De bedste råd til den første tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
14 svar
5 synes godt om
8. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja hvad er jeres bedste råd til de første tænder?

Lenora har en på vej nu, og nøj hvor er det ikke en sjov affære.

Tanden er endnu ikke brudt igennem, men man kan lige så tydeligt mærke den med en finger. Hun har i forvejen været syg og pyller hele ugen, så nu er der bare ikke andet end piv med hende. 

Hun fik lidt pinex at sove på ligesom hun har fået resten af ugen, men synes jo ikke jeg vil pumpe hende fuld af smertestillende hele dagen. Vi har 2 stk bide legetøj som jeg har smidt i køleskabet da jeg har hørt det er godt. Andre gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Sprit25

MummiT skriver:

Ja hvad er jeres bedste råd til de første tænder?

Lenora har en på vej nu, og nøj hvor er det ikke en sjov affære.

Tanden er endnu ikke brudt igennem, men man kan lige så tydeligt mærke den med en finger. Hun har i forvejen været syg og pyller hele ugen, så nu er der bare ikke andet end piv med hende. 

Hun fik lidt pinex at sove på ligesom hun har fået resten af ugen, men synes jo ikke jeg vil pumpe hende fuld af smertestillende hele dagen. Vi har 2 stk bide legetøj som jeg har smidt i køleskabet da jeg har hørt det er godt. Andre gode råd?

Aftamed lokal bedøvende gel! Derudover smid hendes sutter på køl

Anmeld

8. december 2014

MamaGulloev

Sprit25 skriver:

Aftamed lokal bedøvende gel! Derudover smid hendes sutter på køl

Aftamed købes det på apoteket?

Hun har kun en sut vi bruger om dagen, i suttekæde, men natsutterne ryger helt klart i køleskabet , så de der dejligt kølige i aften. Tak for råd.

Anmeld

8. december 2014

Julemusen

Jeg ville ikke give smertestillende pga tandudbrud medmindre der opstår feber. Her har vi haft en dreng der fik 5 tænder på to uger da han var 3 måneder. Han fik flydende panodil en gang pga feber så han bedre kunne sove. Ellers lagde jeg mig faktisk med ham ved hver putning så han var tryg i at sove påtrods af ømme gummer.

Vi brugte meget apotekets gummedråber som masseres på gummen der hvor tanden er på vej. Det er lokal bedøvende og virker i en times tid mener jeg. 

Ellers en stofble der blev bundet knude på. Og så et glad koldt vand med isterninger. Så dyppede vi stofknuden i vandet og han fik den at gumle på. Alt det plastik legetøj gad han først da tanden var brudt igennem.

Krydser fingre for at din datter snart er ovre det  

Anmeld

8. december 2014

Sprit25

MummiT skriver:

Aftamed købes det på apoteket?

Hun har kun en sut vi bruger om dagen, i suttekæde, men natsutterne ryger helt klart i køleskabet , så de der dejligt kølige i aften. Tak for råd.

Ja det kan

Anmeld

8. december 2014

MamaGulloev

Kitty-Katten skriver:

Jeg ville ikke give smertestillende pga tandudbrud medmindre der opstår feber. Her har vi haft en dreng der fik 5 tænder på to uger da han var 3 måneder. Han fik flydende panodil en gang pga feber så han bedre kunne sove. Ellers lagde jeg mig faktisk med ham ved hver putning så han var tryg i at sove påtrods af ømme gummer.

Vi brugte meget apotekets gummedråber som masseres på gummen der hvor tanden er på vej. Det er lokal bedøvende og virker i en times tid mener jeg. 

Ellers en stofble der blev bundet knude på. Og så et glad koldt vand med isterninger. Så dyppede vi stofknuden i vandet og han fik den at gumle på. Alt det plastik legetøj gad han først da tanden var brudt igennem.

Krydser fingre for at din datter snart er ovre det  

Tak for svar

Problemet i forhold til feber er jo bare at hun har haft feber siden mandag aften sidste uge. (Vi var til lægen fredag for at tjekke at der ikke var noget alvorligt galt). Så om hun har feber pga. tanden eller om hun har feber fordi hun stadig er syg det er ikke helt nemt at vide. Men hun får kun pinex til natten for at give hende en chance for at få noget ordenligt søvn. Kan jo ikke så godt sætte hende ned i barnevognen, hvor hun ellers sover bedst
Jeg kan heller ikke ligge mig med hende til hun falder i søvn, da hun bliver helt hysterisk så. Hun vil bare helst ligge selv når hun skal sove, og så er jeg mest tryg ved at ligge hende i tremmesengen. 

Tricket med stofbleen var dog en rigtig god ide! Og så må jeg afsted efter til apoteket i dag også.

Anmeld

8. december 2014

Princesspigen

Vi havde stor glæde af de gummernes man kan købe på apoteket.. Det var bare lykken, det bedøver kløen lige der hvor man smører det på uden at påvirke baby.. 

Og ja baderinge af forskellige former i køleskab, eller bare bide ringe genneralt.. Den aller bedste bidering jeg fandt købte jeg på mam's hjemmeside.. For vores datter var det lykken når der var små knopper eller andet på bideringen.. 

Og ja så en Panodil ind i mellem når det bliver for slemt.. 

Du skal huske feber, rød numse og andet af den skaks symptomer godt kan skyldes tænderne... 

Anmeld

8. december 2014

MamaGulloev

Princesspigen skriver:

Vi havde stor glæde af de gummernes man kan købe på apoteket.. Det var bare lykken, det bedøver kløen lige der hvor man smører det på uden at påvirke baby.. 

Og ja baderinge af forskellige former i køleskab, eller bare bide ringe genneralt.. Den aller bedste bidering jeg fandt købte jeg på mam's hjemmeside.. For vores datter var det lykken når der var små knopper eller andet på bideringen.. 

Og ja så en Panodil ind i mellem når det bliver for slemt.. 

Du skal huske feber, rød numse og andet af den skaks symptomer godt kan skyldes tænderne... 

Tak for svar

Jeg ved godt de kan få en masse symptomer af tænderne, men når feberen har været der siden sidste mandag og har været helt oppe på 40,5 så er det nok ikke bare tænder

Dog virker hun ikke varm idag, så jeg satset på at vi ovre sygdommen og vi bare lige skal igennem tænderne og så er hun glad igen

Anmeld

8. december 2014

Princesspigen

MummiT skriver:

Tak for svar

Jeg ved godt de kan få en masse symptomer af tænderne, men når feberen har været der siden sidste mandag og har været helt oppe på 40,5 så er det nok ikke bare tænder

Dog virker hun ikke varm idag, så jeg satset på at vi ovre sygdommen og vi bare lige skal igennem tænderne og så er hun glad igen

Ja det håber jeg for jer.. Held og lykke  

Anmeld

8. december 2014

Mettefpigen

MummiT skriver:

Tak for svar

Ungerne kan godt have feber et stykke tid før man kan mærke tænderne, så det kan godt være pågrund af dem at hun havde feber...

Bassen her har haft feber en uge før man kunne mærke tænderne og den var også på 40....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.