Spædbarn og eksaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
27 svar
2 synes godt om
16. november 2014

Anonym trådstarter

Hej søde kvinder. 

Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd 

(Jeg er anonym da jeg ikke er klar til at folk skal vide at vi vil igang)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Stimap

Jeg tænker at det er spørgsmål om disciplin og vilje.. Og vigtigst af alt, din forståelse for at han i perioder må tilsidesætte dig og barnet, til fordel for læsning/eksamens skrivning? 

Han kunne evt bruge det lokale bibliotek (hvis i har sådan et)  eller studiet til at sidde og få lavet sine opgaver, hvis det giver mere ro omkring ham.. For jeg er ikke i tvivl om at det kan være svært at koncentrer sig med en baby i huset 

men vil han, så kan han.. Også med gode karaktere.. 

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej søde kvinder. 

Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd 

Det kommer an på om han kan koncentrer sig med gråd omkring sig...

Men det kan godt lade sig gøre og du er vel på barsel

Anmeld

16. november 2014

Julemusen

Det kan man sagtens! Der handler jo om at se studiet som et arbejde, og sætte tiden af mellem 8-15 hver dag, hvor man evt befinder sig på studieinstitutionen eller biblioteket, hvor der er ro.

Min mand havde et år tilbage af sit studie da vi fik vores store dreng i 2011. Hvis jeg tæller sammen havde han 5 eksamener. Alle pånær en i gruppe. De arbejdede skiftevis hjemme ved hinanden og på skolen. Det var da hårdt som mor ar stå med den lille meget selv da han selvfølgelig blev tidspresset i ugerne op til aflevering og dagene op til mundtlig. Men tror da ikke det er værre end man gør det til. Hans karakterer blev faktisk forbedrer efter vi fik barn, hvilket skyldes at han arbejdede mere struktureret. 

Jeg er stadigvæk studerende, snart færdig, og er i gang med nr 11-12 eksamen siden jeg fik barn. Mine karakter er også blevet bedre. Jeg sidder meget hjemme og arbejder mens sønnen er i institution og ellers på mit studie 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det kommer an på om han kan koncentrer sig med gråd omkring sig...

Men det kan godt lade sig gøre og du er vel på barsel

Nej dog ikke - vi har ikke børn endnu som skrevet men vi ville gerne lige have det med i tankerne, så vi ikke stod med en skrigende baby og en mand der fik 02.

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Det kan man sagtens! Der handler jo om at se studiet som et arbejde, og sætte tiden af mellem 8-15 hver dag, hvor man evt befinder sig på studieinstitutionen eller biblioteket, hvor der er ro.

Min mand havde et år tilbage af sit studie da vi fik vores store dreng i 2011. Hvis jeg tæller sammen havde han 5 eksamener. Alle pånær en i gruppe. De arbejdede skiftevis hjemme ved hinanden og på skolen. Det var da hårdt som mor ar stå med den lille meget selv da han selvfølgelig blev tidspresset i ugerne op til aflevering og dagene op til mundtlig. Men tror da ikke det er værre end man gør det til. Hans karakterer blev faktisk forbedrer efter vi fik barn, hvilket skyldes at han arbejdede mere struktureret. 

Jeg er stadigvæk studerende, snart færdig, og er i gang med nr 11-12 eksamen siden jeg fik barn. Mine karakter er også blevet bedre. Jeg sidder meget hjemme og arbejder mens sønnen er i institution og ellers på mit studie 

Min søde kæreste synes bare at det ikke burde kunne gå - men så spurgte jeg så også efter om vi skulle vente 5 år på at han var helt færdiguddannet, og det kunne han godt se at vi ikke kunne vente til 

Så nu forsøger jeg at overbevise ham om at det sagtens kan lade sig gøre, ved at vise ham svar herinde fra - han tror at jeg er tosset 

Anmeld

16. november 2014

Julemusen

Anonym skriver:

Min søde kæreste synes bare at det ikke burde kunne gå - men så spurgte jeg så også efter om vi skulle vente 5 år på at han var helt færdiguddannet, og det kunne han godt se at vi ikke kunne vente til 

Så nu forsøger jeg at overbevise ham om at det sagtens kan lade sig gøre, ved at vise ham svar herinde fra - han tror at jeg er tosset 

husk at fortælle at han kan får dobbelt su i 6 måneder, hvis han ikke tager barsel og ellers har mulighed for 6 måneders barsel på fødselskli. 

Hverken min eller jeg har nogensinde fortrudt at vi fik barn under uddannelsen, da vi havde meget mere tid til vores søn end par der begge har fast arbejde 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

husk at fortælle at han kan får dobbelt su i 6 måneder, hvis han ikke tager barsel og ellers har mulighed for 6 måneders barsel på fødselskli. 

Hverken min eller jeg har nogensinde fortrudt at vi fik barn under uddannelsen, da vi havde meget mere tid til vores søn end par der begge har fast arbejde 

Får han godt nok dobbelt su i 6 måneder?  su.dk er så svær at finde rundt på 

Jeg er også bare SÅ på for at få barn mens vi begge er under uddannelse. Især fordi at dagene slet ikke er ligeså lange. Skal bare lige ha manden med på idéen først 

Anmeld

16. november 2014

mortilsilke

Anonym skriver:

Får han godt nok dobbelt su i 6 måneder?  su.dk er så svær at finde rundt på 

Jeg er også bare SÅ på for at få barn mens vi begge er under uddannelse. Især fordi at dagene slet ikke er ligeså lange. Skal bare lige ha manden med på idéen først 

En mand kan få dobbelt i 3 måneder eller normal i 6 måneder. Kvinden kan få 6 måneder dobbelt eller 12 normale.

Anmeld

16. november 2014

Trekløver(:

Hej søde kvinder. 

Det er et spørgsmål om det enkelte menneske, og hvor disciplineret og målrettet man er. Min erfaring med det er rigtig fin. 

Jeg fødte 28/7-13, og min mand dimitterede fra DTU januar-14. Han havde meget meget travlt hele november, december og januar, men han holdte fanen højt, tog på skole, hvor der var ro og fred, når han havde brug for det. Jeg så ham ikke meget i den periode, men min mand endte studiet med rene 10-taller. 

Så det kan lade sig gøre, men det kræver en del af jer begge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.