Børn med brug for ekstra støtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.712 visninger
16 svar
9 synes godt om
8. december 2014

Blop2

Hej piger....

vores søn er lige startet i børnehave. Han har brug for ekstra støtte, og skal guides igennem dagens gøren. 

Lige for tiden kommer der en indsatspædagog flere gange i løbet af december, som observere ham så hun kan komme med hjælp og gode råd til pædagogerne, om hvordan de bedst hjælper vores søn.

de sidste par dage har jeg tænkt meget på hvor svært et barn skal have det før de ikke høre hjemme i en almindelig børnehave?

nogen af jer andre, som har børn der har brugt for ekstra støtte i deres daginstitutioner?

nogen med børn i special børnehaver, hvis der overhovedet er noget der hedder det?

nogen der bare vil fortælle om deres børn med ekstra behov for hjælp, så man ikke føler sig alene i verden;o)

?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Blop2

Okay, så er det åbenbart kun os der har et barn med brug for ekstra støtte...!!!

Anmeld

8. december 2014

Missy_B

Blop2 skriver:

Okay, så er det åbenbart kun os der har et barn med brug for ekstra støtte...!!!

Jeg kan ikke hjælpe dig nej, men vil da lige gøre mit for at oppe tråden 

Anmeld

8. december 2014

Janni.

Tror bestemt ikke i er de eneste med disse udfordringer. 

Min søn er igang med en udredning for finde ud af hvordan vi kan hjælpe ham bedst til at trives i børnehaven. 

Han er indstillet til vurdering fra Tværfagligt Center for Børn og Unge. Så nu er vi spændt på hvad det ender ud i.

Jeg ved ikke så meget endnu, udover at vi er ikke i tvivl om at han skal have noget hjælp af den ene eller anden art. 

Anmeld

8. december 2014

NoahEmil

Blop2 skriver:

Hej piger....

vores søn er lige startet i børnehave. Han har brug for ekstra støtte, og skal guides igennem dagens gøren. 

Lige for tiden kommer der en indsatspædagog flere gange i løbet af december, som observere ham så hun kan komme med hjælp og gode råd til pædagogerne, om hvordan de bedst hjælper vores søn.

de sidste par dage har jeg tænkt meget på hvor svært et barn skal have det før de ikke høre hjemme i en almindelig børnehave?

nogen af jer andre, som har børn der har brugt for ekstra støtte i deres daginstitutioner?

nogen med børn i special børnehaver, hvis der overhovedet er noget der hedder det?

nogen der bare vil fortælle om deres børn med ekstra behov for hjælp, så man ikke føler sig alene i verden;o)

?

Jeg har selv en søn der går i specialbørnehave, men jeg tror det er virkelig svært at få sit barn i specialbørnehave, hvis ikke de har en diagnose. Inden han fik diagnose prøvede de med diverse støtte i alm. Institution. 

Anmeld

8. december 2014

Blop2

Janni. skriver:

Min søn er igang med en udredning for finde ud af hvordan vi kan hjælpe ham bedst til at trives i børnehaven. 

Han er indstillet til vurdering fra Tværfagligt Center for Børn og Unge. Så nu er vi spændt på hvad det ender ud i.

Jeg ved ikke så meget endnu, udover at vi er ikke i tvivl om at han skal have noget hjælp af den ene eller anden art. 

Vi samarbejder allerede med tværfagligt team, som de kalder dem her hos os. 

Tror os bare lige jeg havde behov for, at høre at vi ikke er de eneste med et barn der har problemer.

syntes til tider, det kan være hårdt at der altid er noget med ens barn.man vil jo bare gerne, at de trives og har det godt.

Anmeld

8. december 2014

bøllen

Blop2 skriver:

Nu ved jeg ikke hvad det skyldes med jeres dreng 

min dreng er 5 og har lige fået tildelt støtte pr 1/11 fremtid skole start . 

Han er sensitiv og har brug for hjælp til nogle situationer 

Anmeld

8. december 2014

bøllen

Janni. skriver:

Håber det er okay jeg spørger til S ??

læste lige dit svar - har han problemer i børnehaven ? Hvor gammel er han ved at være 

Anmeld

8. december 2014

Blop2

bøllen skriver:

Nu ved jeg ikke hvad det skyldes med jeres dreng 

min dreng er 5 og har lige fået tildelt støtte pr 1/11 fremtid skole start . 

Han er sensitiv og har brug for hjælp til nogle situationer 

Han kan ikke lege hensigtsmæssigt rigtigt med andre børn, han skubber, slår, tager legetøjet og driller.

han kan ikke holde fokus på samme leg/aktivitet ret længe af gangen.

Man skal helst have ham i øjenkrogen hele tiden, for keder han sig laver han "ballade" som tager ting man ikke må, piller pynt af juletræet, putter yougurt i rosiner og jeg kan blive ved.

han har svært ved mange mennesker fx til en fødselsdag, han bliver fuldstændig ustyrlig og kan slet ikke finde ro.

han har utrolig svært ved, at forstå et nej og sådan rigtig høre efter hvad man siger.

og meget mere;o)

Anmeld

8. december 2014

L&V

Min erfaring siger mig at der ska en del til og at det er en lang og sej kamp. Der ska en diagnose til og bare at nå dertil tager sin tid og de tilfælde jeg kender til er vi over i autisme og lignende før end det er en mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.