babytøj til nyfødt? hvad skal man ha' klar? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2014

Christine

lottelabs skriver:

Hej hej.

venter mit første barn, en dreng til april...

jeg tænker bare lidt, hvad skal man alt ha klar til han kommer (af tøj, vi har alt andet udstyr) ??

er bange for at købe for meget, om det bliver for varmt eller om han kommer til at fryse.. hvad vil i mene er det mest nødvendige til den lille? + hvad havde i med til den lille, da i skulle hjem fra sygehus?  

Min datter er 4, næsten 5 uger og bruger stadig str. 50. Men hun er nummer tre og det er umuligt at forudsige hvor hurtigt og hvordan de vokser og dermed hvad de passer hvor længe. Jeg har gjort meget i at købe sådan noget som bodyer på tilbud løbende. I det hele taget har jeg ikke købt der mindste babytøj på én shoppingtur men købt på udsalg osv når jeg faldt over noget sødt.

På hospitalet havde jeg denne gabg noget tøj i str. 50 og 56 med, da nogle babyer jo hopper direkte i str. 57. Jeg tror det var to bodyer i hver str og to sparkedragter.

Men jeg vidste at de ville smide mig ud så hurtigt som muligt, så prøv at spørge jordemor hvor længe du skal regne med at være der (hospitalet har babytøj, men det har altid elendig pasform og knapperne er tit i stykker). Hvis du er førstegangsfødende på et mindre hospital kan du nok få lov at blive 4 dage for at få hjælp til amning.. 

beklager den lange smøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

tinemus79

Det er meget forskelligt.  Min søn brugte 50 i en 3 ugers tid og 56 i 2 måneder.  Jeg var  super glad for en fleece dragt til udendørs brug for så skiller han ikke på mavsen og selvom noah er fra august så var aftnerne kolde. Husk strømper,  og så lidt blandet dragter med og uden fødder. Nogle som noah karter rundt i de fødder. Han brugte også meget at have en lang armet body og et par bløde bukser på i starten.  Bukserne med meget bred søm i livet er så gode. Og ja som en anden skrev.  Du drømmer ikke om hvor meget tøj en baby kan bruge.  Så du kan ikke få for meget.  Du får bare mere ro på at vaskemaskinen ikke behøver kører 2 gange om dagen og du bliver stresset.  

Pøj pøj

Anmeld

22. november 2014

Panther

Profilbillede for Panther

Vi skiftede tøj på den lille én gang i døgnet, da han var nyfødt.. Hvordan får I dem så beskidte i den alder? Og som andre siger - hvis Du har en mand, så er det jo ingen sag at rende ned og købe lidt mere, når barnet er født, og I ved hvilken str, han/hun er..

I øvrigt: husk savlesmække og masser af dem! Det samme gælder for stofbleer..

Personligt syntes jeg, at heldragter med fødder var nemmest, da sokker bliver sparket af, og bukser/bluser kravler op/ned.

men alt ovenstående kommer jo også an på om du går mest op i komfort eller et specifikt look :-)

Anmeld

22. november 2014

Panther

PUHK skriver:

Vi skiftede tøj på den lille én gang i døgnet, da han var nyfødt.. Hvordan får I dem så beskidte i den alder? Og som andre siger - hvis Du har en mand, så er det jo ingen sag at rende ned og købe lidt mere, når barnet er født, og I ved hvilken str, han/hun er..

Personligt syntes jeg, at heldragter med fødder var nemmest, da sokker bliver sparket af, og bukser/bluser kravler op/ned.

men alt ovenstående kommer jo også an på om du går mest op i komfort eller et specifikt look :-)

Og så elsker vi i øvrigt uld (i god kvalitet) da det både transporterer sveden væk fra kroppen og holder på varmen.

Anmeld

22. november 2014

Kay

Vent til du kommer nærmere termin og kan se om det tegner til at blive en lille eller stor baby

Med Elna havde vi lidt i str 50 og lidt mere i 56 

Hun var ude fødslen for stor til str 50 og efter Max 2 uger var hun vokset ud af 56

Så jeg forærede  alt str 50 og lidt 56 væk, da jeg jo fik store børn

Viva var så du halvt kg mindre ved fødslen så 56 var faktisk for stort, og nu 5 uger gammel bruger hun stadig str 56 som vi har måtte købe mere af da vi ikke havde nok

Ja det kan snyde variere så meget og jeg kan slet ikke finde ud af at hun stadig bruger 56 det lille myr

Anmeld

22. november 2014

Christine

Kay skriver:

Vent til du kommer nærmere termin og kan se om det tegner til at blive en lille eller stor baby

Med Elna havde vi lidt i str 50 og lidt mere i 56 

Hun var ude fødslen for stor til str 50 og efter Max 2 uger var hun vokset ud af 56

Så jeg forærede  alt str 50 og lidt 56 væk, da jeg jo fik store børn

Viva var så du halvt kg mindre ved fødslen så 56 var faktisk for stort, og nu 5 uger gammel bruger hun stadig str 56 som vi har måtte købe mere af da vi ikke havde nok

Ja det kan snyde variere så meget og jeg kan slet ikke finde ud af at hun stadig bruger 56 det lille myr

Hvor stor er hun nu? 

Min bruger 50 og er jo født dagen efter Viva. Håber ikke min lillemus er FOR lille.

Anmeld

22. november 2014

Christine

PUHK skriver:

Når jeg har ammet i dobbeltsengen sover den lille videre på siden og det hænder at der derfor kan liste sig tis eller det der er værre ud fra bleen, uanset hvor grundigt den sættes fast  

Hun har det med at fyre det hele af på én gang og det er også meget flydende babylort, så det er altså nogle seriøse bleer.

sådan bliver min babys tøj beskidt..

Anmeld

22. november 2014

Kay

Christine skriver:

Hvor stor er hun nu? 

Min bruger 50 og er jo født dagen efter Viva. Håber ikke min lillemus er FOR lille.

Sidste vejning var d 12 november og der vejede hun 3760 og 51 lang, men hun tabte sig også en del i starten jo og vi skal stadig være meget ops på om hun spiser hvad hun skal men det er mest på grund af ganen, glæder mig til 5 ugers undersøgelse på tirsdag 

Hvor stor er din lille mus?

Anmeld

23. november 2014

Panther

Christine skriver:

Når jeg har ammet i dobbeltsengen sover den lille videre på siden og det hænder at der derfor kan liste sig tis eller det der er værre ud fra bleen, uanset hvor grundigt den sættes fast  

Hun har det med at fyre det hele af på én gang og det er også meget flydende babylort, så det er altså nogle seriøse bleer.

sådan bliver min babys tøj beskidt..

Haha.. Fair enough :-)

Anmeld

23. november 2014

FrkGranger

Vi har en dreng fra 1/6 2014 havde termin 20/5.

Vi havde sparkedragt og bluse med på syge huset et sæt str 50 og et str 56, han var 55 cm og 3980 kg så røj direkte i str 56..

Vi havde købt 3 sæt tøj i 50 og 3 i 56

Der udover havde vi 

10 bodyer korte ærmer

30 stofbleer

4 nat drageter med fødder

10 par strømper

Vi var så ude og købe

Natdragt uden fødder da vores dreng harstore fødder og vi skal derfor aldrig have noget med fødder..

Jeg købte ting på tilbud mens jeg var gravid..

Men sommeren var jo vatm så han havde kun body på også om natten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.