Spædbarn og eksaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

mortilsilke

Kitty-Katten skriver:

Det er kun hvis de holder barsel. Hvis de vælger det fra og fortsætter studiet har moren 12 fødselsklip og manden 6 fødselsklip som de kan få oven i den almindelige su i enten 12 måneder (for moren) eller i 6 måneder (for faderen). Det hedder mix klip.

Min kæreste får udbetalt sin barsel lige nu, men han holder den ikke, han er i skole hver dag - han får kun 3 måneder dobbelt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Julemusen

VenterVanessa skriver:

Min kæreste får udbetalt sin barsel lige nu, men han holder den ikke, han er i skole hver dag - han får kun 3 måneder dobbelt?

Det kan man jo vælge. Kender en der gjorde det samme da han manglede su tilslut i sin uddannelse. Men det kan ikke svare sig, hvis din kæreste har nok su og har 6 måneder tilbage af sit studie. Så mister han lige nu muligheden for at få udbetalt 3 almindelige su klip sammen med sine fødselsklip. Er derfor der er lavet mix klip ordningen. 

Fx hvis din mands uddannelse tager to år ville han få 24 almindelige suklip til uddannelse. Ved at få sin barsel udbetalt i dobbelt fødselsklip i 3 måneder ville han efter endt uddannelse have modtaget 21 almindelige su klip og 6 fødselsklip. Han har her mistet 3 almindelige suklip da han ikke kan få dem sammen med dobbelt fødselsklip.

Hvis han fik mix klip ville han have fået 24 almindelige su klip og 6 fødselsklip oven i, så han havde fået 30 i alt i stedet for 27 klip.

Anmeld

18. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej søde kvinder. 

Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd 

(Jeg er anonym da jeg ikke er klar til at folk skal vide at vi vil igang)

Det kan han sagtens. Jeg går ud fra du er på barsel. Han skal blot se sit studie som et arbejde og læse fra 8-15 hver dag. Og du må give ham plads til det. Kan han ikke koncentrere sig må han læse på biblioteket eller skolen

Anmeld

19. november 2014

mortilsilke

Kitty-Katten skriver:

Det kan man jo vælge. Kender en der gjorde det samme da han manglede su tilslut i sin uddannelse. Men det kan ikke svare sig, hvis din kæreste har nok su og har 6 måneder tilbage af sit studie. Så mister han lige nu muligheden for at få udbetalt 3 almindelige su klip sammen med sine fødselsklip. Er derfor der er lavet mix klip ordningen. 

Fx hvis din mands uddannelse tager to år ville han få 24 almindelige suklip til uddannelse. Ved at få sin barsel udbetalt i dobbelt fødselsklip i 3 måneder ville han efter endt uddannelse have modtaget 21 almindelige su klip og 6 fødselsklip. Han har her mistet 3 almindelige suklip da han ikke kan få dem sammen med dobbelt fødselsklip.

Hvis han fik mix klip ville han have fået 24 almindelige su klip og 6 fødselsklip oven i, så han havde fået 30 i alt i stedet for 27 klip.

Jeg tror måske det er fordi du snakker videregående uddannelser? Min kæreste går på HG for voksne og det er en ungdomsuddannelse. Der mener jeg ikke man kan. Elles føler jeg godt nok vi er blevet taget i røven 

Anmeld

19. november 2014

Julemusen

VenterVanessa skriver:

Jeg tror måske det er fordi du snakker videregående uddannelser? Min kæreste går på HG for voksne og det er en ungdomsuddannelse. Der mener jeg ikke man kan. Elles føler jeg godt nok vi er blevet taget i røven 

Ja jeg snakker på videregående uddannelser. Der er helt sikkert andre regler på ungdomsuddannelserne!

Anmeld

19. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej søde kvinder. 

Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd 

min kæreste gik til eksamen og fik 7 selvom vi har en pige der på det tidspunkt var næsten 6 mdr. plus min dreng på næsten 7 år hver anden weekend...

Anmeld

19. november 2014

Mettefpigen

Det kan man sagtens, men det kræver at i begge er med på det... Personligt ville jeg ikke gøre det, men er så alene med et barn på 3, går i skole fra 8-15 hver dag og med en masse lektier jeg sidder med hver aften så jeg synes det er hårdere end alm arbejde 

Anmeld

19. november 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Hej søde kvinder. 

jeg læste til eksamen fra James var 7 mdr., og det var det semester jeg har klaret mig 'dårligst'/mindst godt. Jeg fik hhv. 4 og 7, hvor jeg indtil da kun havde prøvet at få 12. Men det var lige så meget fordi, at jeg havde problemer med noget depression og at lige de fag ikke interesserede mig. Ellers har jeg ikke haft problemer med at læse til eksamen og have børn, semesteret efter fik jeg 12 igen. Mit klare indtryk er, at det at få børn gør, at man bliver enormt struktureret i sin måde at studere på. Og jeg antager du går på barsel? Så må det være noget med, at du "bare" er nødt til at tage teten i den periode og lade ham få tid til at læse op Jeg kan ikke umiddelbart se, at det skulle være noget stort problem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.