Graviditet og overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
13 svar
1 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg er gravid, jeg er 5+5 i dag, og jeg er svært overvægtig. Jeg har et BMI på 37,3 og en vægt på 130,7 kg

Jeg har fået at vide at jeg skal så vidt mulig, undgå at tage på i graviditeten, men hvordan kan man det når man ikke må gå på kur? 

Er der nogle der erfaring med dette? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Nystart

Nu jeg jeg ikke hvordan dine spise vaner er... 

Men mange små måltider, sammen med en masse grønt og frugt, kan gøre så du faktisk vil tabe dig og bassen tager af det du har i forvejen og derved ender med at tabe dig os på en rigtig sund måde... :-) 

Jeg spise store portioner, og ikke særligt sundt... Under min første graviditet ændrede jeg spise rytme og lyst så jeg uden at tænke over det tabte en hel del, og endte ud med den lille nød godt af det der var i forvejen 

Bare det jeg begyndte at spise morgenmad gjorde underværker 

Anmeld

9. december 2014

got2b

Nystart skriver:

Men mange små måltider, sammen med en masse grønt og frugt, kan gøre så du faktisk vil tabe dig og bassen tager af det du har i forvejen og derved ender med at tabe dig os på en rigtig sund måde... :-) 

Jeg spise store portioner, og ikke særligt sundt... Under min første graviditet ændrede jeg spise rytme og lyst så jeg uden at tænke over det tabte en hel del, og endte ud med den lille nød godt af det der var i forvejen 

Morgenmad er det vigtigste måltid på dagen . Jeg kan holde min sult nede hvis jeg får et ordentligt morgenmad fsktisk til vi skal ha aftensmad. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Jeg plejede førhen at spise 2 gange om dagen, og meget af gangen, og efter maden røg der meget sukker ind. 

Den sidste uges tid har jeg prøvet at spise et stykke frugt 3 x pr. dag til mellemmåltider, er begyndt at spise noget om morgenen. 
Har skiftet hvidt brød ud med rugbrød til frokost, nedsat sukkerforbrug, og flere grøntsager til aften - er det fornuftigt nok? 

Anmeld

9. december 2014

Nystart

got2b skriver:

Morgenmad er det vigtigste måltid på dagen . Jeg kan holde min sult nede hvis jeg får et ordentligt morgenmad fsktisk til vi skal ha aftensmad. 

Har altid kun spist en gang om dagen inden min graviditet ( og stod det til mig var det stadig sådan, da jeg vejede 120 kg spiste jeg os kun en gang om dagen )

Men små forandringer i forbindelse med madvaner og især graviditet kan skabe store ændringer.....

Anmeld

9. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg plejede førhen at spise 2 gange om dagen, og meget af gangen, og efter maden røg der meget sukker ind. 

Den sidste uges tid har jeg prøvet at spise et stykke frugt 3 x pr. dag til mellemmåltider, er begyndt at spise noget om morgenen. 
Har skiftet hvidt brød ud med rugbrød til frokost, nedsat sukkerforbrug, og flere grøntsager til aften - er det fornuftigt nok? 

Bestemt, jeg tror hurtigt du vil opleve vægten går ned af, os selvom du er gravid og uden det er usundt....

din krop vil nok begynde at kræve mad mange gange om dagen... Det gør min men så snupper jeg en skive rugbrød, havregryn, frugt eller andet.... Små måltider inden man bliver sulten vil os hjælpe mod kvalme hvis du får det....

Anmeld

9. december 2014

got2b

Nystart skriver:

Har altid kun spist en gang om dagen inden min graviditet ( og stod det til mig var det stadig sådan, da jeg vejede 120 kg spiste jeg os kun en gang om dagen )

Men små forandringer i forbindelse med madvaner og især graviditet kan skabe store ændringer.....

Jeg er nu hellere ik selv bedre, men os kun fordi jeg er syg. Ellers spiser jeg morgenmad, middagsmad og så når jeg kommer hjem og aftensmad (;

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Bestemt, jeg tror hurtigt du vil opleve vægten går ned af, os selvom du er gravid og uden det er usundt....

din krop vil nok begynde at kræve mad mange gange om dagen... Det gør min men så snupper jeg en skive rugbrød, havregryn, frugt eller andet.... Små måltider inden man bliver sulten vil os hjælpe mod kvalme hvis du får det....

Det ville jo være dejligt hvis vægten faldt lidt  

Jeg har virkelig rygrad som en regnorm, men synes selv at det har ændret sig siden jeg opdagede at jeg var blevet gravid. 

Denne gang, døjer jeg faktisk meget sjældent med kvalme indtil videre, men prøver at spise frugt, så snart jeg kan mærke lidt sult, for ikke at blodsukkeret falder, og jeg så spiser noget forkert

Anmeld

9. december 2014

lillespir26

2 x dagligt er ikke nok at spise da din krop tror du er i hungersnød og omdanne alt du spiser til fedt istedet

60 g morgenmad produkt af fuldkorn eller højt fiber

frokost 2 skiver rugbrød

aften 1,5 dl pasta eller ris eller 1 stor kartoffel eller 2 små masser gerne halvdel tallerken grønsager og 1stykke kød feks 1 kylling fillet eller en kotelet ell en bøf 

3 stk frugt af ca 100 g til mellem morgen middag og aftensmad

vand mængde tager du kropsvægt ogx med 0,03= din mængde Vand pr dag skriv gerne privat til mig da jeg selv er en større pige som er i uge 29+4 og kun har rundet de 6 kg ved hjælp af  kost 

Kan også fortæller dig det hedder fuldkorn og så grovt som muligt snakker altså Af erfaring før jeg begyndte på alt dette vejede jeg 127 og tabe 36 kg hurtigt

Anmeld

9. december 2014

lillespir26

2 x dagligt er ikke nok at spise da din krop tror du er i hungersnød og omdanne alt du spiser til fedt istedet

60 g morgenmad produkt af fuldkorn eller højt fiber

frokost 2 skiver rugbrød

aften 1,5 dl pasta eller ris eller 1 stor kartoffel eller 2 små masser gerne halvdel tallerken grønsager og 1stykke kød feks 1 kylling fillet eller en kotelet ell en bøf 

3 stk frugt af ca 100 g til mellem morgen middag og aftensmad

vand mængde tager du kropsvægt ogx med 0,03= din mængde Vand pr dag skriv gerne privat til mig da jeg selv er en større pige som er i Auge 29+4 og kun har rundet de 6 kg ved hjælp af  kost 

Kan også fortæller dig det hedder fuldkorn og så grovt som muligt snakker altså Af erfaring før jeg begyndte på alt dette vejede jeg 127 og tabe 36 kg hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.