Dårlig samvittighed, stop nu!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.572 visninger
11 svar
25 synes godt om
21. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er alene mor med to børn. Jeg har begge børn 9 dage og faren har dem 5 dage. Jeg er en god mor, og gør nærmest alt efter bogen. MEN!! Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed hele tiden.. Når børnene er hos deres far og jeg derfor er alene, så vælger jeg ofte at tage ud - i byen, hos veninder osv. Jeg møder en sjældent gang en ny mand og forsøger at lære ham at kende - med med den indstilling, at det skal være useriøst, pga. Jeg ikke har plads til en mand i mit liv fordi jeg har fuldtidsarbejde og små børn! Jeg vil selvfølgelig meget gerne møde den perfekte mand, som engang skal være en del af vores liv, men jeg tror desværre ikke han findes... Nå men sagen er den, at jeg får så ondt i maven over min måde at være på når jeg ikke har børn. Både fordi jeg hygger mig, men især fordi jeg ind imellem lever som single - og det føles mærkeligt nok forkert. Det er som om jeg ikke kan tillade mig dette. Jeg er ved at dø af mavepine. Hvad er jeres holdning? Kan jeg tillade mig at date nye mænd ude? Kan jeg tillade mig at gå i byen med veninderne når jeg ikke har børn? Børnenes far virker fornærmet over at jeg tager i byen og kommer med bemærkningen, at han ikke gider finansere mine byturer - bidrag. Vores børn mangler absolut intet, så tænker han er jaloux. Men jeg bliver nemt påvirket af hans kommentarer og det ødelægger mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er alene mor med to børn. Jeg har begge børn 9 dage og faren har dem 5 dage. Jeg er en god mor, og gør nærmest alt efter bogen. MEN!! Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed hele tiden.. Når børnene er hos deres far og jeg derfor er alene, så vælger jeg ofte at tage ud - i byen, hos veninder osv. Jeg møder en sjældent gang en ny mand og forsøger at lære ham at kende - med med den indstilling, at det skal være useriøst, pga. Jeg ikke har plads til en mand i mit liv fordi jeg har fuldtidsarbejde og små børn! Jeg vil selvfølgelig meget gerne møde den perfekte mand, som engang skal være en del af vores liv, men jeg tror desværre ikke han findes... Nå men sagen er den, at jeg får så ondt i maven over min måde at være på når jeg ikke har børn. Både fordi jeg hygger mig, men især fordi jeg ind imellem lever som single - og det føles mærkeligt nok forkert. Det er som om jeg ikke kan tillade mig dette. Jeg er ved at dø af mavepine. Hvad er jeres holdning? Kan jeg tillade mig at date nye mænd ude? Kan jeg tillade mig at gå i byen med veninderne når jeg ikke har børn? Børnenes far virker fornærmet over at jeg tager i byen og kommer med bemærkningen, at han ikke gider finansere mine byturer - bidrag. Vores børn mangler absolut intet, så tænker han er jaloux. Men jeg bliver nemt påvirket af hans kommentarer og det ødelægger mig. 

Du kan tillade dig at svømme i sprut og knalde til højre og venstre når du ikke har dine børn. Skid på hvad han siger og gør hvad du har lyst til.

Anmeld

21. november 2014

sne190810

Umiddelbart har han, eller nogen andre for den sags skyld, ingenting at skulle have sagt, i forhold til hvad du laver i dit liv. 

Bare lad det komme ind af det ene øre, og ud af det andet. 

Dit overskud du henter i dine børnefrie dage ved at lave diverse ting, giver jo bonus på en anden konto når du så er sammen med dine børn senere blandt andet. 

Jeg tror næppe det at sidde og glo alene hjemme altid, ville gøre det samme 

Anmeld

21. november 2014

Linkae

Amen han skal bare lukke måsen 

Hvis du er mor med stort M når dine børn er hos dig, skal du på ingen måde stå til ansvar hvor meget du fester, more dig,knalder osv når børnene er hos deres far! 

Anmeld

21. november 2014

MorDk

Ingen skal bestemme hvordan du lever dit liv når du ikke har dine børn. Dine børn mangler ikke noget... Jeg tror problemet ligger i at din ex er "jaloux" .... 

Det kan da ik være rigtig du skal sidde hjemme i sofaen og trille tommelfingre når ungerne er hos deres far? ej... du.... DU skal IKKE ha dårlig samvittighed!

Anmeld

21. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Du er jo single og du har lov til at gøre hvad du vil når du ikke har børn.

Han skal blande sig udenom hvad du laver, når du ikke har børnene, ligesom du ikke blander dig i hvad han laver når han ikke har dem.

Det er jo ikke fordi at du hiver en ny mand med hjem, hver 14.dag eller går i byen når du har dem.

Du har nogle dage hver 14.dag, hvor du kan være dig selv og det skal du have lov til.

Smid hans kommentarer væk, og nyd dit liv.

Anmeld

21. november 2014

Anonym trådstarter

Tak piger, det hjælper meget at læse jeres kommentarer - så jeg skal ikke tænke over det?

Anmeld

21. november 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak piger, det hjælper meget at læse jeres kommentarer - så jeg skal ikke tænke over det?

Jeg kunne godt tænke mig at høre dig svare på: Hvorfor skulle det være et problem at du går i byen med veninderne og drikker og møder en mand og har det sjovt med ham? Hvem skulle tage skade?

Anmeld

21. november 2014

Kløver

MorDk skriver:

Ingen skal bestemme hvordan du lever dit liv når du ikke har dine børn. Dine børn mangler ikke noget... Jeg tror problemet ligger i at din ex er "jaloux" .... 

Det kan da ik være rigtig du skal sidde hjemme i sofaen og trille tommelfingre når ungerne er hos deres far? ej... du.... DU skal IKKE ha dårlig samvittighed!

Enig 

Anmeld

21. november 2014

Røverdatter

Det samme som de andre  

Og jeg tør godt tilføje at jeg har været vild de meget få gange min søn har været hos min familie til pasning (dog længe siden) har også været fuld og været sammen med forskellige mænd på useriøst plan i de 2 et halvt år som alene-mor og single. Den dårlige samvittighed forsvandt først senere så jeg kender udmærket til følelsen.

Måske fordi man ligesom har et stort ansvar overfor sine børn og sådan. Så når man ser på sig selv oppefra kan det virke helt vildt langt ude. Men tror egentlig det kan være meget befriende for nogle at skeje sig sådan ud. Hvis du forstår

Til gengæld skal din eks bare blande sig fuldstændig udenom ifht hvad du bruger bidraget til (det er jo ikke engang sikkert at det netop er bidraget du bruge. Argh!). iøvrigt en mega dårlig undskyldning fra hans side omkring hans egen jalousi! dét kan man kalde projektion!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.