er:

Sexuelt: Jeg tror ikke på at mennesket har fået en seksualitet, til at spilde den på ét køn. Hvis vi havde det, så havde vi fået en forplantningsevne og ville kun dyrke sex, når vi skulle forplante os, ligesom mange dyr. Nu har vi fået en sekxualitet, så tror jeg at vi har fået den for at lege med mennesker og ikke kvinde/mand.

Mht. forhold, så for mit eget vedkommende, så har jeg ingen præferencer, i forhold til forelskelse, men jeg tror at jeg bedst fungerer i et forhold med en der er anderledes fra mig selv. Min mand, er sådan set min modsætning  på rigtig mange punkter, men det gør at vi supplere hinanden godt og vi kan bruge hinandens styrker og hjælpe hinanden med hinandens svagheder.
For mig er det ikke vigtigt at TOm er en mand, men at han er det menneske, som jeg har forelsket mig i

Så nej, jeg tror ikke nødvændigvis at kvinder og mænd er rigtige for hinanden, men altså - man skal finde det menneske der er rigtig for sig selv

Enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.