Ville i vælge et navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

Louise H.

Bell'star skriver:

I min kærestes familie ELSKER de at alle hedder det samme - hvilket resultere i at man får kælenavne som "lille ..." "Store...." ".... Med håret" osv - hvilket jeg synes er verdens dårligste idé, så jeg har måtte nedlægge veto ved at vores børn får et navn som familiemedlemmer hedder. 

Så jeg vil sige at det er en dårlig idé, hvis det er det/de samme navne som nogle man ser ofte. Men hvis man kun ser hinanden et par gange om året, kan det nok godt lade sig gøre uden alle "kæle-/tillægsnavnene" 

Det er så ikke tilfældet her. 2 af de navne vi kan lide har vi hver en kusine der har kaldt deres datter. Vi ses ikke med den overhovedet. Så er der et andet navn, som nogle vi engang var tætte venner med, har kaldt deres datter. Nu ses vi kun med faren en gang imellem, efter de gik fra hinanden.

det er egentlig meget almindelige navne, så ikke noget super specielt, hvor jeg virkelig føler at jeg "stjæler" navnet.

Men alligevel synes jeg det er svært at finde ud af, om man kan "tillade" sig at bruge det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Bell'star

Louise H. skriver:

Det er så ikke tilfældet her. 2 af de navne vi kan lide har vi hver en kusine der har kaldt deres datter. Vi ses ikke med den overhovedet. Så er der et andet navn, som nogle vi engang var tætte venner med, har kaldt deres datter. Nu ses vi kun med faren en gang imellem, efter de gik fra hinanden.

det er egentlig meget almindelige navne, så ikke noget super specielt, hvor jeg virkelig føler at jeg "stjæler" navnet.

Men alligevel synes jeg det er svært at finde ud af, om man kan "tillade" sig at bruge det

Det vil jeg sige at du sagtens kan, når det er så "langt" ude i familien/vennekredsen.  

Anmeld

19. november 2014

merethe

Profilbillede for merethe

Du kan vælge lige det navn du vil, det skal ingen andre bestemme.

I min familie har jeg en fætter Christian og en Onkel Christian, der har aldrig været problemer med det. Hvis min den yngste havde været en dreng så havde han fået navnet Christian.

Anmeld

19. november 2014

Frk_Louise

Louise H. skriver:

Til jeres barn, som allerede er i familien. Hvis f.eks. Din kusine har brugt navnet til et af sine børn? Eller måske vælge et navn, som nogen i engang var gode venner med havde kaldt deres barn?

sagen er den, at de fleste af de pigenavne vi kan lide, allerede er taget og på grund af det, har det ført til en lille diskussion herhjemme. Men hvad siger i?

Min datter hedder det samme som min kusines datter.. Men jeg vidste ikke, at hendes datter hed det, da jeg ikke ses med hende andet end til en sjælden gang familie tam tam 

Hvis jeg havde vidst det, havde jeg nu nok også kaldt min datter det alligevel. For det er et navn, far og jeg kan lide og det passer lige til hende! 

Anmeld

19. november 2014

Ciss

Jeg ville ikke vælge navne, som er i brug i familien i min egen eller børnenes generation. Hvis det er navne som onkler, tanter, besteforældrer, granonkler osv har, tænker jeg, at det er ok.

Tidligere venner, som jeg ikke længere har kontakt med, ville jeg ikke bekymre mig om, men hvis det er nogen man stadig mødes med eller møder en gang i mellem, så ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang. Hvis jeg havde en særlig grund for at bruge netop det navn - symbolsk eller opkalling f eks - så ville jeg gøre det. Ellers ville jeg muligvis bruge en anden variant af navnet eller f eks lægge et navn nr to til. F eks ikke bare Emilie men Emilie Louise.

Anmeld

19. november 2014

Stumpen

Min datter og min papbrors datter og min kusines datter hedder det samme - dog er jeg glad for at min datter er ældst.. 

Anmeld

19. november 2014

Fru. Blog

Louise H. skriver:

Til jeres barn, som allerede er i familien. Hvis f.eks. Din kusine har brugt navnet til et af sine børn? Eller måske vælge et navn, som nogen i engang var gode venner med havde kaldt deres barn?

sagen er den, at de fleste af de pigenavne vi kan lide, allerede er taget og på grund af det, har det ført til en lille diskussion herhjemme. Men hvad siger i?

Ja, synes ikke rigtig nogen har patent på nogen navne. Men det kan selvfølgelig skabe forvirring...men er du hooked på navnet så synes jeg du har lige så meget ret til det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.