Av fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
17 svar
4 synes godt om
22. november 2014

Babydreams

Lucas kom igår til skade i dagplejen med sin venstre fod, dagpleje moren så ikke hvad der skete, men tænker han hat fået en vippe ned på foden, hvor der var en der sad på, efter episoden ville Lucas ikke støtte på foden, og vi kørte derfor til egen læge, han så lidt på foden og mærkede på den, og komstaterede at den ikke var brækket, vi skulle bare køre hjem, skulle give ham nogle smertestillende og lad ham gå på den, som sagt så gjort, nu står jeg så her, med en dreng der næsten ikke har sovet hele natten, fordi han har ondt i foden, vil nu slet ikke støtte på den, og må slet ikke komme til foden nu.

jeg overvejer meget kraftigt at ringe til lægevagten, for forstår egentlig ikke, hvorfor han ikke er blevet sendt til en scanning, for at være sikker på, der intet brud var, eller er det for tosset at ringe? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Hvor synd for den lille fyr

Er foden hævet eller varm? 

Jeg tænker at jeg ville ringe til vagtlægen og forelægge ham situationen - så kan han tage stilling til hvad der skal ske derefter. 

I mellemtiden ville jeg forsøge at lægge et køligt omslag om foden og ellers få ham til at ligge med benet eleveret - selvom det nok ikke er nemt i den alder  

Rigtig god bedring  

Anmeld

22. november 2014

Princesspigen

Jeg ville nok ringe 1813 og forklare situtationen og fortælle det er blevet værre efter lægens råd og du godt vil have en andens mening på den... 

Anmeld

22. november 2014

Isabella_mor

Rikke Rasmussen skriver:

Lucas kom igår til skade i dagplejen med sin venstre fod, dagpleje moren så ikke hvad der skete, men tænker han hat fået en vippe ned på foden, hvor der var en der sad på, efter episoden ville Lucas ikke støtte på foden, og vi kørte derfor til egen læge, han så lidt på foden og mærkede på den, og komstaterede at den ikke var brækket, vi skulle bare køre hjem, skulle give ham nogle smertestillende og lad ham gå på den, som sagt så gjort, nu står jeg så her, med en dreng der næsten ikke har sovet hele natten, fordi han har ondt i foden, vil nu slet ikke støtte på den, og må slet ikke komme til foden nu.

jeg overvejer meget kraftigt at ringe til lægevagten, for forstår egentlig ikke, hvorfor han ikke er blevet sendt til en scanning, for at være sikker på, der intet brud var, eller er det for tosset at ringe? 

Jeg synes da klart i skal tageventen på skadestuen rller som du selv soger, til lægevagten. Om ikke andet, så for at få vished i fotb. Men et røntgen vil kunne forklare lidt evt. Og måske skal han have forbinding. 

Anmeld

22. november 2014

Babydreams

Lige en lille opdate, efter vi har tilbragt 6 timer på skadestuen, kom jeg hjem med en søn med gips på foden, den var desværre brækket 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. november 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Rikke Rasmussen skriver:

Lige en lille opdate, efter vi har tilbragt 6 timer på skadestuen, kom jeg hjem med en søn med gips på foden, den var desværre brækket 

Godt at I kom afsted!  

God bedring 

Anmeld

22. november 2014

B&J

Sikke en læge 

men godt i kom af sted 

Anmeld

24. november 2014

Mor til Frederic og Freya

Det er bare ikke okay, hvis lægen er det mindste i tvivl skulle han have sendt jer videre..

Bette pus altså, hvor lang tid skal han have det på?

Anmeld

24. november 2014

L-Mortil3

Rigtig god bedring med ham! Mage til læge! Jeg havde sagt det til ham næste gang i sås! Det er helt 100! 

Anmeld

24. november 2014

IT-nørd

Rikke Rasmussen skriver:

Det er bare slet ikke i orden! De læger tager en gang imellem tingene for let. Er selv sygeplejerske på et lægehus og ved hvor stærkt det kan gå.

Min søn er godt nok 15, men for et par måneder siden kom han til skade med sit håndled under en fodboldkamp mens han var på tur med sin efterskole. Han var 300 km hjemmefra og kom selvfølgeligt ind på skadestuen. Lægen sendte ham hjem, uden røntgen. 

Næste morgen havde sønnen endnu flere smerter, kom på skadestuen igen, fik denne gang taget et røntgen og det viste sig, at der var et mindre brud i vækstzonen. Han fik gips på i 4 uger.

Håbet bruddet hos din søn er ukompliceret og at han snart kommer til at bruge foden igen. Børn kommer sig heldigvis meget hurtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.