Sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.331 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Hvilke forskelle er der på at bruge flasker af glas eller plastik? F.eks. forskel på den måde de skal gøres rene på eller på anden måde forskel på hvordan man skal/kan behandle dem?

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

Natasja

Glas smadrer let!.. Hehe.. Og man an altså godt tit i farten tabe en flaske.. Og bebse kommer jo ogs til selv at ville holde på et tidspunkt, så ville glas være rimelig dumt..

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

29. marts 2008

NejaJ

Hejsa...

Jeg syns os at plastik er mest praktisk...
Ville heller ik have at Lærke skulle lære at holde ved en glasflaske, når hun selv begynder at holde sutteflasken...

Men jeg tror ik der er forskel på hvordan de skal gøres rene... Bare med sæbe og vand og så en kogning bagefter... Tror jeg...;)
tror heller ik der er så stor forskel på behandlingen af dem...

Hilsen Neja & Lærke.:)

Anmeld

30. marts 2008

camillawp1982

Hej

Ok tak. Jeg tænkte bare på om glasflasker kunne tåle hårdere behandling og dermed blive mere rene.

MVH Camilla

Anmeld

30. marts 2008

Pia.

Ved ikke om der er den store forskel med selve flaske eller rengøring af flasken... Men jeg ville ikke have lyst til at bruge glas, tænker på hvor mange gange jeg har tabt flasken - også midt om natten...

Så jeg hælder meget til plastflasken...

Knus Pia.

Anmeld

31. marts 2008

camillawp1982

Hej

Ja plast er da også det mest normale nu om dage.

MVH Camilla

Anmeld

1. april 2008

Villa

Glasflasker blir' man hurtig træt af. De er meget tungere at sidde med. + at man til tider kan snyde sig til at hvile armene lidt, og lade den lille ligge og hygge med flasken selv. Den lille kan så også nemmere ligge med en plastik flaske, da den ikke vejer så meget som en af glas jo gør. Jeg synes så at man hurtigere kan se "slid" på en plastik flaske, end på en af glas. Men er det så fordi man bruger dem af plastik oftere, pga. af at dem af glas er så tunge at sidde med? :P Villa

Anmeld

19. april 2008

Loggidut

jeps og netop det med slid skal man passe på...jeg læste en artikkel da tif ikke var ret gammel, at man ikke skulle bruge gamle slidte plastikflasker, fordi der er noget kemisk puha i dem...

jeg bruger selv mam...de er død trælse når de er skildt af, men kanon at spise af og holde på...tif stoppede med at gylpe da vi begyndte på mam

Anmeld

19. april 2008

MUTT3

Glas får ikke mikroskobiske ridser som man ikke kan få rene, det gør plastik (derfor bør man faktisk også skifte dem ud hver 3 måned, hvilket gør dem dyrer) Til gengæld kan glas smadres, det kan plastik alligevel ikke, med mindre man er MEGET hårhendet, og gklas er tungere.
Dvs du må selv vælge om du vil bruge plastik hvor der kommer bitte små revner og ridsser i (sæben fra en opvasker er nok til at lave sådan en revne, som selv oikke skoldnings vand kan komme ordentligt ind i) så den der med skal skiftes ud med en ny, eller om du vil bruge det tungere plastik, men som tilgengæld bliver rent hver gang, for kommer der en lille revne kan den ses i modsetningen til plast.

De fleste bruger i dag plastik.

Anmeld

19. april 2008

Rasmine

Det vigtigste for os, var at de var nemme at putte pulver ned i. Avent flasker feks. har et stort hul, i modsætning til andre.
Avent er plast.
ALT fra disse flasker kan ryge i opvaskemaskinen. (sutterne er silikone)
Nogle andre flaskesutter er gummi, og så vidt jeg ved skal de rengøres med salt.
Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.