beskyttelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

WilliamDSTN

Mom skriver:

Kondom er klart det bedste indtil man har været til 8 ugers tjek, da de også beskytter underlivet mod infektion.

Okay ja det har jeg godt hørt fordi man ligsom er helt åben, undre mig bare fordi mine forældre brugte ikk noget beskyttelse efter nogle af mig og mine søskende (4 børn) men havde nemlig tænkt på en spiral 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

WilliamDSTN

Ms.Sunshine skriver:

vi brugte kondom da jeg var kommet nok over kejsersnittet og efter et par måneder fik jeg lagt en kobberspiral op.

Hvordan virker kobberspiralen? jeg ville nemlig gerne have en spiral men ville gerne vide lidt om dem inden jeg begynder på noget 

Anmeld

9. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Nørreslet skriver:

Hvordan virker kobberspiralen? jeg ville nemlig gerne have en spiral men ville gerne vide lidt om dem inden jeg begynder på noget 

jeg er faktisk ikke sikker på hvordan den fungere... hvad jeg har forstået, så er det noget med at det evt. befrugtede æg ikke kan sætte sig fast og derved går til som en alm. mens....

jeg synes det er rart med spiralen... jeg havde den mellem mine børn og behøver ikke at tænke over at huske at tage en pille hver dag, tage kondom på ell. lign.

Anmeld

9. december 2014

WilliamDSTN

Ms.Sunshine skriver:

jeg er faktisk ikke sikker på hvordan den fungere... hvad jeg har forstået, så er det noget med at det evt. befrugtede æg ikke kan sætte sig fast og derved går til som en alm. mens....

jeg synes det er rart med spiralen... jeg havde den mellem mine børn og behøver ikke at tænke over at huske at tage en pille hver dag, tage kondom på ell. lign.

Okay kunne være jeg skulle overveje sådan en 

Anmeld

9. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Nørreslet skriver:

Okay kunne være jeg skulle overveje sådan en 

Jeg er glad for min hormonspiral. Den dæmper blødning og mens smerter, og mange bløder slet ikke når de har sådan en

Jeg døjer med meget kraftig blødning og ekstreme smerter når jeg ikke bruger hormon prævention.

Anmeld

9. december 2014

WilliamDSTN

MummiT skriver:

Jeg er glad for min hormonspiral. Den dæmper blødning og mens smerter, og mange bløder slet ikke når de har sådan en

Jeg døjer med meget kraftig blødning og ekstreme smerter når jeg ikke bruger hormon prævention.

Jeg har os mange mens smerter og bløder kraftigt specielt når jeg ikk er på p-piller

Anmeld

9. december 2014

Wik

Jeg brugte ikke noget den første tid, men der var også meget lidt sex i den første tid. Derefter minipiller. (No go for besværligt og for usikkert) Ellers har vi brugt sikre perioder, det kan man KUN hvis man har regelmæssig menstruation og tager ALLE forholdsregler uden nogle undtagelser. Så det skal man lade være med, indtil man er klar til at tage konsekvensen af det,  det er mit råd

Tror der er en rigtig god grund til at de fleste enten kommer på p-piller eller får spiral. P-piller mener jeg dog ikke du kan få mens du ammer, men der kan være sket noget de sidst 3 år på den front. 

Anmeld

10. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Nørreslet skriver:

Jeg har os mange mens smerter og bløder kraftigt specielt når jeg ikk er på p-piller

Så vil jeg helt klart anbefale en hormonspiral. Den er noget dyrere end en kobberspiral, men - efter hvad jeg har fået at vide - så skulle den give lidt flere smerter og kraftigere blødning end man normalt har. 

Ellers kan en p stav måske også være en idé. Den bliver lagt ind i armen og virker i 5 år, ligesom hormonspiralen. Og virker ellers mere eller mindre på samme måde som spiralen, udover at med p-staven kommer hormonet ud i hele kroppen (ligesom på p-piller) hvor spiralen kun udskiller hormonet lokalt i livmoderen. 

Anmeld

10. december 2014

WilliamDSTN

Wik skriver:

Jeg brugte ikke noget den første tid, men der var også meget lidt sex i den første tid. Derefter minipiller. (No go for besværligt og for usikkert) Ellers har vi brugt sikre perioder, det kan man KUN hvis man har regelmæssig menstruation og tager ALLE forholdsregler uden nogle undtagelser. Så det skal man lade være med, indtil man er klar til at tage konsekvensen af det,  det er mit råd

Tror der er en rigtig god grund til at de fleste enten kommer på p-piller eller får spiral. P-piller mener jeg dog ikke du kan få mens du ammer, men der kan være sket noget de sidst 3 år på den front. 

Okay tak jeg tror nemlig ikk at jeg vil på p-piller igen men de der spiraler skal undersøges lidt mere 

Anmeld

10. december 2014

MorDk

Kobber spiral

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.