SKAL barnet sove ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
15 svar
9 synes godt om
6. december 2014

*Mor Til Albert*

Ja, som overskriften lyder, så ville jeg bare høre folks mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

Mama85

*Mor Til Albert* skriver:

Nej, i mine øjne er det ikke et must. Mine børn begyndte først at sove i barnevogn da de startede i dp, i weekenderne når de er hjemme, sover de indenfor, og lige så længe som de ville hvis de var i dp, og de fejler intet 

Anmeld

6. december 2014

M &.I

Hvis det var god vejre er det ok, synes bare det syndt hvis det er nu, det er ISKOLD!  

Kan godt lide at barnet har det godt og varm, men det er altså koldt udenfor. ☁️

Anmeld

6. december 2014

(august)

Vores 3 har alle sovet ude indtil de er stoppet med at sove i løbet af dagen. For vores børn har det været det bedste. De sover ude i alt vejr. Under altanen når det regner eller i skuret når det er streng frost. Der er intet bedre end at tage sit barn op med røde æblekinder efter de har sovet ude. 

Anmeld

6. december 2014

Happiness

Nej da. Vi lægger dog vores datter ud hver dag. Men jeg skal da bestemt ikke blande mig i hvad andre gør Det er kun når vi når på de -10grader at hun ikke kommer ud. Hun sover på en semi-lukket teresse, så står i fuldt læ, så hun har det dejligt varmt nede i vognen

Vores søn sov ude indtil han var 2½ og barnevognen blev en tand for lille Så sov han i sin seng. Han sover dog ikke til lur mere nu. 

Vores børn har altid sovet bedst udenfor, lurene indenfor har altid været korte og afbrudte, så derfor foretrækker vi udenfor. Så har vi veludhvilet og glade børn  

Men hvad der virker her, er jo ikke ensbetydende med hvad der virker for naboen

Anmeld

6. december 2014

*Mor Til Albert*

Happiness skriver:

Nej da. Vi lægger dog vores datter ud hver dag. Men jeg skal da bestemt ikke blande mig i hvad andre gør Det er kun når vi når på de -10grader at hun ikke kommer ud. Hun sover på en semi-lukket teresse, så står i fuldt læ, så hun har det dejligt varmt nede i vognen

Vores søn sov ude indtil han var 2½ og barnevognen blev en tand for lille Så sov han i sin seng. Han sover dog ikke til lur mere nu. 

Vores børn har altid sovet bedst udenfor, lurene indenfor har altid været korte og afbrudte, så derfor foretrækker vi udenfor. Så har vi veludhvilet og glade børn  

Men hvad der virker her, er jo ikke ensbetydende med hvad der virker for naboen

Vi bor på tredje sal og har en svalegang. Albert sover sommetider ude, men kan kun sove ude hvis vejret tillader. Vi har nemlig ingen læ for vind, regn osv. 

Anmeld

6. december 2014

TNBC

*Mor Til Albert* skriver:

Nope, her sover de i deres senge. Kun udenfor, når vi er udenfor.. 

Anmeld

6. december 2014

Skouboe

Min ældste sov ude indtil hun voksede ud af barnevognen og min yngste nægtede at sove eller overhovedet at opholde sig i sin barnevogn, så den solgte jeg da hun var ca. 9 mdr.

Anmeld

6. december 2014

Rockertand

Nej da, faktisk er vi et af de eneste lande i verden, hvor dette fænomen eksisterer, men lige som så mange fastbidte traditioner, kan man risikere at blive betragtet som underlig, hvis man ikke bare følger skikken, også selvom der ikke er nogle sundhedsmæssige fordele i at sove ude - og da slet ikke i storbyer.

Mine børn er startet med at sove ude omkring 7-8 måneders alderen,   Jeg er heldigvis aldrig blevet spurgt, det er taget som en selvfølge, at det gør de jo, men mine har først gjort det, når jeg kunne se dagplejepasning i horisonten og alene af den grund.

Gør som du har det bedst med 

Anmeld

6. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nææ! 

Jeg har ikke selv tænkt mig at lade børnene sove ude, men bor så heller ikke i Danmark  Jeg tror faktisk de næsten ville melde mig for børnemishandling! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.