Hvad havde du valgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2014

Anonym trådstarter

Siss89 skriver:

Tror ikke bare at de må feje det af vejen når du er så nervøs ..

min jm har spurgt hvordan jeg vil føde.. men jeg ville prøve og høre min læge også må du forklare hende at du ikke synes at din jm lytter til dine bekymringer .. 

Det vil jeg prøve idag, hun plejer være helt fantastisk min læge - så det krydser jeg os finger for hun er idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Lilotte87

Du skal få din læge eller jm til at henvise dig til samtale med en fødselslæge. Der vil I tale om din frygt. Du vil højst tænkeligt allerede få datoen for PKS den dag. Selvfølgelig skal du da have PKS, når du har det som du har <3 

Anmeld

17. november 2014

lineog4

Jeg ville vælge at få lavet en fødselsplan, hvor der blandt andet stod jeg skulle smertedækkes så meget som muligt fx have epidural og måske en blokade til pressefasen. Og at denne smertedækning skulle i gang med det samme. 

Jeg ville også i planen have en plan for ks hvis jeg trods smertedækning ikke følte jeg kunne arbejde med.

Forstår både dig og din jordemoder, dig fordi frygten er der og er stor. Og din jordemoder fordi hun jo kan se du har klaret det og det derfor er at foretrække du føder normalt igen (der er jo også en del smerter og gener efter et ks).

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Du skal få din læge eller jm til at henvise dig til samtale med en fødselslæge. Der vil I tale om din frygt. Du vil højst tænkeligt allerede få datoen for PKS den dag. Selvfølgelig skal du da have PKS, når du har det som du har <3 

Nøj hvor din besked varmer

kan man godt bare vælge det? Er så bange for de Siger nej /:

Anmeld

17. november 2014

Christine

Anonym skriver:

Ja det har jeg - men hun er ikke speciel forstående /: 

hun siger bare det hele nok skal gå, set skal det sikkert også nok. Men kan slet ikke overskue det, overskue tanken om at jeg ikke kan forud se hvornår jeg pludselig skal ligge i smertehelved - som jeg alligevel ikke kan håndtere!

kan man snakke med sin egen læge om det?

til dig!

Nu ved jeg af bitter erfaring at jordemødre taler meget for en vaginal fødsel, næsten fuldstændig uanset set om der er medicinsk indikation for et kejsersnit.

Til gengæld er det mit indtryk at fødselslæger er mere åbne for ks, specielt nu da det ikke som sådan er en farlig operation længere. Og så har jeg læst en del steder at har man født vaginalt bare én gang, så kan man nemmere få "tilladelse" til pks.

Jeg siger ikke at pks nødvendigvis er den rigtige løsning, men hvis du føler at det er det, så synes jeg du skal gå efter det. Og så kan du måske få en henvisning til samtale med fødselslæge via egen læge? Det tror jeg bestemt er muligt. Hvis din jordemor ikke gider hjælpe med det..

Anmeld

17. november 2014

Sujan

Jeg er så en der synes KS er meget meget værre end at føde alm. Men kan jo bare være mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.