Min datter vil bare IKKE øve at gå på potten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
14 svar
7 synes godt om
23. november 2014

Alexander&Lærke

Min lille Lærke på 3, 4 år. Er nu så stor at jeg syntes det buret være tid til at øve at gå på potten. Overhoved ikke at hun skal smide bleen, men bare tisse af inden hun får en ny ble på. hun vil bare ikke, ved ikke hvorfor...

hun siger nej og skriger jeg vil have ble på. Jeg prøver at fortælle hende at alle store piger går på toilettet og hun ser både os og storebror gøre det. 

Hun har længe været bevist om hvornår hun laver noget i bleen. Siden hun var måske 2. Og bleen er ofte tør fra natten. Så enligt buret hun jo være klar.. 

Syntes der er mange som spør om hun har smidt bleen, men må sige nej desværre ikke endnu. Og føler de tænker nå hvorfor gør i ikke noget for det agtigt.

hun bruger også sut endnu, men den har vi en aftale om at hun skal give julemanden her til jul, tror bare det bliver et mareridt da hun er ultra glad for den. Men må tror på det ellers lykkes det jo ikke.

Hvad ville i gøre? Syntes det er lidt svært....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Bak

Er det samme reaktion hvis det er toilettet og ikke potten? min datter på lidt over to år har også nægtet at sidde på den i en periode, men vi har bare leget lidt fx med dukken på potten og givet hende mulighed for at prøve toilettet også (med et barnesæde, som hun selv kan kravle op til). Ved ikke, hvad der har hjulpet, men hun er i hvert fald tryg ved toilet og potte nu Vi har også ladet hende sidde der mens vi læste bog

Anmeld

23. november 2014

Missy_B

Alexander&Lærke skriver:

Min lille Lærke på 3, 4 år. Er nu så stor at jeg syntes det buret være tid til at øve at gå på potten. Overhoved ikke at hun skal smide bleen, men bare tisse af inden hun får en ny ble på. hun vil bare ikke, ved ikke hvorfor...

hun siger nej og skriger jeg vil have ble på. Jeg prøver at fortælle hende at alle store piger går på toilettet og hun ser både os og storebror gøre det. 

Hun har længe været bevist om hvornår hun laver noget i bleen. Siden hun var måske 2. Og bleen er ofte tør fra natten. Så enligt buret hun jo være klar.. 

Syntes der er mange som spør om hun har smidt bleen, men må sige nej desværre ikke endnu. Og føler de tænker nå hvorfor gør i ikke noget for det agtigt.

hun bruger også sut endnu, men den har vi en aftale om at hun skal give julemanden her til jul, tror bare det bliver et mareridt da hun er ultra glad for den. Men må tror på det ellers lykkes det jo ikke.

2 ændringer på 1 gang kan være lidt voldsomt tænker jeg. Fokuser på projekt smid sut, og prøv at lægge det med bleen på hylden et par måneder endnu

Har ikke nogle gode råd, da vores projekt smid ble er laaangt ude i fremtiden

Anmeld

23. november 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP

Vil hun heller ikke sidde på wc'et ? Der er hun jo stor nok til :-)

Sutten behøver ikke at blive et problem, - da jeg besluttede at min datter skulle af med hendes (2,8 år), spurgte hun kun til den, samme aften ! Ellers nævnte hun den aldrig siden - og hun var MEGET glad for hendes sut  :-)

//Mette

Anmeld

23. november 2014

Alexander&Lærke

Bak skriver:

Er det samme reaktion hvis det er toilettet og ikke potten? min datter på lidt over to år har også nægtet at sidde på den i en periode, men vi har bare leget lidt fx med dukken på potten og givet hende mulighed for at prøve toilettet også (med et barnesæde, som hun selv kan kravle op til). Ved ikke, hvad der har hjulpet, men hun er i hvert fald tryg ved toilet og potte nu Vi har også ladet hende sidde der mens vi læste bog

Ja hun vil heller ikke op på toilettet, har også et børnesæde. Men hun vil ikke. Hun har dog gjort det på et tidspunkt, men så kom vi lidt fra det igen da hun startede i børnehave, som er 3 md siden. Og nu så nej, hun er også blevet meget bestemt de sidste par md, hun tror hun kan bestemme alt, høre meget dårligt efter. Ved ik om det har en sammenhæng. 

Anmeld

23. november 2014

Alexander&Lærke

MKBP skriver:

Vil hun heller ikke sidde på wc'et ? Der er hun jo stor nok til :-)

Sutten behøver ikke at blive et problem, - da jeg besluttede at min datter skulle af med hendes (2,8 år), spurgte hun kun til den, samme aften ! Ellers nævnte hun den aldrig siden - og hun var MEGET glad for hendes sut  :-)

//Mette

Nej heller ikke toilettet samme reaktion. 

Den store på nu 7 var også meget glad for sin, og da han afleverede hans var der heller ingen problemer, føler bare det har bliver anderledes svært. Forbi hun er så bestemt, og vil have det går efter hendes påfund. 

Hun har udset sig et prinsesseslot hun skal have i stedet for sutterne. Og hvis det bliver for vanskelig så må jeg jo tage det igen indtil hun er villig til at afgive dem helt. 

Anmeld

23. november 2014

Mother-love

Alexander&Lærke skriver:

Nu har jeg Isabella på 3,4 år og hun har lige smidt bleen i torsdags.

dog ikke om natten endnu.

men vi har også haft en del problemer med at få hende til at smide bleen. Hun har reageret ligesom din datter.

jeg tænker har i prøvet at sætte hende på toilettet? Her har min datter altid nægtet potten.

det der gjorde at det hele flaskede sig her, var at jeg lavede ti felter på et stykke papir, satte det op ude på badeværelset. Og hver gang hun går på toilettet får hun et klistermærke. Og når hun så rammer felt nr ti. Får hun en gevinst som somregel består af en slikkepind eller et par stykker slik. Men havde snakket med dem i bhv omkring det. Og de sagde at jeg skulle prøve og sende hende  afsted i bhv uden ble på i torsdags. For det kunne jo være at det gav mere pote. Og det gjorde det helt sikkert. I torsdags havde hun to uheld ovre i bhv, hvor hun tissede lidt og så holdte sig og tissede resten når hun kom på toilettet.

fredag havde hun ikke et eneste uheld hele dagen og har ikke haft det siden. Jeg er så stolt og det er hun også selv.

har du snakket med dem i bhv om hun går på toilettet derovre?

for det kan jo være hun skal kastes lidt ud i det ligesom min datter blev. For i bhv er der jo alle de andre som også går på toilettet og det gør at interessen for det er bedre.

Anmeld

23. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Alexander&Lærke skriver:

min søn er født i januar og vi prøvede både sommeren før og efter hans 3 års fødselsdag at tage bleen fra ham da han var bevidst om at han havde lavet i den - sommeren før vidste han det "kun" når han havde lavet stort - men det virkede ikke lige meget hvad vi gjorde...

han sagde selv at når han blev fire skulle han ikke bruge ble mere... jeg troede ærligt talt ikke helt på det, men da han stod op på sin fire års fødselsdag fik han bleen af og har ikke brugt den siden - jo, til sin fødselsdagsfest to dage efter fordi han var så optaget af sin leg...  sundhedsplejersken sagde at det nok skulle komme når det kom...

Anmeld

23. november 2014

Sissel

Min dreng blev 3 i august og viste overhovedet ingen interesse i hvad der foregik i bleen. Han reagerede også meget kraftigt på børnehavestart. Efter reaktionen havde lagt sig lidt igen, og jeg kunne begynde at se min dreng inde bag den trodsige unge, tog jeg bleen af ham. Fortalte det omme i børnehaven og til hans far. Han har da haft nogle uheld, men det er gået meget bedre end jeg havde regnet med.. Tror bare han var magelig og ikke gad gå på toilet når nu han ku få andre til at gøre det for ham. Eller også synes han ikke det var så fedt de gange han lavede uheld ihvertfald er han blefri nu, på 3. uge.. Udover når han sover prøv at tag den fra hende. Det værste der kan ske er lidt ekstra vasketøj

Anmeld

23. november 2014

Chevro

Alexander&Lærke skriver:

Min søn vil pludselig gerne bruge toilettet, men potten er no go!!

han reagere som din pige når vi vil sætte ham på potten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.