Nytår med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.395 visninger
12 svar
6 synes godt om
26. november 2014

Mitlivsommooor

Hej alle i skønne mennesker.

Da min kæreste og jeg blev forældre i sommers, er det første gang vi skal holde nytår med en lille baby. Det bliver ikke noget vildt med en masse gæster, aller højest et vennepar.

Men selvfølgelig er det en særlig aften og den skal fejre. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andre med baby/børn hvilke traditioner i har, på denne festlige aften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har ikke rigtig lavet nogen traditioner endnu. Ikke andet end at rammerne er børnevenlige  

Vores var 1,5mdr den første nytårsaften. Der var vi hjemme, kun os 3. Lavede lækker mad og drak et glas Asti mens vi kiggede udover byen. Sønnen sov trygt fra det hele. 

2. Nytår var med noget af familien. Vi var ialt 5 voksne og 3 børn. Spiste lækker mad, som vi skiftedes til at lave (en ret pr husstand - 3) så ingen skulle stå med en hel masse. Vores på dengang 1år, blev lagt i seng til normal tid, sov fra larm osv. Og vi andre hyggede os stille og roligt med lidt vin - ikke noget vildt, den ene voksne var gravid i øvrigt. og så fyrede vi lidt af med de større børn. Vi gik hjem ved 2.30 tiden  

sidste nytår blev holdt i sommerhus med et sæt venner og deres barn på et halvt år. Igen deltes vi om madlavning. vores 2årige kastede lidt knaldperler og kom i seng ved 21 tiden. Så hyggede vi voksne resten af aftenen og stod op næste dag og lavede brunch igen, ikke det store indtag af alkohol - bare lidt hyggevin og kortspil vi fyrede faktisk ikke engang raketter af sidste år. 

I år har vi en 3årig og en på knap en måned når vi når til nytår, men har ingen planer endnu. Tænker da at det bliver ligeså roligt og børnevenligt som de sidste par år, det har fungeret superfint og ingen har fået stress over at stå med 3retter mad og børn om benene  

Anmeld

26. november 2014

Mitlivsommooor

Mor11 skriver:

Vi har ikke rigtig lavet nogen traditioner endnu. Ikke andet end at rammerne er børnevenlige  

Vores var 1,5mdr den første nytårsaften. Der var vi hjemme, kun os 3. Lavede lækker mad og drak et glas Asti mens vi kiggede udover byen. Sønnen sov trygt fra det hele. 

2. Nytår var med noget af familien. Vi var ialt 5 voksne og 3 børn. Spiste lækker mad, som vi skiftedes til at lave (en ret pr husstand - 3) så ingen skulle stå med en hel masse. Vores på dengang 1år, blev lagt i seng til normal tid, sov fra larm osv. Og vi andre hyggede os stille og roligt med lidt vin - ikke noget vildt, den ene voksne var gravid i øvrigt. og så fyrede vi lidt af med de større børn. Vi gik hjem ved 2.30 tiden  

sidste nytår blev holdt i sommerhus med et sæt venner og deres barn på et halvt år. Igen deltes vi om madlavning. vores 2årige kastede lidt knaldperler og kom i seng ved 21 tiden. Så hyggede vi voksne resten af aftenen og stod op næste dag og lavede brunch igen, ikke det store indtag af alkohol - bare lidt hyggevin og kortspil vi fyrede faktisk ikke engang raketter af sidste år. 

I år har vi en 3årig og en på knap en måned når vi når til nytår, men har ingen planer endnu. Tænker da at det bliver ligeså roligt og børnevenligt som de sidste par år, det har fungeret superfint og ingen har fået stress over at stå med 3retter mad og børn om benene  

Det lyder virkelig hyggeligt.

Tror også det bliver noget i den retning, nu drikker hverken min kæreste eller jeg særlig meget alkohol, men mon ikke vi skal have et glas vin eller to i dagens anledning.

Anmeld

9. december 2014

Mitlivsommooor

Slet ikke andre der vil byde ind.

Anmeld

9. december 2014

JH12

Den første nytårs aften vi holdte med vores barn, der tog vi i sommerhus.. Lavet noget lækkert mad, og lagde hende i seng som hun plejet..

året efter var vi bare hjemme, lavet noget godt mad og lagde hende i seng til almindelig tid.. 

I år skal vi være hjemme, også kommer der et hold venner med deres børn, men tænker vores pige kommer i vej til nogenlunde normal tid 

Anmeld

9. december 2014

Mettefpigen

De første 2 år var det bare hygge mad og kigge lidt ud af vinduet på noget krudt...

Sidste år hyggede bassen, min mor og jeg med god mad, huer og bordbomber... Også var vi ude og fyre et par batterier af og bassen kastede med knaldperler.... Da han blev træt blev han lagt i seng  

I år skal han over til hans far til nytår, så til næste år må jeg se hvad det bliver til

Anmeld

9. december 2014

Blop2

Vi var sidste år og skal igen i år fejre nytår i Skallerup Klit (feriecenter) sammen med børnenes mormor og morfar.

vi bestiller mad, som bliver bragt ned i huset. Vi har en på 5 måneder til nytår hun bliver puttet til normal sengetid, og den store på 3 år får lov til at være et par timer længere oppe end normalt. 

Det er helt nede på jorden med god mad, hygge med ungerne og se det gode musik de sender i fjernsynet.

1 nytårs dag kommer ungernes moster og onkel, og vi tager alle hjem igen d. 4 januar.

Anmeld

9. december 2014

Hertz

Vi holder altid nytår hjemme hos os og så kommer der gerne nogle af vores venner plus deres børn, vi bliver 8 voksne og 9 børn i år, og vi sørger altid for maden og så sørger alle andre for drikkevarer. Vores egne unger hjælper med at pynte op og så er der selvfølgelig tonsvis af bordbomber så der er konfetti i hele huset. Mændene plejer at gå ud og fyre af med ungerne. Og så hygger vi ellers bare.

Anmeld

9. december 2014

modesty

Mortilsofus skriver:

Hej alle i skønne mennesker.

Da min kæreste og jeg blev forældre i sommers, er det første gang vi skal holde nytår med en lille baby. Det bliver ikke noget vildt med en masse gæster, aller højest et vennepar.

Men selvfølgelig er det en særlig aften og den skal fejre. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andre med baby/børn hvilke traditioner i har, på denne festlige aften?

Vi holdt nytår hjemme, med min mor og far og sushi. Vi bor tæt ved søerne i København, så der var masser af fyrværkeri at kigge på. Hyggelig aften. 

Anmeld

9. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har en dreng på 3 år og en dreng på 4 måneder. 

Da den store var 3 måneder holdte vi hjemme med min søster og hendes kæreste. Manden stod for maden og min søsters mand for drikkevarer og snacks. Min dreng blev puttet som han plejer (var alligevel vågen til kl 23 før han sov) Vi spillede brætspil og hyggede. 

Året efter - det samme. vores dreng blev dog puttet kl 19 og sov fint fra det. 

Sidste år: det samme - dog en ekstra gæst. 

I år: vi skal i sommerhus. Enten bare os fire eller med min søster og hendes kæreste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.