babytøj til nyfødt? hvad skal man ha' klar? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.163 visninger
21 svar
10 synes godt om
22. november 2014

tullemortilsnart2

Hej hej.

venter mit første barn, en dreng til april...

jeg tænker bare lidt, hvad skal man alt ha klar til han kommer (af tøj, vi har alt andet udstyr) ??

er bange for at købe for meget, om det bliver for varmt eller om han kommer til at fryse.. hvad vil i mene er det mest nødvendige til den lille? + hvad havde i med til den lille, da i skulle hjem fra sygehus?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

Mother-love

Nu er min maj barn.

men jeg havde købt alt alt for meget. For varmen kom hurtigt i 2011. Så de første 2 mdr brugte hun faktisk kun kort ærmede bodyer og strømper. Og om aftenen et par tynde bukser.

hun havde bare en lang ærmede body, bukser og strømper på hjem fra hospitalet og så et tæppe over sig. Og en tynd hue.

men vil ihvertfald sige. Kom ikke ret meget i str 50. Isabella var 52 cm lang men passede kun str 50 i en uge og så røg hun op i str 56. Som hun passede i 3 uger.

Anmeld

22. november 2014

Frk_Louise

lottelabs skriver:

Hej hej.

jeg tænker bare lidt, hvad skal man alt ha klar til han kommer (af tøj, vi har alt andet udstyr) ??

er bange for at købe for meget, om det bliver for varmt eller om han kommer til at fryse.. hvad vil i mene er det mest nødvendige til den lille? + hvad havde i med til den lille, da i skulle hjem fra sygehus?  

Altså min pige er 16 dage gammel.. Hun er så godt nok vinterbarn, det bliver din jo ikke 

Men masser af bodystockings og heldragter/natdragter.. 

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

okay. har også body's i både 50 og 56. men kun uden ærmer og ben i.. det bliver vel for koldt eller? er de kun beregnet til at have på inde under bukser og bluser så? 

Anmeld

22. november 2014

missehxx

lottelabs skriver:

Hej hej.

Jeg lærte en vigtig lektie.

alle sagde "lad nu være med at købe for meget babytøj for du får det ikke brugt". Jeg fulgte deres råd og endte med denne erfaring: du kan ALDRIG få for meget babytøj. Der går virkelig virkelig meget til. Du tror det er løgn så mange sæt de kan bruge på en dag ��

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

Jamen hvis i nu ventede en lille til april, hvad ville i så købe?? skriv gerne en liste og antal af hver ting.. for aner det virkelig ikke

er bange for at købe det forkerte.

Anmeld

22. november 2014

Morgensol

lottelabs skriver:

Hej hej.

Min ældste datter er fra marts, der havde vi i hvert fald masser af bodyer (i H&M har de bodyer i de små størrelser i "slå om", så er man fri for at skulle trække noget over hovedet på de små. Genial opfindelse!) 

strømpebukser og heldragter havde vi også rigeligt af. Små huer, 2-3 fleece dragter, futter og luffer.

Anmeld

22. november 2014

Dianabk

Kommer lidt an på om i har vaskemaskine og tumler.

Vi har tumler og vaskemaskine og jeg har tænkt mig at købe til lillepigen:

6-10 str 56 langærmede bodyer.

5 str 50 langærmede bodyer.

6-10 str 56 kortærmede bodyer.

5 str 50 kortærmede bodyer.

5-10 str 56 strømpebukser.

5 str 50 strømpebukser.

1 flece heldragt til at sove ude i .

2 cardigan i str 50.

5 cardigan i str 56.

3 huer

Og sikkert meget meget mere som jeg kommer på i løbet af tiden.

har en søn fra Februar af, der havde jeg en hel del varme ting til ham, men satser på at skulle investere i lidt færre af de varme sager denne gang 

Og og hey, du kan altid købe mere hvis du mangler - tro mig så snart man kan vil man ud af døren og lave noget end bare at sidder derhjemme og være malkemaskine Og have ondt for neden....

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

Dianabk skriver:

Kommer lidt an på om i har vaskemaskine og tumler.

Vi har tumler og vaskemaskine og jeg har tænkt mig at købe til lillepigen:

6-10 str 56 langærmede bodyer.

5 str 50 langærmede bodyer.

6-10 str 56 kortærmede bodyer.

5 str 50 kortærmede bodyer.

5-10 str 56 strømpebukser.

5 str 50 strømpebukser.

1 flece heldragt til at sove ude i .

2 cardigan i str 50.

5 cardigan i str 56.

3 huer

Og sikkert meget meget mere som jeg kommer på i løbet af tiden.

har en søn fra Februar af, der havde jeg en hel del varme ting til ham, men satser på at skulle investere i lidt færre af de varme sager denne gang 

Og og hey, du kan altid købe mere hvis du mangler - tro mig så snart man kan vil man ud af døren og lave noget end bare at sidder derhjemme og være malkemaskine Og have ondt for neden....

super.. fin liste, takker for det  

Anmeld

22. november 2014

Snevejr84

Lad være med at køb noget i str 50 og ellers bukser og bodyer i str 56 og heldragter. Min søn voksede hurtig så brugte det ikke længe og butikkerne har jo åbne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.