Knuder i låret efter vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
morlinen skriver:

Klør hun stadig? Hos min datter kommer og går knuderne også. De kommer ofte ifm forkølelse eller anden sygdom. 

Det kan sagtens være det din datter har. Sørg for at tage billeder af området, når hun har kradset meget. Dem skal man bruge, når man søger erstatning. 

Hun klør stort set hver aften - det samme sted, hvor der ikke umiddbarl er noget at se  Vil lige drøfte det med lægen ved næste besøg  Tak for oplysning !!

//Mette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Flomse

Min dattee på 3 år har også sådan en knold efter 1 års vaccinen. Vi har været ved lægen to gange og har faktisk til sidst bedt om, om de ikke kunne skære den ud fordi hun kkløede sig til blods. Det ville de dog ikke.

Den er væk nu og hun har ingen tegn på allergi og er AALDRIG syg. Så mon ikke jeg bare kan klappe hesten?

Anmeld Citér

10. december 2014

morlinen

Abrazos skriver:

Min dattee på 3 år har også sådan en knold efter 1 års vaccinen. Vi har været ved lægen to gange og har faktisk til sidst bedt om, om de ikke kunne skære den ud fordi hun kkløede sig til blods. Det ville de dog ikke.

Den er væk nu og hun har ingen tegn på allergi og er AALDRIG syg. Så mon ikke jeg bare kan klappe hesten?

Jo, hvis I aldrig ser skyggen af den igen, eller at hun klør sig på området, så ville jeg også mene, at I er heldige, at hun er vokset fra den. 

Men hvis den kommer igen, må I jo gå til lægen

Anmeld Citér

10. december 2014

Shine

morlinen skriver:

Hej,

Jeg vil bare gøre jer opmærksom på, at hvis jeres barn har fået knuder, også kaldet granulomer, efter vaccination, særligt 1 års vaccinen, så kan det være, at jeres barn har udviklet aluminiumsallergi. 

Knuderne er vedvarende og klør meget. Der kan også opstå pigmentforandring og evt øget hårvækst på injectionsstedet. 

De opstår pga en reaktion mod den aluminium, som findes i mange vaccinationer. Mange børn vokser fra det op gennem barndommen, mens andre har fået en kronisk vaccinationsskade. Skaden er formodentlig ikke farlig. Dog er der muligvis en sammenhæng ml skaden og svækket immunfirsvar for de kære små, og der er også fremtidige sygdomme, som muligvis kan udvikle sig som følge af aluminiumsallergien.

Hvis jeres barn har disse symptomer, vil jeg anbefale at opsøge læge, få lægen til at anmelde det som en vaccinationsskade og bede om en henvisning til hudlæge. Det er herefter muligt at søge erstatning gennem patienterstatningen.dk, hvor der kan opnåes op til 25.000kr, pga omkostninger og evt tabt arbejdsfortjeneste i fremtiden. 

For mere Info, kan man melde sig ind i facebook gruppen B.A.V. Børn med aluminiumsallergi som vaccinationsskade. 

Min datter har fået konstateret aluminiumsallergi, så derfor vil jeg nu oplyse andre forældre om det. 

Jeg synes det er vigtigt at få anmeldt og konstateret skaden, da det er med til st belyse emnet, og få myndighederne til at finde alternativer, som i Sverige, hvor der er meget mindre aluminium i vaccinerne. 

Tak for Infomationen.

Anmeld Citér

10. december 2014

D-Micka

Ej min søn på 2 år har en knude i låret hvor han blev stukket.. Han klør sig på stedet hele tiden og har sår der, grundet kløe.. vi har dog en tid til ultralydsscanning her i januar da ingen vidste hvad det kunne være.. Det vil jeg lige ha i baghovedet...

Anmeld Citér

10. december 2014

morlinen

D-Micka skriver:

Ej min søn på 2 år har en knude i låret hvor han blev stukket.. Han klør sig på stedet hele tiden og har sår der, grundet kløe.. vi har dog en tid til ultralydsscanning her i januar da ingen vidste hvad det kunne være.. Det vil jeg lige ha i baghovedet...

Det er i hvert fald med rigtig stor sandsynlighed det. Pøj pøj med det så

Anmeld Citér

17. april 2015

asco

MKBP skriver:

Hun klør stort set hver aften - det samme sted, hvor der ikke umiddbarl er noget at se  Vil lige drøfte det med lægen ved næste besøg  Tak for oplysning !!

//Mette

Hej Mette. Kom du nogensinde videre med dette?

Jeg står med en lille pige på 2,5 år som det sidste års tid snart også har haft knuder i for lårene hvor hun er blevet stukket, først kun i det ene lår og nu i begge. Der er er ikke noget synligt men knuderne er der og hun er blevet scannet på sygehuset to gange, og de siger det er fedt knuder. Det hæver op og ned lidt forskelligt, men hun tager sig kraftigt til dem.

er det noget du kan genkende? og hvis du har et forløb, vil du så ikke dele det?

Anmeld Citér

17. april 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
asco skriver:

Jeg står med en lille pige på 2,5 år som det sidste års tid snart også har haft knuder i for lårene hvor hun er blevet stukket, først kun i det ene lår og nu i begge. Der er er ikke noget synligt men knuderne er der og hun er blevet scannet på sygehuset to gange, og de siger det er fedt knuder. Det hæver op og ned lidt forskelligt, men hun tager sig kraftigt til dem.

er det noget du kan genkende? og hvis du har et forløb, vil du så ikke dele det?

Hey :-)

Spurgte min læge dengang, men hun sagde at sådan kunne det bare godt være og så lukkede hun den der...- og det godtog jeg, jeg er jo trods alt ikke læge :-) Nu skal vi så til 4 års tjek på mandag og der vil jeg nævne det igen...- da hun hver dag klør så meget i det, at hun klør sig til blods Vi smører med noget klø stillende fra Derma og det hjælper da, men synes jo ikke at det burde klø her næsten 4 år efter hun fik det stik :-O

//Mette

Anmeld Citér

17. april 2015

Flomse

MKBP skriver:

Hey :-)

Spurgte min læge dengang, men hun sagde at sådan kunne det bare godt være og så lukkede hun den der...- og det godtog jeg, jeg er jo trods alt ikke læge :-) Nu skal vi så til 4 års tjek på mandag og der vil jeg nævne det igen...- da hun hver dag klør så meget i det, at hun klør sig til blods Vi smører med noget klø stillende fra Derma og det hjælper da, men synes jo ikke at det burde klø her næsten 4 år efter hun fik det stik :-O

//Mette

Jeg var ved lægen i går for at få en henvisning, hun begyndte også at snakke om hormoncreme osv. Men jeg gav hende en artikel om det, og vupti, så havde vi en henvisning til hudlæge :-)

Anmeld Citér

18. april 2015

morlinen

asco skriver:

Det er højst sandsynligt aluminiumsallergi. Hæver de op ifm at hun er lidt forkølet eller bliver syg? Nogle gange kan man se en sammenhæng og andre gange forværres de i en periode uden nogen forklaring. Jeg synes helt sikkert, at du skal gå til læge med det. Medbring evt en artikel e.l. om det. Se mere på fb gruppen, hvis det er

Min datter har det i mild grad, men alligevel har vi fået erstatning. Hvad i forløbet har du spm til?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.