Amning af 2. Barn nemmere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan fungerede amningen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.656 visninger
12 svar
2 synes godt om
16. november 2014

Mother-love

hej piger.

jeg er 30+5 idag og specielt mit ene bryst er begyndt at løbe når jeg går på toilet og laver stort

generalt har det været nemt at presse mælk/råmælk ud af mine bryster i denne graviditet.

mit spørgsmål er at nu kunne jeg ikke presse noget som helst ud afmine bryster i min graviditet med min datter, og jeg måtte opgive at amme hende da hun var ca 3 uger, fordi jeg simpelthen ingen mælk havde tilbage.

men nu hvor jeg i denne graviditet har mere mælk/råmælk allerede nu kunne det så være et tegn på at amning ville kunne komme til at køre med lillebror? 

Hvad er jeres erfaring med bryster der løber i graviditeten?

jeg håber virkelig at amningen bliver nemmere med lillebror, men samtidig er jeg også klar til hvis det bliver som med min datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Ellie79

Mother-love skriver:

hej piger.

jeg er 30+5 idag og specielt mit ene bryst er begyndt at løbe når jeg går på toilet og laver stort

generalt har det været nemt at presse mælk/råmælk ud af mine bryster i denne graviditet.

mit spørgsmål er at nu kunne jeg ikke presse noget som helst ud afmine bryster i min graviditet med min datter, og jeg måtte opgive at amme hende da hun var ca 3 uger, fordi jeg simpelthen ingen mælk havde tilbage.

men nu hvor jeg i denne graviditet har mere mælk/råmælk allerede nu kunne det så være et tegn på at amning ville kunne komme til at køre med lillebror? 

jeg håber virkelig at amningen bliver nemmere med lillebror, men samtidig er jeg også klar til hvis det bliver som med min datter.

Jeg har ammet to børn problemfrit, mælken er dog i begge tilfælde først løbet til efter omkring 6-10 dage, og løb ikke under graviditeten, så indtil da har vi suppleret med snapseglas med modermælk. Jeg venter mit 3. Barn og tænker det bliver det samme igen. 

Anmeld

16. november 2014

Mother-love

AnjaB skriver:

Jeg har ammet to børn problemfrit, mælken er dog i begge tilfælde først løbet til efter omkring 6-10 dage, og løb ikke under graviditeten, så indtil da har vi suppleret med snapseglas med modermælk. Jeg venter mit 3. Barn og tænker det bliver det samme igen. 

Tak for svar. 

Håber bare det er det der er tilfældet i min situation for det var godt nok en hård omgang med min datter.

Anmeld

16. november 2014

Ellie79

Mother-love skriver:

Tak for svar. 

Håber bare det er det der er tilfældet i min situation for det var godt nok en hård omgang med min datter.

Jeg håber for dig det lykkes, ellers kender du heldigvis rutinen med flasker - vil så sige at det der var hårdest ved amningen ved nummer 2 var at der ikke var den samme ro og tid til at få projektet til at lykkes. Tilgængæld kunne lillebror spise på 5 minutter hvor storesøster brugte 30 minutter. 

Anmeld

16. november 2014

Isabella_mor

Mother-love skriver:

hej piger.

hos mig har jeg slet slet ikke haft nogen problemer med amningen. jeg fik et lille bitte sår på den ene fordi han havde suttet lidt skævt, men et bed jeg i mig i et par dage og så var det ovre. 

mælken løb også til meget hurtigere, nok fordi vi jo kom hjem med det samme og havde en masse ro omkring mig. så det var meget bedre end første gang. 

men jeg ved nu ikke om det er sådan for alle men sådan var det for mig og det er rigtig dejligt for jeg kan faktisk bedre lide at amme mit barn denne gang end jeg kunne første gang.. denne gang har jeg selv valgt det, første gang følte jeg mig lidt tvunget til det og det var en dårlig oplevelse.. 

Anmeld

16. november 2014

Mother-love

Isabella_mor skriver:

hos mig har jeg slet slet ikke haft nogen problemer med amningen. jeg fik et lille bitte sår på den ene fordi han havde suttet lidt skævt, men et bed jeg i mig i et par dage og så var det ovre. 

mælken løb også til meget hurtigere, nok fordi vi jo kom hjem med det samme og havde en masse ro omkring mig. så det var meget bedre end første gang. 

men jeg ved nu ikke om det er sådan for alle men sådan var det for mig og det er rigtig dejligt for jeg kan faktisk bedre lide at amme mit barn denne gang end jeg kunne første gang.. denne gang har jeg selv valgt det, første gang følte jeg mig lidt tvunget til det og det var en dårlig oplevelse.. 

Jeg håber det lykkes. Self er det ikke jordens undergang hvis det ikke gør. Min datter er jo sund og rask. Men jeg tænker også det måske er lidt lettere anden gang netop fordi man ved hvad det  drejer sig om men også fordi man nok er mere rolig anden gang end første gang. 

Men dejligt at høre du nyder det mere denne gang. For jeg blev aldrig særlig gode venner med amningen, men tror også det er fordi jeg havde problemer med amning ved Isabella fra dag 1. 

Anmeld

16. november 2014

Isabella_mor

Mother-love skriver:

Jeg håber det lykkes. Self er det ikke jordens undergang hvis det ikke gør. Min datter er jo sund og rask. Men jeg tænker også det måske er lidt lettere anden gang netop fordi man ved hvad det  drejer sig om men også fordi man nok er mere rolig anden gang end første gang. 

Men dejligt at høre du nyder det mere denne gang. For jeg blev aldrig særlig gode venner med amningen, men tror også det er fordi jeg havde problemer med amning ved Isabella fra dag 1. 

hvis fødslen forløber uden roblemer osv, så kommer du jo hjem efter nogle timer. bare det at komme hjem og tage det i ens eget tempo det hjælper virkelig.. der er ingen præstationsangst, og du kan gøre det som DU ønsker det  

Anmeld

16. november 2014

L-Mortil3

Med min ældste kæmpede jeg for amningen non stop, den ene brystvorte hang til sidste kun fast i midten, og mælken sprøjtede ud af de store åbne sår rundt langs areola, amningen gik ikke efter 2 måneder var der ikke vorter tilbage... Ved nummer 2 gled amningen derud af, ingen sår, ingen ting, det kørte bare... Vi fandt senere ud af den ældste havde for stramt tungebånd, derfor gik det ikke ...

Anmeld

16. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mother-love skriver:

hej piger.

da jeg fik min søn havde jeg ingen mælk før fødslen, men til gengæld havde jeg mere end nok til at amme ham i 14 mdr.

denne gang havde jeg mælk i slutningen af graviditeten og troede at det ville gå lige så godt som med storebror, men jeg tog fejl. Min datter var kun to uger da vi begyndte at måtte supplere med flaske og allerede en uge senere var det slut. 

Anmeld

16. november 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

1 barn endte med at malke ud 1.5 måned så fik mængden op på 4/5 af hvad hans behov var. Den elektriske pumpe var på Maks non stop. Gav derefter op da udmalkningen tog 30 min pr gang. Plus over på flaske og rengøring. Han kunne ikke selv suge det ud. 

Mælken kunne presses ud de sidste 14 dage inden fødsels.

Nr 2 ingen mælk før fødsel. 

Indlagt efterfølgende til amme opstart i 4 døgn. Nr 1 barn blev vi genindlagt med et barn der havde tabty8 % og dog skulle vækkes med lys og kolde klude. Det stod min psyke ikke til denne gang. Så inden jeg blev udskrevet skulle det afklares om det var flaske eller amning. 

Denne gang er der mælk i stride strømme. Men andre komplikationer. Men ammer fuldt trods 60 ml modermælk x 2 om aftenen. Dette er ikke pga manglende mælk men pga komplikationer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.