Alexander&Lærke skriver:
Min lille Lærke på 3, 4 år. Er nu så stor at jeg syntes det buret være tid til at øve at gå på potten. Overhoved ikke at hun skal smide bleen, men bare tisse af inden hun får en ny ble på. hun vil bare ikke, ved ikke hvorfor...
hun siger nej og skriger jeg vil have ble på. Jeg prøver at fortælle hende at alle store piger går på toilettet og hun ser både os og storebror gøre det.
Hun har længe været bevist om hvornår hun laver noget i bleen. Siden hun var måske 2. Og bleen er ofte tør fra natten. Så enligt buret hun jo være klar..
Syntes der er mange som spør om hun har smidt bleen, men må sige nej desværre ikke endnu. Og føler de tænker nå hvorfor gør i ikke noget for det agtigt.
hun bruger også sut endnu, men den har vi en aftale om at hun skal give julemanden her til jul, tror bare det bliver et mareridt da hun er ultra glad for den. Men må tror på det ellers lykkes det jo ikke.
Hvad ville i gøre? Syntes det er lidt svært....
Nu har jeg Isabella på 3,4 år og hun har lige smidt bleen i torsdags.
dog ikke om natten endnu.
men vi har også haft en del problemer med at få hende til at smide bleen. Hun har reageret ligesom din datter.
jeg tænker har i prøvet at sætte hende på toilettet? Her har min datter altid nægtet potten.
det der gjorde at det hele flaskede sig her, var at jeg lavede ti felter på et stykke papir, satte det op ude på badeværelset. Og hver gang hun går på toilettet får hun et klistermærke. Og når hun så rammer felt nr ti. Får hun en gevinst som somregel består af en slikkepind eller et par stykker slik. Men havde snakket med dem i bhv omkring det. Og de sagde at jeg skulle prøve og sende hende afsted i bhv uden ble på i torsdags. For det kunne jo være at det gav mere pote. Og det gjorde det helt sikkert. I torsdags havde hun to uheld ovre i bhv, hvor hun tissede lidt og så holdte sig og tissede resten når hun kom på toilettet.
fredag havde hun ikke et eneste uheld hele dagen og har ikke haft det siden. Jeg er så stolt og det er hun også selv.
har du snakket med dem i bhv om hun går på toilettet derovre?
for det kan jo være hun skal kastes lidt ud i det ligesom min datter blev. For i bhv er der jo alle de andre som også går på toilettet og det gør at interessen for det er bedre.