Hvor mange uger med løn under barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.634 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. november 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er kommunalt ansat. Er Social og Sundhedsassistent på et rehabiliteringscenter. Mit spørgsmål er: Får jeg 14 eller 26 uger med løn under min barsel?? Nogen der ved det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Snevejr84

Du får 26 det fik jeg ihvertfald. Men det må du kunne finde papir om på jeres intra

Anmeld

27. november 2014

KatjaBN

Du får 26 uger, med fuld løn 

Anmeld

27. november 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Snevejr84 skriver:

Du får 26 det fik jeg ihvertfald. Men det må du kunne finde papir om på jeres intra

Det sagde vores kontordame også men jeg blev i tvivl da en jeg kender som arbejder på er plejehjem siger at hun kun får 14 uger. Hun har ringet både til FOA og til udbetaling Danmark og de siger 14 uger til hende. Hun arbejder i samme kommune. Men kan det være fordi jeg har flere år på bagen eller hvorfor er der sådan en forskel??

Anmeld

27. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du får 8 uger før fødsel. 14 uger efter og yderligere 6 uger (ud af de 32 ugers forælderorlov). Ring til FOA. Det gjorde jeg.

Anmeld

27. november 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
SDD skriver:

Du får 8 uger før fødsel. 14 uger efter og yderligere 6 uger (ud af de 32 ugers forælderorlov). Ring til FOA. Det gjorde jeg.

Men hvor er de 26 uger henne så?? 14+6 giver ikke 26  Jeg er helt forvirret... 

Anmeld

27. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Men hvor er de 26 uger henne så?? 14+6 giver ikke 26  Jeg er helt forvirret... 

Nej jeg ved det heller ikke.. Men jeg har i hvert fald fuldt FOA's beregninger om hvad jeg har ret til. Og det er 8 før, 14 efter= barselsorlov. Så er der 32 ugers forældreorlov hvor jeg har ret til løn i 6 af dem.

jeg vil sige ring til din fagforening! Husk du heller ikke har pligt til at oplyse om hvordan du vil afholde din barsel før senest 8 uger efter fødslen(ikke termin). 

Anmeld

27. november 2014

bvk

Din barsel med løn kommer an på din  overenskomst,  hvor længe du har været snart og hvor faren til barnet er ansat.

Jeg antager du er kommunalt ansat,  dvs efter fødslen har du ret til 14 ugers barsel med løn.

Herefter er der det der hedder  6+6+6. Her har du ret til at holde de 6 inkl løn og hvordan de sidste 6+6 uger uger skal /kan afholdes afhænger af din mands ansættelse.

Det et lidt svært at forklare helt,  fordi farens forhold også hat betydning...

.

Anmeld

30. november 2014

Snevejr84

Omsorgsgiver skriver:

Det sagde vores kontordame også men jeg blev i tvivl da en jeg kender som arbejder på er plejehjem siger at hun kun får 14 uger. Hun har ringet både til FOA og til udbetaling Danmark og de siger 14 uger til hende. Hun arbejder i samme kommune. Men kan det være fordi jeg har flere år på bagen eller hvorfor er der sådan en forskel??

Det hedder 14 uger, plus 6 uger ekstra til dig. Så kan din mand også tage 6 uger med løn eller du kan også få dem. 26 uger i alt

Anmeld

30. november 2014

*CKB*

Jeg er kommunalt ansat. Er Social og Sundhedsassistent på et rehabiliteringscenter. Mit spørgsmål er: Får jeg 14 eller 26 uger med løn under min barsel?? Nogen der ved det??

FOA holder barselscafé ca hver 3. md. Der ka man få svar på alle dine spørgsmål, og sikkert også på dem man ikk havde tænkt på  Hvis du ka nå det inden termin selvfølgelig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.