Atle - dreng eller pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Når du høre navnet: Atle - tænker du så dreng eller pige?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.207 visninger
16 svar
33 synes godt om
24. november 2014

Lisette W

Hej! Min kæreste og jeg venter barn til april. Vi kender kønnet og er begyndt at snakke navne. Vi kan begge to godt lide navnet Atle, men nu er min kæreste blevet i tvivl om navnet er for ukendt i Danmark til, at folk ved om det er en dreng eller pige når de høre navnet. Hvad syntes I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

Tranebaer

.. I min verden er det slet ikke et navn. Men hvis jeg stødte på en der hed det ville jeg klart tænke dreng!

Anmeld

24. november 2014

Troldemommi

Har IKEA ikke et møbel der hedder Atle? 

Jeg tænker drengenavn

Monica 

Anmeld

24. november 2014

Nadia&Daniel

Lisette W skriver:

Hej! Min kæreste og jeg venter barn til april. Vi kender kønnet og er begyndt at snakke navne. Vi kan begge to godt lide navnet Atle, men nu er min kæreste blevet i tvivl om navnet er for ukendt i Danmark til, at folk ved om det er en dreng eller pige når de høre navnet. Hvad syntes I? 

Har stemt dreng - da jeg kender en enkel som hedder det.

Anmeld

24. november 2014

EAF

Lisette W skriver:

Kender to der hedder det i deres navne, som efternavne. En palæstinenser og en thailænder. En dreng og en pige, men ikke som fornavn. Så ved det ikke. 

Anmeld

24. november 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har stemt dreng. Jeg synes det er et super smukt navn. 

Og så synes jeg ellers I skal blæse på om det er kendt nok eller ej. Hvis vi aldrig turde forny os og springe ud i det ukendte ville vi stå i stampe. 

Anmeld

24. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er for sært til mig. Synes det ville være synd for pigen eller drengen

Anmeld

24. november 2014

quindelist

Synes det er et flot navn �� det stod på vores "drenge" navne liste i sin tid ��

kender iøvrigt en norsk gut der hedder Atle

Anmeld

24. november 2014

ErDetSnartNU

Jeg ved ikke hvad det er, men jeg ville umiddelbart gætte på et pigenavn. 

Anmeld

24. november 2014

Lisette W

Tak for alle jeres stemmer og besvarelser. Jeg venter en dreng og da både min kæreste og jeg er trænere for børnehold i vores fritid, og har været det i de sidste 12-13 år, forbinder vi de fleste navne med børn vi har undervist. Vi syntes derfor det er rigtig svært at finde et navn vi begge kan lide.

Jeg har undervist én dreng ved navnet Atle, og syntes det er et rigtig sødt navn. Det er et gammelt nordisk navn, men det er mest udbredt i Norge hvor det er et ret almindeligt navn.

Som jeg kan se på jeres besvarelser, er der mange der ikke er så glade for navnet, og vi ønsker selvfølgelig ikke at vores søn skal hedde noget folk syntes er underligt, samtidig er vi heller ikke tilhænger af navne som ligger i top 10 over mest populære navne, da der er virkelig mange der hedder det. Så vi leder efter et af de "glemte" navne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.