Amning af 2. Barn nemmere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

1 barn endte med at malke ud 1.5 måned så fik mængden op på 4/5 af hvad hans behov var. Den elektriske pumpe var på Maks non stop. Gav derefter op da udmalkningen tog 30 min pr gang. Plus over på flaske og rengøring. Han kunne ikke selv suge det ud. 

Mælken kunne presses ud de sidste 14 dage inden fødsels.

Nr 2 ingen mælk før fødsel. 

Indlagt efterfølgende til amme opstart i 4 døgn. Nr 1 barn blev vi genindlagt med et barn der havde tabty8 % og dog skulle vækkes med lys og kolde klude. Det stod min psyke ikke til denne gang. Så inden jeg blev udskrevet skulle det afklares om det var flaske eller amning. 

Denne gang er der mælk i stride strømme. Men andre komplikationer. Men ammer fuldt trods 60 ml modermælk x 2 om aftenen. Dette er ikke pga manglende mælk men pga komplikationer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Christine

Mother-love skriver:

hej piger.

jeg er 30+5 idag og specielt mit ene bryst er begyndt at løbe når jeg går på toilet og laver stort

generalt har det været nemt at presse mælk/råmælk ud af mine bryster i denne graviditet.

mit spørgsmål er at nu kunne jeg ikke presse noget som helst ud afmine bryster i min graviditet med min datter, og jeg måtte opgive at amme hende da hun var ca 3 uger, fordi jeg simpelthen ingen mælk havde tilbage.

men nu hvor jeg i denne graviditet har mere mælk/råmælk allerede nu kunne det så være et tegn på at amning ville kunne komme til at køre med lillebror? 

Hvad er jeres erfaring med bryster der løber i graviditeten?

jeg håber virkelig at amningen bliver nemmere med lillebror, men samtidig er jeg også klar til hvis det bliver som med min datter.

Jeg har aldrig kunnet presse en eneste dråbe ud under graviditet, men først når mælken er løbet til efter 3-4 dage. Men har ammet alle 3 børn fuldt ud. Så det betyder ikke nødvendigvis noget!

Men jeg fik ømme brystvorter med sår ved alle 3 børn. Dog helede det hurtigere 2. og 3. gang.

Anmeld

16. november 2014

Mother-love

Tusinde tak for alle jeres svar. Som jeg umiddelbart kan læse mig frem til har det ingen betydning. Men håber da på en bedre start alligevel end jeg havde med min datter. For allerede da hun var et halvt døgn måtte hun få noget mme. For havde heller ingen råmælk til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.