Økonomisk hjælp til transport til jordemoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.054 visninger
35 svar
85 synes godt om
4. december 2014

Anonym trådstarter

Kære søde mødre derude.

Jeg er studerende og lever på SU og har 3 børn og venter os igen til foråret og det er sådan at min mand er så uheldig at stå uden job af forskellige årsager, og det kører overhovedet ikke rundt for os økonomisk

Jeg skal til jordemoderkonsultation/check samt til scanning om nogle uger og jeg har simpelthen ikke råd til den offentlige transport med min lille SU. Jeg tager også SU-lån og SU-lån som forsørger for jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre nu min man ikke har en indtægt og kæmper for det uden held pt. Jeg ved ikke engang hvordan vi skal få nok mad på bordet. Hverken min mand og jeg må af immigrationsrelaterede grunde ikke modtage offentlige ydelser da min mand der er udlænding så ikke kan få forlænget sit familiesammenføringsvisa. Så han kan ikke engang søge om starthjælp, kontanthjælp eller dagpenge eller noget som helst. Er bare så på røven for tiden. Jeg har prøvet at undersøge om det er muligt at få tilskud eller godtgørelse...men godtgørelse kræver at jeg lægger ud og det kan jeg ikke. Hvad skal jeg gøre???!! Jeg er så fortvivlet og ked af det og synes det er pissehamrende hårdt og føler det hele hænger på mig, men ved godt det ikke er min mands skyld men ting der ikke er i ens egen magt sker nogle gange i livet og man må spille med de kort man er givet. Men har bare brug for ikke at stresse over noget nu da jeg har en lille skattemus i maven og har 3 andre børn at skulle forsørge