Kære søde mødre derude.
Jeg er studerende og lever på SU og har 3 børn og venter os igen til foråret og det er sådan at min mand er så uheldig at stå uden job af forskellige årsager, og det kører overhovedet ikke rundt for os økonomisk
Jeg skal til jordemoderkonsultation/check samt til scanning om nogle uger og jeg har simpelthen ikke råd til den offentlige transport med min lille SU. Jeg tager også SU-lån og SU-lån som forsørger for jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre nu min man ikke har en indtægt og kæmper for det uden held pt. Jeg ved ikke engang hvordan vi skal få nok mad på bordet. Hverken min mand og jeg må af immigrationsrelaterede grunde ikke modtage offentlige ydelser da min mand der er udlænding så ikke kan få forlænget sit familiesammenføringsvisa. Så han kan ikke engang søge om starthjælp, kontanthjælp eller dagpenge eller noget som helst. Er bare så på røven for tiden. Jeg har prøvet at undersøge om det er muligt at få tilskud eller godtgørelse...men godtgørelse kræver at jeg lægger ud og det kan jeg ikke. Hvad skal jeg gøre???!! 
Jeg er så fortvivlet og ked af det og synes det er pissehamrende hårdt og føler det hele hænger på mig, men ved godt det ikke er min mands skyld men ting der ikke er i ens egen magt sker nogle gange i livet og man må spille med de kort man er givet. Men har bare brug for ikke at stresse over noget nu da jeg har en lille skattemus i maven og har 3 andre børn at skulle forsørge
Vi er igang med at sælge nogle af de meget få ejendele vi overhovedet har, for det er hvad vi pt kan hitte på. Håber nogle af jer er søde at komme med nogle inputs og vejledning til hvad jeg/vi mon kan gøre og om I ved om man på en eller anden måde kan få økonomisk hjælp til jordemoderbesøg og scanning, altså til transporten når nu det ligger over 35 km væk og jeg skal med offentlig transport og er på SU.
Tak fordi du/I tog jer tid til at læse mine beklagelser. Er bare lidt ude af den Snøft! 
Anmeld