uregelmæssig cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg fælder ikke bare, men der kommer totter af hver dag. Især når jeg er i bad.. 

Okay det gør jeg godt nok ikke :/ det må være frygteligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Okay det gør jeg godt nok ikke :/ det må være frygteligt

Ja, jeg havde engang tykt hår:-) 

det det ser ud til at jeg har noget grænsen til hvor meget jeg skal tabe:-) 

Men jeg er gået i gang med at spise efter bogen 'spis dig gravid'. 

Så jeg håber det vil hjælpe mig:-) 

Anmeld

22. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Ja, jeg havde engang tykt hår:-) 

det det ser ud til at jeg har noget grænsen til hvor meget jeg skal tabe:-) 

Men jeg er gået i gang med at spise efter bogen 'spis dig gravid'. 

Så jeg håber det vil hjælpe mig:-) 

Vil du ikke hjælpe hurtigere når du har pco eller er du ikke blevet udredt endnu? Hvor lang tid havde i prøvet og hvor lange er dine cyklusser? 

Anmeld

22. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Vil du ikke hjælpe hurtigere når du har pco eller er du ikke blevet udredt endnu? Hvor lang tid havde i prøvet og hvor lange er dine cyklusser? 

Jeg er ikke blevet udredt endnu, skal til første undersøgelse på onsdag. 

Vi har prøvet I nogle måneder. Så ikke vildt lang tid, men hvis der er noget, så kan jeg jo hurtigere få hjælp. 

Den længste har været på 40 dage. Men hos mig bliver de længere og længere. 

Anmeld

22. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg er ikke blevet udredt endnu, skal til første undersøgelse på onsdag. 

Vi har prøvet I nogle måneder. Så ikke vildt lang tid, men hvis der er noget, så kan jeg jo hurtigere få hjælp. 

Den længste har været på 40 dage. Men hos mig bliver de længere og længere. 

Åh ja så er det vist på tide jeg bliver tjekket hvis i kun har forsøgt et par måneder jeg ville bare ikke gøre noget for tidligt da jeg var på p piller før o det sagde de ku være skyld i mine cyklusser men nu er der snart gået 7 måneder. Og idag er jeg på dag 40 ingen mens endnu. Havde en positiv æl test på dag 23 så der burde da snart ske et eller andet :/

Anmeld

22. november 2014

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Åh ha jeg må ringe til lægen mandag så :/ hvornår kom du i behandling så? Jeg ved intet om sådan nogle behandlinger, det havde jeg aldrig drømt om skulle ske for os

Du må ikke miste modet - det er ikke sikkert at der er noget problem, eller at du fejler noget! Men det kan ligeså godt blive opklaret før som senere.

Jeg blev udredt og fik konstateret PCO. Behandlingen var såmænd bare at jeg fik en recept på Pergotime - nogle piller som man tager omkring sin menstruation og som så hjælper næste cyklus i gang. Derefter gør man bare arbejdet selv, som man normalt ville.

For os lykkedes det faktisk at blive gravid i første måned med Pergotime. Jeg mistede senere, men dette har ikke noget med PCO eller Pergotime at gøre.

Man drømmer aldrig om at sådan noget skal ramme én - og det kan være rigtig svært at håndtere. MEN!!! ... det behøver ikke at være slemt, selv hvis du har PCO. Og måske har du slet ikke 

Jeg krydser fingre for dig!

Kh /S

PS: Jeg skriver om mine egne oplevelser og erfaringer med behandling her: www.erduherikkesnart.wordpress.com - måske du kan få noget ud af at læse med 

Anmeld

22. november 2014

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du må ikke miste modet - det er ikke sikkert at der er noget problem, eller at du fejler noget! Men det kan ligeså godt blive opklaret før som senere.

Jeg blev udredt og fik konstateret PCO. Behandlingen var såmænd bare at jeg fik en recept på Pergotime - nogle piller som man tager omkring sin menstruation og som så hjælper næste cyklus i gang. Derefter gør man bare arbejdet selv, som man normalt ville.

For os lykkedes det faktisk at blive gravid i første måned med Pergotime. Jeg mistede senere, men dette har ikke noget med PCO eller Pergotime at gøre.

Man drømmer aldrig om at sådan noget skal ramme én - og det kan være rigtig svært at håndtere. MEN!!! ... det behøver ikke at være slemt, selv hvis du har PCO. Og måske har du slet ikke 

Jeg krydser fingre for dig!

Kh /S

PS: Jeg skriver om mine egne oplevelser og erfaringer med behandling her: www.erduherikkesnart.wordpress.com - måske du kan få noget ud af at læse med 

Okay ja jeg må bare ned og have det be/afkræftet. Så jeg ikke skal tænke på det. Så hvis man har pco skal man bare have pergotime omkring sin mens og så skulle det gør at man får en "normal" cyklus? 

Anmeld

23. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Åh ja så er det vist på tide jeg bliver tjekket hvis i kun har forsøgt et par måneder jeg ville bare ikke gøre noget for tidligt da jeg var på p piller før o det sagde de ku være skyld i mine cyklusser men nu er der snart gået 7 måneder. Og idag er jeg på dag 40 ingen mens endnu. Havde en positiv æl test på dag 23 så der burde da snart ske et eller andet :/

Ja ned til lægen med dig:-) jeg fik først en positiv ægløsning på dag 28, og så kommer ægløsning mellem 24-48 timer efter det! 

Men som en anden skriver, så kan det sagtens lade sig gøre hvis man nu skulle have pco eller pcos. Kosten skulle også være en rigtig vigtig faktor for fertiliteten. 

Anmeld

24. november 2014

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Okay ja jeg må bare ned og have det be/afkræftet. Så jeg ikke skal tænke på det. Så hvis man har pco skal man bare have pergotime omkring sin mens og så skulle det gør at man får en "normal" cyklus? 

Hej igen

Det kommer nok helt an på, hvad dine "problemer" er - hvis du har PCO er der mange forskellige symptomer - og man skal udvise et par af dem, for at lægen kan stille diagnosen (sådan som jeg husker det). I mit tilfælde var det: uregelmæssig menstruation, forhøjede hormontal og cyster på æggelederne.

Din behandling vil formentlig også afhænge af i hvor stærk grad du påvirkes, hvis det viser sig at være PCO. Så ja, der er ikke anden vej frem, end en tur til lægen som kan afklare det for dig. 

Rigtig meget held og lykke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.