Nytår med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

l.kjoeller

Vi bestiller  god mad udefra med et vennepar som har en jævnaldrende søn som vores datter leger med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Ciss

Vi plejer at være hos mine forældrer. (Mine svigerforældrer sidder bare og ser på tv hele aftnen og venter på at det skal blive midnat.)Hos os er traditionen en god middag med tre retter. Derefter bliver der sat en skål med småpakker midt på bordet (Det er virkelig bare småting som et viskelæder, en lille rosinpakke osv) og så spiller børn og barnlige sjæle spil og vinderen kan så vælge sig en pakke fra skålen. Det er som regel spil som sorteper, firkort, diverse kortspil, gættelege, gnav osv. I et andet rum er der masser af ballonger og en  elektrisk jernbane og diverse lego mm som børnene kan hygge sig med. Der serveres kaffe/the m noget i glasset ved siden af for dem som ønsker det, sodavand til børnene og konfekt, nødder og kager på bordet. Børnene er oppe til de går omkuld. Ud på aftnen går vi gerne udenfor med børnene med stjernekastere og evn småfyrværkeri, hvis vi kan mærke, at der er nogen, som er ved at være for trætte til at være oppe meget længere. De voksne og de store børn venter til midnat, så går dem, som har lyst, udenfor med fyrværkeri, mens andre bliver inde og ser på fra et stort vindue, hvor der er ganske fin udsigt til det hele.

Det hele er ganske fleksibelt i forhold til at det skal være en stor familieaften, og der skal være plads til alle uanset alder og behov. Små børn har en seng at sove i, når behovet er der, min søsters hund får en specialindrettet hule, hvor den kan få fred (så meget det nu er muligt) osv.

Tv'en er afslået bortset fra til 90-års fødselsdagen og selve klokkeslagene fra rådhusuret ved midnat. Da er det champagne til de voksne og børnechampagne til børn eller folk som ikke vil/kan/skal drikke alkohol. Efter midnat sidder de voksne og snakker så længe, de nu har lyst.

Anmeld

10. december 2014

Trekløver(:

Mortilsofus skriver:

Hej alle i skønne mennesker.

Da min kæreste og jeg blev forældre i sommers, er det første gang vi skal holde nytår med en lille baby. Det bliver ikke noget vildt med en masse gæster, aller højest et vennepar.

Men selvfølgelig er det en særlig aften og den skal fejre. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andre med baby/børn hvilke traditioner i har, på denne festlige aften?

Vi har en datter fra juli 13. Første år holdte vi nytår med mine forældre + 3 af deres vennepar + min søster, svoger og deres søn som er 4 måneder yngre end vores datter. Det blev holdt hos min mor og stedfar, og vi bestilte mad ude, og det var stille og roligt. Ibi sov fra det hele. 

I år er hun 17 måneder nytårsaften, og der skal vi hjem til et vennepar og deres datter på 2,5 år. Det bliver helt stille og roligt, med god mad vi selv laver, lidt vin osv. min veninde er gravid, og vi andre skal måske have et par glas. Vi har ingen traditioner. Det er forskelligt fra år til år, hvad vi har lyst til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.