Havregrød - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.917 visninger
18 svar
5 synes godt om
17. november 2014

Happy_

hej alle,

Jeg er for nyligt startet med at lave havregrød til min dreng på 7 mdr. med det er lidt pinligt for jeg ved ikke hvordan den skal være. Når jeg laver den bliver den helt klæberigt. Synes ikke den er så lækker. Jeg bruger min sp's opskrift. 2 dl + 4 spiseske havregryn. Koges i 5 min. Når det bliver stuetemp. tilsætter pulver svarende til 2 dl mælk. 

Please hjælp. Hvordan skal den være? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Happiness

Jeg putter ½ dl havregryn og ca 2 dl vand i en skål, i mikroovnen i 2min. tager den ud, rører rundt og bum, så er der havregrød

Putter ikke mme i. Kun en smørklat og måske lidt frugt i. Og favoritten hos datteren på snart 9 mdr er havdregrød med a38 i Så kan jeg få den køllet ned til spisetemperatur med det samme

(Tilføjelse: Den er ikke så klæberig, men bare som alm. grød nu er)

Anmeld

17. november 2014

Morgensol

Havregrød skal være klæbrig. Jeg plejer at lave den i microovnen. 

Havregryn som jeg synes i en skål, vand på til grynene er dækket og gerne lidt til, ca 2 min i Microentil den er "stiv" og så fortynde jeg den med kold mælk bagefter, så er den også kølet af samtidig.

Anmeld

17. november 2014

Tip!

Lige dele af mælk, vand og gryn... Kog op i ca 5 minutter, lad det køle af, rør i det og så sukker og smørklat på.... 

Anmeld

17. november 2014

Lukas&Liam<3

laver 0,75dl gryn 1,5dl vand i micro i 1,5 min også fortynder jeg det med mælk

Anmeld

17. november 2014

Happy_

Ok, tak - må prøve med microoven. Han bliver utålmodig og jeg løber til en vindue for at køle det af hehe Men har ikke store erfaringer med havregrød, har aldrig selv spist det så ved faktisk ikke hvordan det skal være. Men jeg prøver jeres råd. Tusind tak

Anmeld

17. november 2014

Stumpen

Da mine piger var små lagde jeg havregrynen i blæd i vandet natten over og ind i mikroen - det giver en hel anden konsistens...

Anmeld

17. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du synes det bliver for klæbrigt, så rør lidt vand eller mælk i  

Anmeld

17. november 2014

lineog4

Jeg laver det med 2 dele vand til en del gryn og koger (ved ikke hvorfor men kan ikke lide i mikroen). Og så da de var små havde jeg lavet koldt modermælkserstatning som jeg blandede i både fordi den skulle blive mere lind og hurtigere kold, nu kommer der bare mælk i.

Anmeld

17. november 2014

Lilotte87

Når du har lavet grøden, så tilsæt en ordentlig omgang usaltet smør. Bred det ud på en tallerken, så det bliver som en pandekage  og så i køleskabet med det. En halv time er fint, men kan også gøres aftenen inden brug. Det giver en helt anden konsistens og ungerne elsker selv at sidde med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.