Ville i vælge et navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.230 visninger
16 svar
3 synes godt om
18. november 2014

Louise H.

Til jeres barn, som allerede er i familien. Hvis f.eks. Din kusine har brugt navnet til et af sine børn? Eller måske vælge et navn, som nogen i engang var gode venner med havde kaldt deres barn?

sagen er den, at de fleste af de pigenavne vi kan lide, allerede er taget og på grund af det, har det ført til en lille diskussion herhjemme. Men hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Nystart

Hvis det er familie, som man ses med nej...

Venner man ikke ses med hver dag, så ville det Olle gøre mig noget...

Anmeld

18. november 2014

Nadia&Daniel

Louise H. skriver:

Til jeres barn, som allerede er i familien. Hvis f.eks. Din kusine har brugt navnet til et af sine børn? Eller måske vælge et navn, som nogen i engang var gode venner med havde kaldt deres barn?

sagen er den, at de fleste af de pigenavne vi kan lide, allerede er taget og på grund af det, har det ført til en lille diskussion herhjemme. Men hvad siger i?

Hvis det er familie eller meget tætte venner, hvor børnene (måske) leger sammen - så ville jeg ikke vælge det.

Men er det bekendte eller venner som man ikke ser særlig ofte, så tænker jeg ikke over det.

F.eks. det navn jeg hælder mest til, hedder min mands bedste veninde fra Gym's datter.

Da Laura kom til verden, var vi lige ved at opkalde hende efter min lillesøster Sophie - så ikke så meget til hende på det tidspunkt, men hun var heldigvis ikke en Sofie og den i dag er jeg glad for vi ikke gjorde det.

Anmeld

18. november 2014

aarhusmor

Jeg vil da mene det er en ære at I kalder jeres barn det samme. Jeg har dog ikke selv valgt det, da jeg ønskede noget unikt i vores familie. Men indtil en søster kaldte sin søn for et bestemt navn, var det mit foretrukne.

Anmeld

18. november 2014

Jupiter

Yep!

Det er MIT barn, og derfor bestemmer JEG (og min mand ) hvad det skal hedde 

Det er ikke mine omgivelser som inddirekte skal beslutte (ikke i negativ tone) hvad jeg ikke må kalde mit barn.

Det er i mine øjne en beslutning som jeg (og barnet) skal leve med resten af livet, så jeg ville ikke gå på kompromis hvis jeg havde et perfekt navn i tankerne 

Anmeld

18. november 2014

Fru Ebied

Louise H. skriver:

Jeg har en lillebror der hedder Lasse og det min min kusine døbt sin søn - det har der slet ikke været talt om i familien..

Ligeledes har jeg en fætter der hedder Søren,  det har en anden kusine også kaldt sin søn, også helt problemfrit.

Anmeld

18. november 2014

Trekløver(:

Louise H. skriver:

Ja selvfølgelig ville jeg det. Man kan ikke tage patent på et navn, så havde bare taget det navn jeg kunne lide. OGSÅ selvom nogle ville blive sure. 

Anmeld

18. november 2014

Louise H.

Tak for jeres svar piger kæresten er også ret ligeglad med om vi kender nogen der hedder navnet. Så det er nok bare mig der er lidt sart. Efter at have læst jeres svar, kan jeg godt se at der ikke ville være mange navne at vælge mellem

de navne vi har i tankerne er ikke taget af nogen, som vi ses med

Anmeld

18. november 2014

lillespir26

Vi venter os en pige til feb og kom først til at tænke på senere hen at kusinen har en navn meget tæt på så ja umedbart man kan jo som i vores tilfælde vælge dobbelt navne 

Anmeld

18. november 2014

Bell'star

Louise H. skriver:

I min kærestes familie ELSKER de at alle hedder det samme - hvilket resultere i at man får kælenavne som "lille ..." "Store...." ".... Med håret" osv - hvilket jeg synes er verdens dårligste idé, så jeg har måtte nedlægge veto ved at vores børn får et navn som familiemedlemmer hedder. 

Så jeg vil sige at det er en dårlig idé, hvis det er det/de samme navne som nogle man ser ofte. Men hvis man kun ser hinanden et par gange om året, kan det nok godt lade sig gøre uden alle "kæle-/tillægsnavnene" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.