Blødende brystvorte :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
22 svar
3 synes godt om
26. november 2014

Vivienne

Kære piger, 

Jeg ammer min søn med suttebrikker og nu er der sket det at min højre bv er begyndt at bløde lidt. 

Hvad gør man lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

WilliamDSTN

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg ammer min søn med suttebrikker og nu er der sket det at min højre bv er begyndt at bløde lidt. 

Hvad gør man lige?

Jeg har læst andre har skrevet at man skal smøre dem og lade dem luft tørre inden du pakker dem væk, jeg venter mig min første så jeg ved ikk om det er sandt 

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

Nørreslet skriver:

Jeg har læst andre har skrevet at man skal smøre dem og lade dem luft tørre inden du pakker dem væk, jeg venter mig min første så jeg ved ikk om det er sandt 

Det gjorde jeg inden det begyndte at bløde. Da jeg så ville amme ham, fjernede jeg ammeindlægget og det begyndte at bløde

Anmeld

26. november 2014

WilliamDSTN

Vivienne skriver:

Det gjorde jeg inden det begyndte at bløde. Da jeg så ville amme ham, fjernede jeg ammeindlægget og det begyndte at bløde

Okay jeg har desværre ingen ekspertise lige der desværre men håber andre har

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

Nørreslet skriver:

Okay jeg har desværre ingen ekspertise lige der desværre men håber andre har

Ok. Tak for svar alligevel

Anmeld

26. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

umiddelbart skal du bare amme videre. Evt i andre stillinger så du aflaster såret lidt. Men jeg har ikke erfaring med brikker, så jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes med dem. Troede faktisk ikke der kunne gå hul når man brugte brikker 

og ja, masser af luft, og når du er nødt til at pakke dem væk, så brug nogen indlæg huden kan ånde igennem - fx uld. Så heler det hurtigere end med papirsindlæg. 

Ellers, så spørg inde på ammenet.dk eller deres facebookside  der MÅ være nogen der har haft præcis samme problem 

Anmeld

26. november 2014

anynom

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Hvad gør man lige?

Umiddelbart tyder et hul på brystvorten på enten; forkert sutteteknik eller for små ammebrikker. 

Hvorfor bruger du ammebrikker? 

Anmeld

26. november 2014

S.Maria

Jeg brugte også ammebrikker da jeg ammede og i starten revnede og blødte mine brystvorter også lidt. Jeg brugte en cremé der hedder Lansinoh med god effekt :-)

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

Mor11 skriver:

umiddelbart skal du bare amme videre. Evt i andre stillinger så du aflaster såret lidt. Men jeg har ikke erfaring med brikker, så jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes med dem. Troede faktisk ikke der kunne gå hul når man brugte brikker 

og ja, masser af luft, og når du er nødt til at pakke dem væk, så brug nogen indlæg huden kan ånde igennem - fx uld. Så heler det hurtigere end med papirsindlæg. 

Ellers, så spørg inde på ammenet.dk eller deres facebookside  der MÅ være nogen der har haft præcis samme problem 

Ammebrikkerne har 4 små huller i toppen, og det der sker når jeg ammer min søn er, at han suger som sindssyg. Han suger så hårdt at de små dutter på brystvorten ryger igennem de 4 små huller og så sidder de fast, når han slipper og bv falder tilbage på plads

Mine bv får også masser af luft, da jeg faktisk går rundt herhjemme uden at have noget på. Kun en oversize cardigan.

Anmeld

26. november 2014

Vivienne

Umiddelbart tyder et hul på brystvorten på enten; forkert sutteteknik eller for små ammebrikker. 

Hvorfor bruger du ammebrikker? 

Fordi jeg havde små bv, som han ikke kunne finde ud af at sutte på. Jeg fik ammebrikkerne på sygehuset og blev ved med at bruge dem. Nu hvor jeg egentlig overvejede at droppe dem, får jeg sår og bløder

PS. De første ammebrikke var for store til mine bv, så jeg gik over til en mindre str.

Overvejer nu, om det ku være det, da revnerne blev værre efter at jeg begyndte at bruge de mindre brikker. Selvom de ikke er for små når jeg putter dem på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.