lineog4 skriver:
Jeg plejer aldrig at have de tanker, men havde det også her for selvom det offentlige er dyrt så er det stadig pebernødder i forhold til bleer, sutte, ekstra vasketøj og hvad ved jeg. Og hvad hvis baby ikke er helt perfekt og man skal til sygehus og tjekkes ekstra eller....
Det er et meget tyndt økonomisk grundlag at vælge at få det 4. Barn. Men nu er barnet i maven og så må man jo gøre hvad som helst for at få det til at køre rundt.
Tak for forståelsen og støtten! og ja, nu er baby i maven og hvadend vi har været som nogle på tråden kalder 'uansvarlige' og 'selvforskyldte' som nogen ikke har noget til overs for, så har jeg ikke engang fortalt toppen af isbjerget af det helvede vi har været igennem som familie som er grunden til at vi har måtte flytte til DK for at kunne overleve og skabe os et nyt liv og starte fra bunden af med de muligheder vi nu har! Jeg har det fint med at være mor og tage mig en uddannelse og det har titusindevis af andre studerende mødre rundt om i DK også! Jeg klarer mig fint da jeg kæmper med næb og klør og giver alt hvad jeg overhovedet har i mig og er vant til at arbejde hårdt og klare tingene selv og har også hevet det ene 12 tal med hjem efter det andet på mit studie, så jeg synes jeg gør mit og er ikke helt åndsforladt, og skal nok om 2 år når jeg er færdig få mig et job der kan forsørge os alle mens min mand lærer sproget, tager gratis kurser online i markedsføring, kunst etc. og forsøger at starte selvstændigt op, som jo tager mindst 5 år at være nogenlunde stabil i, i hht til statistikken. Indtil da er vi som internationalt gifte ikke lige så priviligerede som resten af landets danske par der netop får den ekstra støtte som vi ikke har mulighed for at få, og det er virkelig ikke meget der skal til om måneden for at det gør en forskel!!!! Det er hårdt at det skal være så svært at kunne klare sig blot fordi man er gift med en udlænding! og nogle gange ville jeg ønske at folk der er så ufatteligt mistroiske ville kunne opleve bare en uge i vores sko, så tror jeg at verdensbilledet ville blive lidt bredere. Jeg er derfor ufatteligt taknemmelig for at der findes dem af jer der viser forståelse og opmuntring og vil hjælpe 
det varmer virkelig meget, da det ikke er rart at blive sparket til når man allerede ligger ned!
Når det er sagt, så har jeg gode nyheder, vi har været kreative (igen) ..er lidt vant til at være i overlevelses-tilstand de sidste 8 år, så vi har indtjent nok til at vi endda kan købe julegaver til vores børn, har købt nye vinterstøvler til 40% rabat og dække vores behov for mad i halvanden måned frem!
Jeg vil rigtig gerne sige TAK for dem der har udtrykt empati og ønske om at støtte mig! I kender mig ikke og heller ikke min historie, og det er virkelig dejligt at blive mødt med så stor medmenneskelighed selvom jeg er anonym her! 
Jeg havde en af mine ret så nederen dag da jeg skrev mit indlæg og jeg har også dage hvor er jeg fuld af tro på og gåpåmod med at selvfølgelig kan jeg/vi klare den, vi har prøvet hvad der var værre!!!!! Man kommer rigtig langt med en positiv attitude men det er også okay at udvise sin fortvivlelse og brug for en støttende skulder engang i mellem. Har skulle være stærk i MEGET meget lang tid, og nogle gange kan jeg blive overvældet og har brug for enten et 'du kan godt! du har kontrol over det her! du skal nok klare det! tænk kreativt! fokusér og gå ikke i panik! Tag dig sammen! du kan mere end du tror!' og har så bare brug for et lille fif eller input eller idé...og så tager jeg bolden derfra.
Kram, varme tanker og ønsket om en glædelig jul til jer alle, husk at hold om og hold af jeres nære og kære mens de er hos jer, og tak for at tage tid at give feed back på mit indlæg! Det værdsætter jeg dybt i mit hjerte! Jeg har SÅ meget at være taknemmelig for! Jeg er i live og det er mine børn også og det er et mirakel i sig selv!!! Heldigvis er de ting der betyder mest her i livet gratis!