Barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.062 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. marts 2008

camillawp1982

Hej :P Fik I barnets køn at vide under graviditeten? Der står på Viborg sygehus' hjemmeside at de ikke oplyser om kønnet ved scanningen da det "tager unødvendige ressourcer." Det må jeg sige at jeg er lidt skuffet over, men man kan selvfølgelig købe sig til en scanning på en privat klinik. MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

gda

Jeg tilhøre Thisted syghus, og jeg spurgte om de kunne se hvilke køn det var. Hun sagde ja og vidste mig tissemanden. Det tog 1 min, så jeg synes du skal spørge :)
Ellers kan jeg varmt anbefales at få lavet en 3d scanning på en privat klinik. Vi gav 1200 kr og fik en super service. Hun brugte ialt 1,5 time. Fik masse af billeder og en dvd

Anmeld

29. marts 2008

camillawp1982

Hej :D

Ja, jeg kunne også godt tænke mig en 3D scanning når det bliver aktuelt. Jeg har set priser på 1000-1200 kr, og så får man billeder eller video med hjem.

Hvornår begyndte man egentlig at scanne gravide? Jeg er født i 1982, og der blev min mor scannet fordi jordemoderen blev ved med at være i tvivl om hvor mange fostre der var (1 eller 2) og min far han blev sur fordi han ville vide hvor mange børn han skulle have så han forlangte en undersøgelse heraf. Men det var vist meget nyt dengang og ikke noget man gjorde med mindre man havde problemer i graviditeten.

MVH Camilla

Anmeld

29. marts 2008

Lise

Jeg er fra 1979 og min bror fra 1977 og der findes scanningsbilleder af os begge...

Jeg fødte på Hvidovre hospital - de skriver også at de ikke vil oplyse om barnets køn, men man skal bare spørge, for ofte kan de se det ret hurtigt, og så får man det jo af vide. Ved min md scanning var det det første hun kiggede efter...i øvrigt kunne jeg selv se at det var en dreng - jeg sagde det før hende, og hun bekræftede det blot...

Vi fik desuden en 3d scanning. Det var en ret speciel, men god, oplevelse...vi gav 1200 for det..

Anmeld

29. marts 2008

Balderson

Hej

Vi har valgt at få at vide hvad køn vores spunk er :) og fik i onsdag at vide at vi skulle have en lille dejlig dreng (L)

Den overlæge der skannede mig, var grundig og vi fik virkelig alt at vide og lægen viste os alt på skærmen imens han fortalte.. Han fortalte at han kunne se kønnet om vi ville vide det.. Sagde jo ja, Tak.. Og spurte ham om han ikke ville vise os det igen :) Det gjorde han og det tog ikke mere end 30 sekunder så var det det..

Måske var vi bare heldig, men det er jeg da glad for nu :) Vi har desuden fået 8 billede ialt uden at det har kostet os en krone :) Det koster normalt 40 kr. pr. billede, men spurte begge gange om et girokort, men fik svaret at det skulle jeg ikke tænke på.. Dejlig Jordmor og overlæge :)

Så synes bestemt at det er for ringe af Viborg sygehus :@

Vi har valgt også at få en ekstra skanning, så man kan se bette manden i 3D billeder :) Nogle synes godt nok at de 1200 kr. det koster er mange penge, men vi har valgt at se sådan på det at så må jeg sku undvære de løbesko eller en anden ting til en anden gang..

Mvh

Anmeld

29. marts 2008

Muffinmus

HA, så det sgi da i Viborg..og hun ville hellere end gerne bekræfte det jeg så og rodede rundt for at se det HELE. Så det er ikke alle der er lige emsige i Viborg:)

Anmeld

29. marts 2008

A.I.G.

Nej, ingen af gangene fik vi noget at vide.

Vi kan kontrolere så meget i vores liv, og jeg synes det er smukt at få den ekstra gave ved fødslen.

Anette

Anmeld

29. marts 2008

MUTT3

Nej nej og ja, dvs ved de 2 store viste jeg det ikke, men med den yngste bedte jeg om at få det af vide 14 dage før terminen.... Nu jeg har prøvet bække dele og derfor kan udtale mig om det, det kan IKKE under nogen omstændighedder anbefales at få det af vide, oplevelsen ved fødslen bliver mange gange mindre end når man ikke ved det, aldrig har jeg oplevet en mindre spænende fødsel, ikke at det ikke var hyggeligt, det var det bestemt, mest fordi jeg fødte hjemme, men jeg mistede faktisk en motivation ved at vide kønnet, jeg kunne ikke tænke: "kom nu ud så jeg kan se om du er det jeg tror, eller det jeg ønsker" og med lorte veer der ikke er særlig bevendte + en stjernekigger, gælder det altså om så meget motivation som muligt, man skal gøre alt arbejdet selv. Men jeg kan jo heldigvis kun bebrejde mig selv, at jeg var dum nok til at falde for moden og der ved ødelægge det mest spænende, og sjoveste ved min fødsel.

Så jeg sys faktisk det er ok Viborg siger nej, der til har Aalborg før fået en sag på halsen pga en fejlvudering af kønnet, et tosset sted at miste penge.

Anmeld

29. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Camilla..

Vi fik ikke afvide at Mikkel var en dreng, før han var blevet født... Netop fordi de ikke ville bruge tid på at se efter kønnet på Viborg sygehus til skanninger...
Men, men, men.... Jeg blev indlagt 6 dage før jeg fødte Mikkel, pga komplikationer.. og de dage blev jeg skannet 2 gange om dagen, for at holde øje med ham.. og når læger og sygeplejesker fortalte om babyen, sagde de altid HAN... Så vi havde gættet inden han blev født at det var en dreng... :D
Jeg kan så også se i min journal, (som jeg fik udleveret på sygehuset da vi skulle udskrives) at de så i skanningen d. 2 jan 06 at det var en dreng vi ventede.. :D
Men de ville ikke fortælle os det, selv om de godt vidste det.. :( Underligt, synes jeg.. Men sådan er det vel bare...(?)

Knus fra Camilla.

Anmeld

29. marts 2008

Stumpen

Vi fik det ikke at vide.. Vi var til de skanninger der er plus en 2 dage før fødsel, pga. at jeg var gået over tid og de tre gange understregede vi at vi ikke ville vide det..

For vores vedkommende, så synes vi at det var mest spændende at vente til stumpen kom ud og vi fik at vide at det er en pige..

Næste gang vil vi heller ikke vide det..
Qnus Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.