Graviditet og overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er også meget overvægtig. Under min graviditet lavede jeg en del ændringer.  Som du skriver: flere grøntsager og mere frugt i stedet for det usunde.

Jeg skiftede alt ud med fuldkorn:  brød, pasta og så brune ris. Spiste sjældent kartofler. 

Men pas på med at spise frugt som substitut for søde sager. For frugt indeholder enorme mængder frugtsukker(nogle self mere end andre). Når man er overvægtig har man større risici for graviditetsdiabetes. Derfor hvad så med gulerodsstænger, agurkestænger. Hjemmelavet knækbrød(købte blandninger til det med masser af kerner i) hav evt en hjemmelavet nøddeblanding til at stå ved sofaen. 

Det lykkedes mig at tabe mig 3 kg de første 15-8 uger. Derefter stod jeg stille til ca uge 25 hvor jeg sneg mig op på de 3 kg ekstra igen. Holdt så vægten igen indtil 14 dage før termin hvor jeg hurtigt havde taget 8 kg på. Fik utroligt meget vand i kroppen der. 

Nu er jeg nede på at have tabt 10 kg plus de 8 kg der var vand. Så 18 i alt. Min datter er 5 mdr. 

Tillykke med graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg er gravid, jeg er 5+5 i dag, og jeg er svært overvægtig. Jeg har et BMI på 37,3 og en vægt på 130,7 kg

Jeg har fået at vide at jeg skal så vidt mulig, undgå at tage på i graviditeten, men hvordan kan man det når man ikke må gå på kur? 

Er der nogle der erfaring med dette? 

Jeg synes du skal tage kontakt til din læge. der vil du få vejledning omkring kost osv..

Det kan sagtens lade sig gøre at være gravid selvom man er overvægtig. men det kræver så bare at du virkelig tænker over hvad du spiser... der kan jo være mange grunde til at du er overvægtig. men hvis det er pga madvaner, så er det helt klart der du skal starte..

men jeg synes du skal tale med din læge.  

Og tillykke med graviditeten

Anmeld

10. december 2014

Shine

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg er gravid, jeg er 5+5 i dag, og jeg er svært overvægtig. Jeg har et BMI på 37,3 og en vægt på 130,7 kg

Jeg har fået at vide at jeg skal så vidt mulig, undgå at tage på i graviditeten, men hvordan kan man det når man ikke må gå på kur? 

Er der nogle der erfaring med dette? 

Stop sukker forbrug...

Anmeld

10. december 2014

SandraXOXO

Du må hjertens gerne ændre din livsstil selv om du er gravid. Da jeg var 12 uger henne med sønnen, havde jeg tabt 12 kg kun via motion og ændret usund kost til sund kost. dagen efter han blev født- vejede jeg 20 kg mindre end da jeg blev gravid. Og han var en basse på 4 kg så han har intet manglet selv om jeg ikke tog på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.