Blødende brystvorte :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

Vivienne

S.Maria skriver:

Jeg brugte også ammebrikker da jeg ammede og i starten revnede og blødte mine brystvorter også lidt. Jeg brugte en cremé der hedder Lansinoh med god effekt :-)

Jeg bruger den samme creme...

Noget jeg ikke forstår er, at amningen gik rigtig godt de første 5 uger. Så begyndte der at komme revner i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

anynom

Vivienne skriver:

Fordi jeg havde små bv, som han ikke kunne finde ud af at sutte på. Jeg fik ammebrikkerne på sygehuset og blev ved med at bruge dem. Nu hvor jeg egentlig overvejede at droppe dem, får jeg sår og bløder

PS. De første ammebrikke var for store til mine bv, så jeg gik over til en mindre str.

Overvejer nu, om det ku være det, da revnerne blev værre efter at jeg begyndte at bruge de mindre brikker. Selvom de ikke er for små når jeg putter dem på...

Lansinoh salve er super til overbeslastede brystvorter. Og prøv endelig at komme af med ammebrikkerne, det kan jo ske at han kan få fat nu Hvor gammel er han? 

Anmeld

26. november 2014

Holbæktrunten

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg ammer min søn med suttebrikker og nu er der sket det at min højre bv er begyndt at bløde lidt. 

Hvad gør man lige?

LASERBEHANDLING!!!! Jeg havde aldrig hørt om det før min nye SP nævnte det med nr 2. Måtte opgive amningen efter en brav kamp og 3 uger i helvede med den store....

fandt en fys der tilbød det i nærområdet - 5 behandlinger til 50 bobs a ca 5 min varighed, reddede amningen her...

allerede dagen efter en behandling kunne jeg se hvordan sårskorperne begyndte at løsne sig i kanten... De BEDSTE 250 kr jeg nogensinde har givet ud! 

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

JulieWH skriver:

Lansinoh salve er super til overbeslastede brystvorter. Og prøv endelig at komme af med ammebrikkerne, det kan jo ske at han kan få fat nu Hvor gammel er han? 

Det er også min plan at komme af med dem på et tidspunkt. Men lige nu med revner og blod tør jeg simpelthen ikke.

Han er 7 uger gammel

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

Holbæktrunten skriver:

LASERBEHANDLING!!!! Jeg havde aldrig hørt om det før min nye SP nævnte det med nr 2. Måtte opgive amningen efter en brav kamp og 3 uger i helvede med den store....

fandt en fys der tilbød det i nærområdet - 5 behandlinger til 50 bobs a ca 5 min varighed, reddede amningen her...

allerede dagen efter en behandling kunne jeg se hvordan sårskorperne begyndte at løsne sig i kanten... De BEDSTE 250 kr jeg nogensinde har givet ud! 

Første gang jeg hører det.

Hvad går det ud på?

Anmeld

26. november 2014

anynom

Vivienne skriver:

Det er også min plan at komme af med dem på et tidspunkt. Men lige nu med revner og blod tør jeg simpelthen ikke.

Han er 7 uger gammel

Okay  

Har du fået tjekket, at han tager ordenligt fat? 

Brystet godt ind i munden, over- og underlæbe krænget ud? 

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

JulieWH skriver:

Okay  

Har du fået tjekket, at han tager ordenligt fat? 

Brystet godt ind i munden, over- og underlæbe krænget ud? 

Jep... Har endda haft ammebesøg af sundhedsplejersken, og alt så godt ud.

Nu prøver jeg med de gamle (større) ammebrikker, og så må vi se.

Anmeld

26. november 2014

anynom

Vivienne skriver:

Jep... Har endda haft ammebesøg af sundhedsplejersken, og alt så godt ud.

Nu prøver jeg med de gamle (større) ammebrikker, og så må vi se.

Okay, super  

hvis der bliver ved med at være problemer, så prøv at kontakte en ammerådgiver for at få tjekket teknikken Ikke alle sundhedsplejersker har helt styr på amning  

Ammerådgivere hos fogf.dk samt LLL er gratis 

Anmeld

26. november 2014

DortheL

Jeg brugte ammebrikker, da jeg ammede for 5 år siden. Jeg havde indadvendte brystvorter, så min dreng kunne ikke få fat. Lynhurtigt fik jeg sår og revner. Det var så smertefuldt!

Jeg fik at vide, at jeg skulle prøve at droppe ammebrikkerne, da de gav en ekstra "modstand" for brystvorterne.

Efter hver amning smøre med brystmælk og lade lufttørre.

En ny ammeteknik kan måske være på sin plads, og kan derved skåne dine bryster. Bruger du ammepude, så du sidder i en god stilling, og dit barn ikke kommer til at hive i brystet samtidig med amning.

Ellers vil jeg anbefale dig, at snakke med en ammerådgiver... Jeg bed desværre smerten i mig så længe, at der gik så meget hul, og jeg skulle have et sting i det.

Håber du finder en løsning, der gør amning lidt mere fornøjeligt! :-)

Anmeld

26. november 2014

Misser1989

Hej 

Da jeg ammede min den mindste brugte jeg også ammebrikker, alligevel gik der hul, så hele bRikken var fyldt med blod + en hel del på stofbleen efter følgende. Smurte det og lod lufttørre. Helede fint og hurtigt, men amningen gjorde møg ondt de følgende dage. 

Hvor gammel er din søn? 

Min havde meget stramt tungebånd, det var det der gjorde at han rev hul. Der var intet efter den blev klippet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.