HJÆLP! Vil ammes hele tiden!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
20 svar
11 synes godt om
2. december 2014

Vivienne

Kære kvinder,

HJÆLP!

Har en søn på 8 uger, som vil ammes hele tiden. Det er ikke fordi han bruger mig som sut, men han spiser faktisk hver gang jeg sætter ham til. Efter noget tid falder han i søvn og jeg lægger ham fra mig. Så starter hele balladen forfra. Han græder indtil han får lov til at amme. Så er han rolig igen.

Jeg har også nok mælk, så det kan ikke være det.

Kan huske at sp sagde en gang, at babys omkr. 5 og 8 uger får en periode hvor de vil ammes hele tiden, så mælkeproduktionen kan blive stimuleret. Har oplevet det ved 5 uger, men denne gang er det værre. HELE TIDEN bogstaveligt talt.

Kl. er nu 14:37 og jeg har endnu ikke fået morgenmad. Det er der ikke tid til. I går aftes fik jeg en halv times pause, hvor jeg ku komme i bad... Puha...

Jeg skal til 8 ugers tjek på torsdag, og ved slet ikke hvordan jeg skal efterlade ham hjemme med min mand. Overvejer faktisk at aflyse tiden ved lægen...

Har I oplevet lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

asff

Vivienne skriver:

Kære kvinder,

HJÆLP!

Har en søn på 8 uger, som vil ammes hele tiden. Det er ikke fordi han bruger mig som sut, men han spiser faktisk hver gang jeg sætter ham til. Efter noget tid falder han i søvn og jeg lægger ham fra mig. Så starter hele balladen forfra. Han græder indtil han får lov til at amme. Så er han rolig igen.

Kan huske at sp sagde en gang, at babys omkr. 5 og 8 uger får en periode hvor de vil ammes hele tiden, så mælkeproduktionen kan blive stimuleret. Har oplevet det ved 5 uger, men denne gang er det værre. HELE TIDEN bogstaveligt talt.

Kl. er nu 14:37 og jeg har endnu ikke fået morgenmad. Det er der ikke tid til. I går aftes fik jeg en halv times pause, hvor jeg ku komme i bad... Puha...

Jeg skal til 8 ugers tjek på torsdag, og ved slet ikke hvordan jeg skal efterlade ham hjemme med min mand. Overvejer faktisk at aflyse tiden ved lægen...

Har I oplevet lignende?

Ork ja! HELT NORMALT! Min datter lavede ikke andet, end at ligge ved brystet de første 3 måneder. Det lyder kliche, men det ''er bare en periode''

Anmeld

2. december 2014

Vivienne

asff skriver:

Ork ja! HELT NORMALT! Min datter lavede ikke andet, end at ligge ved brystet de første 3 måneder. Det lyder kliche, men det ''er bare en periode''

Hold da op... Jeg er virkelig begyndt at føle mig som en dårlig mor... Tvivler meget om han får alt det han skal ha' og/eller om jeg gør noget forkert...

Anmeld

2. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Sådan var min datter meget ofte de første 3 mdr. Jeg ved ikke om appetitspringene kan vare så længe(flere dage). Det er ikke sjovt når man knap nok har tid til det mest nødvendige.

Men du skal huske at sørge for dig selv. Så må baby være ked af det de to minutter det tager at smøre en rugbrød. Det lærte jeg efter flere uger hvor jeg kun havde lagt hende fra mig for at komme på toilettet. Jeg følte mig helt udbrændt efter en hel dag hvor det var sådan. 

Anmeld

2. december 2014

anynom

Vivienne skriver:

Kære kvinder,

HJÆLP!

Har I oplevet lignende?

Det er skidt hårdt, men det er helt normalt - og det kommer meget i perioder. 

Appetitspring ligger typisk ved 3 uger, 6 uger, 3 måneder og 6 måneder. Derudover oplever mange, at appetitten øges samtidig med at barnets søvnmønster ændres ved 4 måneders alderen - det er der, at mange fejlagtigt opstarter med grød og mos. 

Og så er der udviklingsspring. Mener, at dit barn er i spring nr 2 lige nu og det kan sagtens vise sig ved at baby søger tryghed ved brystet. 

Du skriver at han falder i søvn mens han spiser og vågner når du lægger ham fra dig. Det er normalt. Det er jo utrygt at falde i søvn ved dit varme bryst og så blive lagt for sig selv. 

Har du mulighed for at amme liggende? Nogle mødre har held ved at rulle væk fra baby når baby sover. Så oplever han ikke på samme måde at blive flyttet. 

Kan far evt tage med til lægen når du har en tid og vente ude i venteværelset? 

Anmeld

2. december 2014

Vivienne

SDD skriver:

Sådan var min datter meget ofte de første 3 mdr. Jeg ved ikke om appetitspringene kan vare så længe(flere dage). Det er ikke sjovt når man knap nok har tid til det mest nødvendige.

Men du skal huske at sørge for dig selv. Så må baby være ked af det de to minutter det tager at smøre en rugbrød. Det lærte jeg efter flere uger hvor jeg kun havde lagt hende fra mig for at komme på toilettet. Jeg følte mig helt udbrændt efter en hel dag hvor det var sådan. 

Jeg ved det godt. Jeg skal ku fungere, for at ku være der for ham. Men jeg får helt dårlig samvittighed over at spise, når jeg ved han er sulten

Men dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste med den her oplevelse

Anmeld

2. december 2014

Vivienne

JulieWH skriver:

Det er skidt hårdt, men det er helt normalt - og det kommer meget i perioder. 

Appetitspring ligger typisk ved 3 uger, 6 uger, 3 måneder og 6 måneder. Derudover oplever mange, at appetitten øges samtidig med at barnets søvnmønster ændres ved 4 måneders alderen - det er der, at mange fejlagtigt opstarter med grød og mos. 

Og så er der udviklingsspring. Mener, at dit barn er i spring nr 2 lige nu og det kan sagtens vise sig ved at baby søger tryghed ved brystet. 

Du skriver at han falder i søvn mens han spiser og vågner når du lægger ham fra dig. Det er normalt. Det er jo utrygt at falde i søvn ved dit varme bryst og så blive lagt for sig selv. 

Har du mulighed for at amme liggende? Nogle mødre har held ved at rulle væk fra baby når baby sover. Så oplever han ikke på samme måde at blive flyttet. 

Kan far evt tage med til lægen når du har en tid og vente ude i venteværelset? 

Jeg har også overvejet at amme ham liggende. Det vil jeg prøve, når jeg har spist...

Far kunne sagtens tage med og vente i venteværelset. Jeg er bare ikke så glad for at udsætte ham for syge mennesker (hønemor, I know), men måske er jeg bare nødt til at gøre det...

Anmeld

2. december 2014

anynom

Vivienne skriver:

Jeg har også overvejet at amme ham liggende. Det vil jeg prøve, når jeg har spist...

Far kunne sagtens tage med og vente i venteværelset. Jeg er bare ikke så glad for at udsætte ham for syge mennesker (hønemor, I know), men måske er jeg bare nødt til at gøre det...

Mht at få noget indenbords i løbet aF dagen. Få din mand til at smøre nogle madder eller sandwiches, som kan stå klar i køleskabet. Det er let lige at spise med en hånd mens du ammer Det samme med frugt. Og så en kande med vand eller saft. 

Anmeld

2. december 2014

Sprit25

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at spise! Jo bedre du passer på dig selv jo bedre er din mælk! 

Anmeld

2. december 2014

Røverdatter

Vivienne skriver:

Kære kvinder,

HJÆLP!

Har I oplevet lignende?

Det lyder som mig for præcis 3 år siden med min søn. Nøj hvor var jeg bare på. Det er så hårdt..

Håber du får tid til noget afslapning. Kan manden og jeres søn evt tage med i venteværelset? Og ellers så udsæt det hvis du kan , er mit råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.