Økonomisk hjælp til transport til jordemoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.054 visninger
35 svar
85 synes godt om
4. december 2014

Anonym trådstarter

Kære søde mødre derude.

Jeg er studerende og lever på SU og har 3 børn og venter os igen til foråret og det er sådan at min mand er så uheldig at stå uden job af forskellige årsager, og det kører overhovedet ikke rundt for os økonomisk

Jeg skal til jordemoderkonsultation/check samt til scanning om nogle uger og jeg har simpelthen ikke råd til den offentlige transport med min lille SU. Jeg tager også SU-lån og SU-lån som forsørger for jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre nu min man ikke har en indtægt og kæmper for det uden held pt. Jeg ved ikke engang hvordan vi skal få nok mad på bordet. Hverken min mand og jeg må af immigrationsrelaterede grunde ikke modtage offentlige ydelser da min mand der er udlænding så ikke kan få forlænget sit familiesammenføringsvisa. Så han kan ikke engang søge om starthjælp, kontanthjælp eller dagpenge eller noget som helst. Er bare så på røven for tiden. Jeg har prøvet at undersøge om det er muligt at få tilskud eller godtgørelse...men godtgørelse kræver at jeg lægger ud og det kan jeg ikke. Hvad skal jeg gøre???!! Jeg er så fortvivlet og ked af det og synes det er pissehamrende hårdt og føler det hele hænger på mig, men ved godt det ikke er min mands skyld men ting der ikke er i ens egen magt sker nogle gange i livet og man må spille med de kort man er givet. Men har bare brug for ikke at stresse over noget nu da jeg har en lille skattemus i maven og har 3 andre børn at skulle forsørge

Vi er igang med at sælge nogle af de meget få ejendele vi overhovedet har, for det er hvad vi pt kan hitte på. Håber nogle af jer er søde at komme med nogle inputs og vejledning til hvad jeg/vi mon kan gøre og om I ved om man på en eller anden måde kan få økonomisk hjælp til jordemoderbesøg og scanning, altså til transporten når nu det ligger over 35 km væk og jeg skal med offentlig transport og er på SU.

Tak fordi du/I tog jer tid til at læse mine beklagelser. Er bare lidt ude af den Snøft!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

Nystart

Der er desværee ingen hjælp at hente....  Hverken til transport eller andet.....

Og ikke for at træde i det... Men være obs på at dine su tillæg forsvinder når du begynder at få dine barselsklip.... (forhøjet lån osv bortfalder) 

Kan godt se det er en rigtig øv situation at stå i....

Anmeld

4. december 2014

L-Mortil3

Hvad koster turen til jordmoder? Og har du mobile pay? Så vil jeg godt give et tilskud .

Anmeld

4. december 2014

Mor til Ella

Der er vist ikke rigtig hjælp at hente...

men forstår det ikke helt.

din mand kan ikke bruge sin a-kasse nu han er uden job???

Anmeld

4. december 2014

Morjanne76

Du har ikke noget familie, der kan hjælpe med kørsel?

Det er da en rigtig træls situation, for jer at stå i. 

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Der er desværee ingen hjælp at hente....  Hverken til transport eller andet.....

Og ikke for at træde i det... Men være obs på at dine su tillæg forsvinder når du begynder at få dine barselsklip.... (forhøjet lån osv bortfalder) 

Kan godt se det er en rigtig øv situation at stå i....

Tak for svar!

Ja jeg er godt klar over at man ikke både kan få fødselsklip og tage SU-forsørgerlånet, men man kan godt tage det almindelige SU-lån når man får fødselsklip, og også tilskud til forældre under uddannelse af kommunen, som ikke anses som offentlig forsørgelse eller offentlige ydelser efter loven om aktiv social politik og immigrationsloven.

Jeg har undersøgt alle krogene og det er simpelthen bare så tungt at starte en ny tilværelse op i et andet land især med børn og en ægtefælle der bare ikke kan få job

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Du har ikke noget familie, der kan hjælpe med kørsel?

Det er da en rigtig træls situation, for jer at stå i. 

Nej den mulighed er desværre udtømt. Har spurgt vores bekendte og venner og ingen melder sig om tilbud af mad eller noget. Heller ikke at jeg kræver det overhovedet men synes det er virkelig koldt! Vi har været SÅ uheldige de sidste mange år. Vi mistede alt og er startet en ny tilværelse op og de eneste der har hjulpet os rigtigt er mine forældre der er pensionister og ikke har meget at give af. Jeg har selv sagt det til min såkaldte bedste veninde og selv da hun var studerende og hendes mand gik psykisk ned pga hans arbejde og hun sad og beklagede sig og tudede over at de ikke havde nok penge, der tilbød jeg det lidt jeg havde...alt fra at købe mad ind, lave aftensmad til dem eller bage boller, dele hvad jeg havde, eller overføre en tusse eller noget til hendes konto, men hun har ALDRIG og stadig ikke tilbudt hjælp når jeg har beklaget mig til hende og nu tjener hendes mand styrtende med penge og hun hygger sig i poolen hjemme hele dagen med børnene og har hushjælp og det hele og tilbyder stadig ikke nogen hjælp. Hun ved hvilke traumer vi har været igennem som har nødsaget os til at starte et helt nyt liv fra bunden af med små børn, og virker bare så kold, ligeglad og passiv når jeg fortæller om vores udfordringer og at jeg ikke ved hvordan vi skal få mad på bordet. Nåh, men hun må have en god grund eller også mangler hun empati og social intelligens, for føler virkelig jeg ikke betyder noget. Jeg er så ked og forstår ikke noget af det! Øv!

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Der er vist ikke rigtig hjælp at hente...

men forstår det ikke helt.

din mand kan ikke bruge sin a-kasse nu han er uden job???

Da min mand ikke har fået sig et job endnu siden vi kom til landet, og vi heller ikke har haft råd til at han kunne være medlem af en fagforening og opfylde reglerne f.eks. at have et fuldtidsjob i mindt 1 år for at kunne være berettiget til dagpenge i tilfælde af arbejdsløshed, er det ikke en mulighed

Anmeld

4. december 2014

Ka+Ma=Be

Flere kommuner har gratis økonomisk rådgivning. Jeg ville henvende mig ved en sagsbehandler i kommunen og få hjælp og vejledning.

Anmeld

4. december 2014

Morjanne76

Kan/ må I ikke søge julehjælp? Det kunne måske være en hjælp. 

Øv, at I ikke har nogle der kan på en eller anden måde, kan hjælpe jer bare lidt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.