Atle - dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2014

Pikku Myy

Lisette W skriver:

Tak for alle jeres stemmer og besvarelser. Jeg venter en dreng og da både min kæreste og jeg er trænere for børnehold i vores fritid, og har været det i de sidste 12-13 år, forbinder vi de fleste navne med børn vi har undervist. Vi syntes derfor det er rigtig svært at finde et navn vi begge kan lide.

Jeg har undervist én dreng ved navnet Atle, og syntes det er et rigtig sødt navn. Det er et gammelt nordisk navn, men det er mest udbredt i Norge hvor det er et ret almindeligt navn.

Som jeg kan se på jeres besvarelser, er der mange der ikke er så glade for navnet, og vi ønsker selvfølgelig ikke at vores søn skal hedde noget folk syntes er underligt, samtidig er vi heller ikke tilhænger af navne som ligger i top 10 over mest populære navne, da der er virkelig mange der hedder det. Så vi leder efter et af de "glemte" navne  

Jeg tror folk synes det er et underligt navn fordi de ikke har hørt det før. Første gang jeg hørte det skulle jeg også lige tygge på det. Men det skal jeg også når jeg møder folk fra andre lande, der hedder noget jeg aldrig har hørt før. Det er som om man lige skal have det katalogiseret i navnekassen, men så kører det

Jeg synes Atle er et rigtig flot navn. Det har en god lyd og er nemt at udtale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

Krydserfingre

Lisette W skriver:

Tak for alle jeres stemmer og besvarelser. Jeg venter en dreng og da både min kæreste og jeg er trænere for børnehold i vores fritid, og har været det i de sidste 12-13 år, forbinder vi de fleste navne med børn vi har undervist. Vi syntes derfor det er rigtig svært at finde et navn vi begge kan lide.

Jeg har undervist én dreng ved navnet Atle, og syntes det er et rigtig sødt navn. Det er et gammelt nordisk navn, men det er mest udbredt i Norge hvor det er et ret almindeligt navn.

Som jeg kan se på jeres besvarelser, er der mange der ikke er så glade for navnet, og vi ønsker selvfølgelig ikke at vores søn skal hedde noget folk syntes er underligt, samtidig er vi heller ikke tilhænger af navne som ligger i top 10 over mest populære navne, da der er virkelig mange der hedder det. Så vi leder efter et af de "glemte" navne  

Synes Atle er fint til en dreng vel og mærke. I skal ikke tænke over hvad andre synes! 

Anmeld

24. november 2014

migxher

Jeg tænkte pige først men tænker da også at det kan passe til dreng. jeg er lidt splittet.

Anmeld

24. november 2014

MorTil4<3

Lisette W skriver:

Hej! Min kæreste og jeg venter barn til april. Vi kender kønnet og er begyndt at snakke navne. Vi kan begge to godt lide navnet Atle, men nu er min kæreste blevet i tvivl om navnet er for ukendt i Danmark til, at folk ved om det er en dreng eller pige når de høre navnet. Hvad syntes I? 

Når jeg tænker navnet Atle, tænker jeg det er Norsk! og på min tidligere chef, som var bøsse og MEGET pigeagtig hihi  

Anmeld

24. november 2014

Snoopy77

Det er et norsk navn, min venindes søn hedder det

Anmeld

24. november 2014

Lotus86

Jeg gik til babygymnastik med min datter, og der var der en lille dreng der hed Atle, så i min verden er det selvfølgelig et drengenavn Jeg havde aldrig hørt det før, men jeg synes bestemt ikke det er et pigenavn

Anmeld

24. november 2014

Mettefpigen

Norsk og et drengenavn, ved jeg fra fodbold 

Men udover det synes jeg mere det lyder som et pigenavn... Personligt bryder jeg mig ikk om det.. Men det er folks eget valg hvad de vil kalde deres børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.