Min datter vil bare IKKE øve at gå på potten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

Alexander&Lærke

Mother-love skriver:

Nu har jeg Isabella på 3,4 år og hun har lige smidt bleen i torsdags.

dog ikke om natten endnu.

men vi har også haft en del problemer med at få hende til at smide bleen. Hun har reageret ligesom din datter.

jeg tænker har i prøvet at sætte hende på toilettet? Her har min datter altid nægtet potten.

det der gjorde at det hele flaskede sig her, var at jeg lavede ti felter på et stykke papir, satte det op ude på badeværelset. Og hver gang hun går på toilettet får hun et klistermærke. Og når hun så rammer felt nr ti. Får hun en gevinst som somregel består af en slikkepind eller et par stykker slik. Men havde snakket med dem i bhv omkring det. Og de sagde at jeg skulle prøve og sende hende  afsted i bhv uden ble på i torsdags. For det kunne jo være at det gav mere pote. Og det gjorde det helt sikkert. I torsdags havde hun to uheld ovre i bhv, hvor hun tissede lidt og så holdte sig og tissede resten når hun kom på toilettet.

fredag havde hun ikke et eneste uheld hele dagen og har ikke haft det siden. Jeg er så stolt og det er hun også selv.

har du snakket med dem i bhv om hun går på toilettet derovre?

for det kan jo være hun skal kastes lidt ud i det ligesom min datter blev. For i bhv er der jo alle de andre som også går på toilettet og det gør at interessen for det er bedre.

Ja toiletter nægter hun også... Vi har et børnebræt til at sætte på, men hun vil ikke har også forsøgt at lokke med at vi kan læse en bog imens og sågar også at hun kunne få en pestil bagefter hun havde sad der. Ikke gang det hjalp. 

Fejlen ligger måske i at for et par md siden forsøgte bare at tage bleen af hende efter hun kom hjem fra bh. Men hun rende på toilet hele tiden, fordi hun var bange for hun skulle tisse, hun satte sig op og konstaterer at hun ikke skulle vi gik ind på værelset og legede 2 min efter skulle hun der ud igen. Sådan fortsatte det igen og igen. Sådan var det 2 eftermiddage i træt, det  stressede mig en del så jeg tænkte hvis hun er så bange for at tisse så er det nok ikke nu. Men hun var ikke hys som nu. 

Og nu stiger hun bare helt af.... 

Aftalen er at hun også skal på toilettet i bh, det tisse alle af efter de har spist frokost, og skal på legepladsen, det har jeg sagt de også gerne må med hende. 

Ved ikke hvordan det går, de har ikke sagt at hun ikke vil der, men heller ikke hvordan det går.

Men din pige er da også super sej, sådan bare lige at smide den fra den ene dag til den anden. Kan godt forstå i begge er stolte. Og ideen med de 10 fælter og klistermærker. Lyder god kunne jeg godt finde på at afprøve på Lærke og se hvad hun siger til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

Lisette W

Min mor har fortalt mig at jeg også nægtede bare at prøve potten, men så en dag rejste jeg mig og sagde jeg skulle tisse, gik ud på toilettet og tissede på toilettet. Og siden dag var jeg renlig.

Måske er din datter også bare stædig og vil selv bestemme hvornår det skal være 

Anmeld

26. november 2014

bobbles

Det er bare at tage kampen! Hvis du som du selv siger at bleen er tør om natten burde du bare tage den fra hende. Og mht sutten når hun er af med den så skal du ikke give hende den igen. Det er en kamp man må tage men efter nogen dage glemmer hun det. Min datter smed sutten da hun var 2 år. Og bleen da hun var 2 år og 10 måneder. Det er rigtig hårdt men det bliver bedre efter et par dage 

Anmeld

26. november 2014

Alexander&Lærke

Lisette W skriver:

Min mor har fortalt mig at jeg også nægtede bare at prøve potten, men så en dag rejste jeg mig og sagde jeg skulle tisse, gik ud på toilettet og tissede på toilettet. Og siden dag var jeg renlig.

Måske er din datter også bare stædig og vil selv bestemme hvornår det skal være 

Ja måske, det ville da være ønskelig hvis det også skete her....

Anmeld

26. november 2014

Mother-love

Alexander&Lærke skriver:

Ja toiletter nægter hun også... Vi har et børnebræt til at sætte på, men hun vil ikke har også forsøgt at lokke med at vi kan læse en bog imens og sågar også at hun kunne få en pestil bagefter hun havde sad der. Ikke gang det hjalp. 

Fejlen ligger måske i at for et par md siden forsøgte bare at tage bleen af hende efter hun kom hjem fra bh. Men hun rende på toilet hele tiden, fordi hun var bange for hun skulle tisse, hun satte sig op og konstaterer at hun ikke skulle vi gik ind på værelset og legede 2 min efter skulle hun der ud igen. Sådan fortsatte det igen og igen. Sådan var det 2 eftermiddage i træt, det  stressede mig en del så jeg tænkte hvis hun er så bange for at tisse så er det nok ikke nu. Men hun var ikke hys som nu. 

Og nu stiger hun bare helt af.... 

Aftalen er at hun også skal på toilettet i bh, det tisse alle af efter de har spist frokost, og skal på legepladsen, det har jeg sagt de også gerne må med hende. 

Ved ikke hvordan det går, de har ikke sagt at hun ikke vil der, men heller ikke hvordan det går.

Men din pige er da også super sej, sådan bare lige at smide den fra den ene dag til den anden. Kan godt forstå i begge er stolte. Og ideen med de 10 fælter og klistermærker. Lyder god kunne jeg godt finde på at afprøve på Lærke og se hvad hun siger til.

De første dage hvor vi kun tog bleen af her hjemme var Isabella også på toilet konstant så klistermærkerne blev flittigt brugt og de første dage fik hun også en slikpind hver dag. Men nu er det slet ikke hver dag hun får det. Og hun har fået et normalt forhold til toilettet. Altså hun render ikke på toilet hele tiden som hun gjorde i starten. 

De første dage hvor hun rendte på toilet hele tiden var jeg også ved at få stress over det og tænkte at jeg aldrig kom igennem det. Men det gjorde vi. Det er super hårdt de første dage, men tror det er fordi det mindste de mærker så vil de afsted på toilettet.

men krydser for at det hjælper med de klistermærker. For det er det eneste der har hjulpet her. Alt andet kunne jeg heller ikke få til at lykkes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.