Studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Okay tusind tak for jeres svar :-) men det sidste jeg er i tvivl om. I de 13 uger før man måske kan få lidt barselsdagpenge er det så hver eneste uge man skal arbejde? Eller må der være en uge hvor du ikke arbejde og ugen efter hvor man arbejder mere? 

Ja du skal ha et vis antal timer hver uge for at opnå den laveste sats, og fuldtid for at opnå høj dagpenge sats....

de tæller dine timer sammen..... men du skal ringe og forhøre dig, da der er mange små ting ved det.. og de kan helt præcist forklare dig hvordan selvom det er en jungle.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Julemusen

Anonym skriver:

Men man kan så få barselsdagpenge og SU klip samtidig hvis man har arbejdet mindst 120 timer inden for 13 uger? 

Ja du kan godt få barselsdagpenge og su barsel samtidig men tror kun det er 1299 kr om måneden, da det svare til at det er deltidsarbejde ved siden af studiet. Du kan IKKE få fulde barselsdagpenge mens du læser. Eneste måde at få fuld barselsdagpenge er ved at have optjent retten før studiestart, hvor man så skal have arbejdet minimum 29 timer om ugen og været betalende medlem af en akasse. Og såfald skal du også droppe ud af studiet og mister din studieplads. Og du har ingen ret til de 12 fødselsklip efter barsel og bliver tvunget til at starte forfra på studiet.

Anmeld

10. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg får baraelsdagpenge fordi jeg gik fra mens jeg var i lønnet praktik. Når jeg startet studie igen vil jeg få su og fødselsklip oveni, men fordi jeg kun har et semester tilbage har jeg valgt at få dobbeltklip i det semester og 6 klip udbetalt på en gang.

Sidst jeg var på barsel fik jeh fødselsklip samt barselsdagpenge fordi jeg havde optjent de 120tim. indenfor de sidste tre måneder

Anmeld

10. december 2014

Bissen

Men man kan så få barselsdagpenge og SU klip samtidig hvis man har arbejdet mindst 120 timer inden for 13 uger? 

Som andre skriver, så ja det kan man godt. Men tror du skal være forsigtigt med at lægge et budget efter det, da du ikke kan være sikker på, at du er arbejdsdygtig så længe - kan jo være bækkenløsning eller lign. jeg arbejede selv på mit studiejob i sommers og håbede at optjene til dagpenge, men kroppen kunne ski ikke holde til det

så tror du skal gå ud fra at have dine fødselsklip og så se eventuelle barselsdagpenge som en bonus. Bare en tanke, som du kan have med i dine overvejelser

kan godt være det er forskel i reglerne om man er ansat som vikar eller fastansat og om man har lægeerklæring eller ej, det ved jeg ikke noget om - men jeg var i hvert fald ikke berettiget.  

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Er en del klogere nu!  

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg får baraelsdagpenge fordi jeg gik fra mens jeg var i lønnet praktik. Når jeg startet studie igen vil jeg få su og fødselsklip oveni, men fordi jeg kun har et semester tilbage har jeg valgt at få dobbeltklip i det semester og 6 klip udbetalt på en gang.

Sidst jeg var på barsel fik jeh fødselsklip samt barselsdagpenge fordi jeg havde optjent de 120tim. indenfor de sidste tre måneder

Hvor meget fik du så i barsels dagpenge ved siden af din SU? :-) og hvor mange timer havde du arbejdet om ugen op til? 

Anmeld

10. december 2014

Anonym skriver:

Hvor meget fik du så i barsels dagpenge ved siden af din SU? :-) og hvor mange timer havde du arbejdet om ugen op til? 

Jeg får ca 6500kr i barseladagpenge. (I min lønnede praktik fik jeg ca 7000kr) 

Min første barsel fik jeg ca. 1000kr. Kan ikke huske hvor mange timer jeg havde arbejdet ved siden af mit studie

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg får ca 6500kr i barseladagpenge. (I min lønnede praktik fik jeg ca 7000kr) 

Min første barsel fik jeg ca. 1000kr. Kan ikke huske hvor mange timer jeg havde arbejdet ved siden af mit studie

Ja det er jo ikke så meget:/ Men hvis andre kan leve for det på barsel så kan jeg jo også :-) der er fordele og ulemper ved det hele når man vil være gravid. 

Anmeld

10. december 2014

Anonym skriver:

Ja det er jo ikke så meget:/ Men hvis andre kan leve for det på barsel så kan jeg jo også :-) der er fordele og ulemper ved det hele når man vil være gravid. 

Ja sagtens - altså nu er min kæreste ikke studerende. Han får knap 20.000 udbetalt. Så vi er ikke afhængige af min indkomst. Men kender da flere fra mit studie hvor begge kun havde deres su og de havde det da fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.