Jeg blev syet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.293 visninger
17 svar
1 synes godt om
4. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg blev syet efter fødslen. Hvor længe går der inden det er helet tilstrækkeligt til sjov og ballade? 

Ved godt, at det nok kan være individuelt - men hvad er jeres erfaringer?

Og hvornår må jeg begynde på mine p-piller igen? Jeg ammer.. Og det har jo nok noget at sige.. I så fald, er der så andre alternativer til beskyttelse end p-piller og kondom? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg blev syet efter fødslen. Hvor længe går der inden det er helet tilstrækkeligt til sjov og ballade? 

Ved godt, at det nok kan være individuelt - men hvad er jeres erfaringer?

Og hvornår må jeg begynde på mine p-piller igen? Jeg ammer.. Og det har jo nok noget at sige.. I så fald, er der så andre alternativer til beskyttelse end p-piller og kondom? 

Det kommer an på hvor meget du blev syet. Hvis det var en almindelig bristning, altså 1. eller 2. grads, så er det vist typisk en uge eller to. Hvis det er 3. eller 4. grad, er det en måned eller mere.

Men som min fysioterapeut sagde til mig "hvis du kan køre på cykel, kan du også have sex."

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det kommer an på hvor meget du blev syet. Hvis det var en almindelig bristning, altså 1. eller 2. grads, så er det vist typisk en uge eller to. Hvis det er 3. eller 4. grad, er det en måned eller mere.

Men som min fysioterapeut sagde til mig "hvis du kan køre på cykel, kan du også have sex."

Det ved jeg ikke? Blev klippet tre gange og derefter syede de i cirka 45 min.

Fik ikke at vide hvor mange sting eller noget? Fik bare at vide, at de ikke brugte at tælle stingene.. 

Anmeld

4. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke? Blev klippet tre gange og derefter syede de i cirka 45 min.

Fik ikke at vide hvor mange sting eller noget? Fik bare at vide, at de ikke brugte at tælle stingene.. 

Okay, det lyder lidt heftigt. Men hvis det havde været en 3. grads havde du fået det at vide, så det er nok en 2. grads. Men som sagt - hvis du kan køre på en cykel og ellers synes at det føles ok dernede, så prøv dig frem.

Hvor lang tid siden er fødslen.

Anmeld

4. december 2014

Isabella_mor

Jeg var først selv klar efter ca 4 uger, og det er først nu (8uger) at det ikke er så smertefuldt længere.. 

Men arene var sikkert helet før. 

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Okay, det lyder lidt heftigt. Men hvis det havde været en 3. grads havde du fået det at vide, så det er nok en 2. grads. Men som sagt - hvis du kan køre på en cykel og ellers synes at det føles ok dernede, så prøv dig frem.

Hvor lang tid siden er fødslen.

Det skal måske siges, at det var en studerende, der førte nålen 

Der er ikk fare for, at det "springer op"?

Det er ved at være en måneds tid siden snart..

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Jeg var først selv klar efter ca 4 uger, og det er først nu (8uger) at det ikke er så smertefuldt længere.. 

Men arene var sikkert helet før. 

Gjorde det ondt de første gange?

Anmeld

4. december 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg fik en 3 grads bristning. Var bristet 2 cm inde i skeden og ned til ca 1/3 af ringmusklen, og blev syet. Jeg må indrømme at det har gjort meget ondt og sex var jeg sikker på at vi ALDRIG kom til at have igen. ( havde også lige 2 kæmpe hæmorider oveni ) Jeg var til tjek hos en fys på hvidovre efter 5 uger og der var stadig sting tilbage og fik at vide at jeg skulle vente til efter 8 ugers undersøgelse. 

Tror vi prøvede første gang efter ca 10 uger... MEGET stille og roligt, det strammede en del og jeg kunne godt mærke det strammede en del..

Tror der gik en måned eller to mere inden vi var tilbage på normal, og i dag ( 13 mdr senere ) er der intet at mærke... 

Anmeld

4. december 2014

modesty

Det skal måske siges, at det var en studerende, der førte nålen 

Der er ikk fare for, at det "springer op"?

Det er ved at være en måneds tid siden snart..

Har du ikke din journal? Der burde du kunne læse detaljer om din bristning, hvilken grad.

En måned burde være helt fint, men igen, det er meget svært at vide hvilken type bristning du har ud fra din beskrivelse.

Det springer ikke op igen hvis det er helet. Og hvis det ikke er helet, så vil det gøre enormt ondt. Det smarteste du kan gøre, er at mærke godt og grundigt efter med din hånd, og kigge dernede med et spejl, så du har en bedre fornemmelse for hvordan og hvorledes.

Anmeld

4. december 2014

Manna

på mig hjalp det gevaldigt på følelsen dernede da jeg begyndte at massere med noget olie. Altså på ar og ligesom alt det mellem benene. Forstå mig ret..altså ikke for at få lyst men for at få vævet normalt igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.