Depression , angst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Hej, jeg ville gerne fortælle lidt hvordan jeg har det som til hverdag.

jeg er gift og har et barn, efter vi fik et barn fik jeg deprission, og det blev være, jeg bliver ked af det, såre, bange. Jeg ved ikke hvad det skyldes at have deprission, jeg har også anden ting, Angst! Jeg er bange for at møde mennesker, bange for at gå ud, tør ikke , føler folk kigger på mig på mærkeligt på mig.

min mand har opdaget det forlængst og han støtter mig og forstår fuldstændig .

jeg er på dagpenge men går i skole to gang om uge i tre timer . Men jeg kigger hele tiden på ur og min krop røster og vil bare skynde mig hjem bare hjem hvor ingen ser mig.

jeg er meget glad for mit barn , elsker at hygge med barnet. 

Har fortalt til læge mange gang, men jeg få ikke noget ud af det. 

" Prøv at gå ud og spise lidt motion"

men jeg orker ikke, min krop er træt , øm , ondt , smerte . 

Jeg tænker ikke på selvmord eller ubehagelig ting.

jeg vil bare være mig selv igen en lykkelig kvinde. ( Det er jeg ikke længere ) 

Når vi rejser nyder jeg ikke , siger hele tiden , vil til hotel folk kigger og jeg er træt! 

Hvad skal jeg gøre? 

Deprission piller er udelukke for mig, stoler ikke på at den hjælper. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej, jeg ville gerne fortælle lidt hvordan jeg har det som til hverdag.

jeg er gift og har et barn, efter vi fik et barn fik jeg deprission, og det blev være, jeg bliver ked af det, såre, bange. Jeg ved ikke hvad det skyldes at have deprission, jeg har også anden ting, Angst! Jeg er bange for at møde mennesker, bange for at gå ud, tør ikke , føler folk kigger på mig på mærkeligt på mig.

min mand har opdaget det forlængst og han støtter mig og forstår fuldstændig .

jeg er på dagpenge men går i skole to gang om uge i tre timer . Men jeg kigger hele tiden på ur og min krop røster og vil bare skynde mig hjem bare hjem hvor ingen ser mig.

jeg er meget glad for mit barn , elsker at hygge med barnet. 

Har fortalt til læge mange gang, men jeg få ikke noget ud af det. 

" Prøv at gå ud og spise lidt motion"

men jeg orker ikke, min krop er træt , øm , ondt , smerte . 

Jeg tænker ikke på selvmord eller ubehagelig ting.

jeg vil bare være mig selv igen en lykkelig kvinde. ( Det er jeg ikke længere ) 

Når vi rejser nyder jeg ikke , siger hele tiden , vil til hotel folk kigger og jeg er træt! 

Hvad skal jeg gøre? 

Deprission piller er udelukke for mig, stoler ikke på at den hjælper. 

Kan fortælle  at depression  kan skyldes kemisk ubalance.  Nogen kan få det bedre via kost og terapi  men for mange skal der medicin til. Jeg ville bede om at blive henvist til psykiater. Han ved hvad der hjælper dig. Og jeg ville ikke udelukke medicin på forhånd. Hvis du havde sukkersyge  ville du vel tage insulin  ikke ? Det kan sammenlignes.  Og du skylder  dig selv og din familie  at få det bedre. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Ja jeg har det som jeg slet ikke kan koncentre om ting. Og så bliver jeg meget syg svimmelhed , opkast . 

Jeg har stofskift, men ikke sukkersyg.

ja jeg vil gerne tale med læge om det

Angående psykiater så har jeg ikke råd til at betale det.

Anmeld

9. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Ja jeg har det som jeg slet ikke kan koncentre om ting. Og så bliver jeg meget syg svimmelhed , opkast . 

Jeg har stofskift, men ikke sukkersyg.

ja jeg vil gerne tale med læge om det

Angående psykiater så har jeg ikke råd til at betale det.

Psykiater er gratis. Få en henvisning ved lægen. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Psykiater er gratis. Få en henvisning ved lægen. 

Ok , ja skal bestille en tid imorgen. 

Anmeld

9. december 2014

l.kjoeller

Det med sukkersyge var for at trække en paralelle. At depression  kan være en medicinsk tilstand. Altså at det kræver medicin før du kommer  ovenpå 

Anmeld

9. december 2014

SandraXOXO

Lider selv af socialangst og depression og du skal gå til lægen og bede om at blive henvist til psykiater. Lægen selv kan dog også udskrive medicin. Jeg får medicin og det hjælper. Men det hjælper også at gå til psykiater og psykolog og få snakket og få hjælp til at håndtere et liv med angst. Hvis din læge ikke vil hjælpe dig så skift læge, i mange år lyttede min læge ikke, og jeg endte med at gå fra at være en velfungerende ung kvinde til at gå  helt ned med flaget og bare ville dø. Man skal ikke tá sit liv forgivet. Kræv at få hjælp.  

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Lider selv af socialangst og depression og du skal gå til lægen og bede om at blive henvist til psykiater. Lægen selv kan dog også udskrive medicin. Jeg får medicin og det hjælper. Men det hjælper også at gå til psykiater og psykolog og få snakket og få hjælp til at håndtere et liv med angst. Hvis din læge ikke vil hjælpe dig så skift læge, i mange år lyttede min læge ikke, og jeg endte med at gå fra at være en velfungerende ung kvinde til at gå  helt ned med flaget og bare ville dø. Man skal ikke tá sit liv forgivet. Kræv at få hjælp.  

Hvordan har du det nu?

jeg fik piller men den her gjort mig aggressiv tror det hedder? 

Altså var sur råbe og skælde mit barn uden grund! Heldigvis ikke slå! Min mand sagde prøv at stoppe med piller kun for en dag, og så var jeg mig selv , men jeg kunne mærke to forskel person. Så piller er jeg bange for nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.