Børn med brug for ekstra støtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

Diana2013

Hej min dreng har lige fået tildelt en resursepædago i dagplejen som også skal holde øje med ham, og hjælpe dagplejen. Min dreng er sensitiv og lige stoppet i sin refluks behandling. Han startede i dagpleje 1/10 men nu er det 3 dagpleje han skal starte i i morgen da den første blev sygemeldt med stress, og nummer 2 dels stress og dels at  min dreng kræver mere opmærksomhed og bliver nemt ked af det. Så jeg er egentlig rigtig glad for hun kommer, men på den anden side føler jeg at det er mig der fejler, og tænker om det er fordi jeg er en dårlig mor at de synes han skal have ekstra støtte selvom jeg god kan se logikken i det.. Har du mon det også sådan ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Blop2

Diana2013 skriver:

Hej min dreng har lige fået tildelt en resursepædago i dagplejen som også skal holde øje med ham, og hjælpe dagplejen. Min dreng er sensitiv og lige stoppet i sin refluks behandling. Han startede i dagpleje 1/10 men nu er det 3 dagpleje han skal starte i i morgen da den første blev sygemeldt med stress, og nummer 2 dels stress og dels at  min dreng kræver mere opmærksomhed og bliver nemt ked af det. Så jeg er egentlig rigtig glad for hun kommer, men på den anden side føler jeg at det er mig der fejler, og tænker om det er fordi jeg er en dårlig mor at de synes han skal have ekstra støtte selvom jeg god kan se logikken i det.. Har du mon det også sådan ? 

Ved præcis hvordan du har det. For det første skær det mig i hjertet, at min lille mand har det så svært og har brug for hjælp. Samtidig har jeg tænkt 1000 gange, hvad er det vi gør forkert. 

Man vil jo sine børn det bedste, så syntes det til tider kan være rigtig hårdt når de fleste ting man får at vide i daginstiustionerne er negative fordi ens barn ikke er som de andre børn.

Anmeld

8. december 2014

Janni.

Blop2 skriver:

Vi samarbejder allerede med tværfagligt team, som de kalder dem her hos os. 

Tror os bare lige jeg havde behov for, at høre at vi ikke er de eneste med et barn der har problemer.

syntes til tider, det kan være hårdt at der altid er noget med ens barn.man vil jo bare gerne, at de trives og har det godt.

Lige præcis! En kæmpe   herfra. Du skal være velkommen til at skrive privat til mig hvis du trænger til at læsse af. 

Anmeld

8. december 2014

monzemussen

Blop2 skriver:

Han kan ikke lege hensigtsmæssigt rigtigt med andre børn, han skubber, slår, tager legetøjet og driller.

han kan ikke holde fokus på samme leg/aktivitet ret længe af gangen.

Man skal helst have ham i øjenkrogen hele tiden, for keder han sig laver han "ballade" som tager ting man ikke må, piller pynt af juletræet, putter yougurt i rosiner og jeg kan blive ved.

han har svært ved mange mennesker fx til en fødselsdag, han bliver fuldstændig ustyrlig og kan slet ikke finde ro.

han har utrolig svært ved, at forstå et nej og sådan rigtig høre efter hvad man siger.

og meget mere;o)

Det kunne Være min du lige beskrev der. 

Jeg fik i fredags at vide at de vil sende en underretning fordi min knægt ikke trives mere. 

Det Gør så forfærdeligt ondt og jeg har så meget skyldfølelse selvom jeg ikke kan Gøre mere end jeg i forvejen Gør. Har søgt hjælp til ham igennem 9 måneder, men først nu hvor der bliver sendt underretning kan der ske noget. (Spørg lige om jeg er gal/ulykkelig over at det skal så langt ud) 

Anyway. ...

Han slår, sparker,  skriger, nikker skaller hvis han får et nej eller ikke får sin vilje. Det har i længe Været et problem derhjemme, som jeg har søgt en del hjælp til fordi jeg troede at det er mig der Gør noget forkert. Det er det så ikke. Han er begyndt at være ligeså dan i børnehaven. Men som de sagde de er flere til at tage over.. jeg er alenemor... De vil gerne have nogle redskaber til hvordan vi skal tackle ham nu. 

Han er sensitiv overfor støj og har brug for meget struktur. Der er kommet et par larmende børn på hans stue. Eller de skaber uro og der har Været meget skift pædagogerne imellem så tvivler ikke et sekund på at det også spiller ind. 

Anmeld

8. december 2014

helle85

Blop2 skriver:

Hej piger....

vores søn er lige startet i børnehave. Han har brug for ekstra støtte, og skal guides igennem dagens gøren. 

Lige for tiden kommer der en indsatspædagog flere gange i løbet af december, som observere ham så hun kan komme med hjælp og gode råd til pædagogerne, om hvordan de bedst hjælper vores søn.

de sidste par dage har jeg tænkt meget på hvor svært et barn skal have det før de ikke høre hjemme i en almindelig børnehave?

nogen af jer andre, som har børn der har brugt for ekstra støtte i deres daginstitutioner?

nogen med børn i special børnehaver, hvis der overhovedet er noget der hedder det?

nogen der bare vil fortælle om deres børn med ekstra behov for hjælp, så man ikke føler sig alene i verden;o)

?

jeg vil sige at der skal rigtig meget til før de kommer i speciel børnehave/skole.

min dreng fik støtte på i børnehaven  da han var 4 eller 5 år

min dreng er letter mental rataderet og lider af selektiv mutisme, og har lidt autisme inden for alle spekter. 

han har aldrig snakket eller smilede (kun nå vi hentede ham så kunne han smile) i dagplejen.

da han kom i børnene have der smile han heller ikke han sad bare stille og lege for sig selv, men da der så startede en ny pædagog, der begynte han at smile til hende nå hun lavede sjov men han snakkede stadig ikke til andre end os der hjemme.

vi valgte så at han skulle skifte børnehave da han ikke var glad for at være der og det ikke var det rigtige sted for et barn som ham,

og da han flyttede børnehave der begynte han hurtig at smile og falde til, men snakkede stadig ikke rigtig kun meget lidt, kun til sin søster som også startede der, han legede også kun med hende.

de søgte så støtte til 3 børn der var på den stue han var, så der var en fuldtids støtte pædagog og det var det bedste der ske for min dreng, da han hurtig begyndte at snakke og grine, men hun var der også til at hjælpe ham i de situationer som han ikke magtede og til at forberede ham på alt hvad der skulle ske osv.

hun fulgte også med da han skulle starte i sfo, nu gå han i første klasse og er begyndt at snakke i skolen, og for første gang i sidte uge snakkede han også inden i klasseværelset (har han aldrig gjort) han er begyndt at lege med andre børn, for det meste er det sammen med sin søster, her hjemme leger han stort set med alle, og han har altid snakket herhjemme.

han er udadreagerene(staves) herhjemme, men ikke ude.

det er kun en lille del af alt de vi har oplevet.

min dreng er 8 (på nogen punkter er han som en på 2,7 år og i gennemsnit er han ca på 4,2 år) og min datter er 7. da han er skole sat gå i de begge i 1 kl men i hver deres klasse men på samme skole.

håber du kan læse hvad jeg skriver, da jeg ikke har rettet det igennem, da jeg sådan set var på vej i seng, da jeg så dit opslag 

Anmeld

9. december 2014

Blop2

Janni. skriver:

Lige præcis! En kæmpe   herfra. Du skal være velkommen til at skrive privat til mig hvis du trænger til at læsse af. 

Tror bare man trænger til engang imellem, at høre at vores barn ikke er det eneste som har det svært.

når man gang på gang sidder til møder med pædagogerne og skal planlægge hvad gør vi nu og hvad er bedst for jeres barn. 

Mit højeste ønske er bare, at han har det godt og er glad der hvor han er, og at der er nogle mennesker med de rigtige resurser til at takle mit barn, så han ikke blive misforstået og bliver gjort til den uartige og ulydige dreng.

Anmeld

9. december 2014

Stjerneskud84

Blop2 skriver:

Hej piger....

vores søn er lige startet i børnehave. Han har brug for ekstra støtte, og skal guides igennem dagens gøren. 

Lige for tiden kommer der en indsatspædagog flere gange i løbet af december, som observere ham så hun kan komme med hjælp og gode råd til pædagogerne, om hvordan de bedst hjælper vores søn.

de sidste par dage har jeg tænkt meget på hvor svært et barn skal have det før de ikke høre hjemme i en almindelig børnehave?

nogen af jer andre, som har børn der har brugt for ekstra støtte i deres daginstitutioner?

nogen med børn i special børnehaver, hvis der overhovedet er noget der hedder det?

nogen der bare vil fortælle om deres børn med ekstra behov for hjælp, så man ikke føler sig alene i verden;o)

?

Min den store datter går i en almindelig børnehave, har osse brug for støtte i hverdagen.. Ved hende er der koblet talepædagog på, en sprog dims af pædagog og det er det... 

Min den mindste datter skal starte i special børnehave lige om snart.. Der har hun koblet fysioterapeut, ergoterapeut og talepædagog på.. 

Hvad jeg ved af, for at et barn kan komme i special børnehave, skal det have en diagnose, fysiske og/eller psykisk vanskeligheder, nedsat funktionsevne... 

Min datter som skal i special børnehave har en hjerneskade, psykomotorisk retarderet, nedsat funktionsevne og vanskeligheder med sproget... 

Jeg tænker, at det skader ikke at du spørger nogle om det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.