Der er jeg altså enig med Eva... stort set alle ammer den som minimum den første uge (og de få der ikke gør gør det pga fortidligt fødte ol komplikationer og der træder persobnalet på sygehusene ind med hjælpemidler som fx flaske sonde ol) den første uge har man bare ikke brug for flaske, og viser det sig så at man mod alt fornuft ikke kan amme (kun 1 ud af 10000, kan virkelig ikke amme, dvs odsne for at du kan amme er meget meget stor) så er verdenen altså ikke gået i stå+ bare fordi man har født, jeg ved godt at man noglegange forfalder til at tro at verdenens navle er ens lille guldklump, men butikkerne fejre det altså ikke ;) og skulle man trods alt stå pludselig en dag og mangle en flaske, så har de fleste tankstationer faktisk udstyret, dvs man kan stort set altid skaffe flaske og MME hvis nu.
Det er bedre at spare pengene og se om man i det heletaget får brug for flasken, gør man ikke er det jo spild at have ofret, jeg ved godt der ikke er tale om ret mange penge, men man kan alligevel få en del bleer et par bukser ol i stedet for.
Vil man partu have sutteflaske, i tilfælde af, så er en rigeligt, så har man til en evt nødsituration lørdag nat kl 3, og kan godt klare sig til om mandagen, et godt valg er en stor flaske, frem for en lille, den lille vil blive for lille med tiden.. Men mange ammende erhverver sig en pumpe, og sammen med dem kan man i en del tilfælde få en "start" pakke, og i den er gerne en flsake eller 2 med flaskesutter. Jeg fik i hvertfald 2 flasker med i sin tid da jeg købte Avent pumpen, og har set andre mærker smide en flaske oven i hatten, så faktisk vil jeg anbefale at man i stdet for at købe en eller flere flasker i løs vægt, tager og køber en pumpe, hvor der er en flaske eller 2 med i købet.
Noget andet er så, jo man kan godt bruge en tragt, det besværliggør rengørringen en hel del, samt gør det dyrer (den skal jo også skoldes, og er af plast så også i den kommer der små risser, de er jo også af plast) Nok er fx avent mærke, men så dyrt er det faktisk heller ikke, jeg har fx lige i dag købt en 330 ml flaske til knab 45 kr (jeg kan så se det er lidt billigere end de fleste stedder)
Anmeld