(februar) rugbrøds madder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.303 visninger
26 svar
0 synes godt om
24. august 2009

Diana...

Så er Lucas begynd at få rugbrøds mader og han elsker det, han sidder og rokker frem og tilbage i stolen med åben mund og hænderne fremme så snart han er færdig med at spise 1 bid det er så sødt.

Er i begynd på rugbrød?

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Det er bare dejligt, at han synes det er dejligt, at spise og det lyder super sødt som han sidder der med åben mund 

Nej, så langt er vi ikke, men Lina er også det yngre. Vi går i gang med grød en af dagene

Anmeld

24. august 2009

Muffinmus

nej, min søn var mindst 7 mdr før han fik det bløde bondebrød og starter helt sten sikkert ikke før de 7 mdr denne her gang. ´Hendes mave skal have en fair chance for at være med hele vejen igennem.
Børn på den alder kan slet ikke fordøje det så derfor vil jeg ikke give hende det endnu. 
Fødevarer som morgenmadsprodukter, brød og øvrige kornprodukter er meget svære at fordøje for den lille.

Derfor bør disse fødevarer være de sidste, som introduceres til kosten. 
 Babyer producerer kun små mængder af de enzymer, som er nødvendige for at kunne fordøje kornprodukter.

Derfor vil jeg ikke give hende brød endnu, ingen ide når hun alligevel ikke kan fordøje det ordentligt
Men har godt hørt om en enkelt anden der også giver rugbrød til knægten der kun er 6 mdr.
Nå, men uanset hvad så er det da rart at han synes om det, ikke noget værre end kræsne børn jo
Du kan da smide et pic af den lille hapse spiser

Anmeld

24. august 2009

Diana...

MariaE skriver:

nej, min søn var mindst 7 mdr før han fik det bløde bondebrød og starter helt sten sikkert ikke før de 7 mdr denne her gang. ´Hendes mave skal have en fair chance for at være med hele vejen igennem.
Børn på den alder kan slet ikke fordøje det så derfor vil jeg ikke give hende det endnu. 
Fødevarer som morgenmadsprodukter, brød og øvrige kornprodukter er meget svære at fordøje for den lille.

Derfor bør disse fødevarer være de sidste, som introduceres til kosten. 
 Babyer producerer kun små mængder af de enzymer, som er nødvendige for at kunne fordøje kornprodukter.

Derfor vil jeg ikke give hende brød endnu, ingen ide når hun alligevel ikke kan fordøje det ordentligt
Men har godt hørt om en enkelt anden der også giver rugbrød til knægten der kun er 6 mdr.
Nå, men uanset hvad så er det da rart at han synes om det, ikke noget værre end kræsne børn jo
Du kan da smide et pic af den lille hapse spiser

Jeg kende skam godt det alle de kloge skrive så du behøver ikke notere det hver gang jeg skrive noget med grød rugbrød osv og få mig til at lyde som om jeg ikke gør det der er bedst for mit barn. men det har jeg os skrevet til dig før. 

Der forskel på at give en hel rugbrøds mad og et lille styk han får 1/4 del af et rugbrød det ikke meget. men han får masse af øllebrød det jo lavet af det samme rugbrød han får så os korn og det må de få fra de 6 måneder de må få rugbrød når de kan tygge.Utroligt du kun har hørt om 1 der har givet sit barn rugbrød som KUN 6 måneder for der bare mange der giver det som 6 måneder Der var faktisk et indlæg her inde da jeg var gravid omk dette og der var faktisk flere der allerede starte da de var 5 måneder. 

Jeg gør hvad jeg føler er rigtig for lucas som alle andre forældre gør med deres børn. og Lucas har aldrig haft en snært af hård mave så han fordøjer sin mad fint. 

Knus Diana som samtid lige undskylde for dette sure svar men blive bare lidt øv at du næste altid skal kommenter at det kunne du aldrig finde på fordi de kloge dit og dat og det har de ikke god af osv jeg gør intet som kan skade mit barn jeg prøver bare at følge med hans udvikling. og den lyder nu på at han helst vil have tykke mad frem for flyde mad.

Anmeld

24. august 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Så er Lucas begynd at få rugbrøds mader og han elsker det, han sidder og rokker frem og tilbage i stolen med åben mund og hænderne fremme så snart han er færdig med at spise 1 bid det er så sødt.

Er i begynd på rugbrød?

Knus 

Nej ikke endnu... Sp siger jeg først må begynde når Julie er 8 mdr...

Anmeld

24. august 2009

MoarViborg

Diana... skriver:

Er i begynd på rugbrød?

Knus 

Eiig hvor fedt! Glæder mig til at Maya må få hapsere Maya har desværre ret træg mave, så jeg er nok en af dem der kommer til at vente nogle måneder endnu! Hun er også kun 5 måneder jo!
Der er dog et par stykker i min mødregruppe der også er startet med brød - og det ser bare såå sødt ud og de gumler på de små bidder!

Anmeld

24. august 2009

Diana...

Trineviborg skriver:

Eiig hvor fedt! Glæder mig til at Maya må få hapsere Maya har desværre ret træg mave, så jeg er nok en af dem der kommer til at vente nogle måneder endnu! Hun er også kun 5 måneder jo!
Der er dog et par stykker i min mødregruppe der også er startet med brød - og det ser bare såå sødt ud og de gumler på de små bidder!

Åhh det er så øv når de har problemer med maven det har en fra min mødre gruppe os øv øv.

Håber det bliver bedre. 

Knus

Anmeld

24. august 2009

Misjelle

Diana... skriver:

Er i begynd på rugbrød?

Knus 

ikke endnu, men Linus er jo også fætter tandløs hehe. Vi er kun lige startet op på havregrød, men det glider lige ned i skuffen, der har endnu ikke været noget han ikke har kunne lide, det er bare så skønt . Glæder mig også til at man lige kan smører en mad og have med når man er ude, i stedet for alt det bøvl med grøden .

Anmeld

24. august 2009

Muffinmus

Uha, jamen det er simpelthen fordi jeg synes forældre fodre deres unger med alt muligt alt for tidligt fordi de synes det er ok....
Som om at alt det der bliver sagt om hvad børn har bedst af slet ikke sluges, men bare ignoreres fuldstændigt.
Så vil virkelig ikke være en dum ged og jorde folk, men det er ren info om de ting de gør ikke nødvendigvis er godt for dem...
Og ja, har kommenteret det før ang mad, men det er fordi du ofte giver ting der slet ikke er anbefalet før 1-2 mdr efter du er startet på det.
Ved godt sp kan sgie det er ok, men jeg følger dog selv de korrekte anvisninger der er lagt ud  i stedet for at starte ud bare fordi..børnene trives jo altså mere end fint uden rugbrød allerede, eller ville det jo stå i anvisnger alle vegne at rugbrød bør anbefales fra 6 mdr.
No hard feelings overfor folk og deres madvaner og deres børns madvaner, og ved jeg er irriterende når jeg oplyser om ting, men kan vist bare ikke lade være med det.
Og undskylder på forhånd, for når du næste gang skriver dit barn har fået bøf, går jeg sikkert også i forsvarsposition...sådan er jeg vist bare lige hvad babyer og mad angår.
Ellers er jeg virkelig ikke en harpe overhovedet selv om du kan føle det sådan.

Anmeld

24. august 2009

Diana...

MariaE skriver:

Uha, jamen det er simpelthen fordi jeg synes forældre fodre deres unger med alt muligt alt for tidligt fordi de synes det er ok....
Som om at alt det der bliver sagt om hvad børn har bedst af slet ikke sluges, men bare ignoreres fuldstændigt.
Så vil virkelig ikke være en dum ged og jorde folk, men det er ren info om de ting de gør ikke nødvendigvis er godt for dem...
Og ja, har kommenteret det før ang mad, men det er fordi du ofte giver ting der slet ikke er anbefalet før 1-2 mdr efter du er startet på det.
Ved godt sp kan sgie det er ok, men jeg følger dog selv de korrekte anvisninger der er lagt ud  i stedet for at starte ud bare fordi..børnene trives jo altså mere end fint uden rugbrød allerede, eller ville det jo stå i anvisnger alle vegne at rugbrød bør anbefales fra 6 mdr.
No hard feelings overfor folk og deres madvaner og deres børns madvaner, og ved jeg er irriterende når jeg oplyser om ting, men kan vist bare ikke lade være med det.
Og undskylder på forhånd, for når du næste gang skriver dit barn har fået bøf, går jeg sikkert også i forsvarsposition...sådan er jeg vist bare lige hvad babyer og mad angår.
Ellers er jeg virkelig ikke en harpe overhovedet selv om du kan føle det sådan.

Jeg er ikke startet på noget 1 til 2 måneder før med noget som helst jeg startet 12 dage før med grød og grunden var søvnløse natter og vælling virker ikke så råd fra læge og SP var at jeg skulle starte op på grød. Jeg heller ikke startet på rugbrød før tid der står ikke nogen aldre nogen steder jeg har lige side og læst bogen fra sundhedstyrelsen og der står at når de er er fyld 6 måneder og kan tykke må man så småt begynde på rugbrød og det var os hvad min SP sagde da hun var her i torsdags. Han vil hellere tygge end sluge og det får han lov til. 

Jeg kan godt forstå dig jeg blev bar så sur for jeg gør ikke noget forkert. der er en her inde der startet da hendes barn var 2 1/2 måned og det er for tidligt og der havet jeg os lyst til at skrive men det er jo altså nu engang deres valg.

Jeg kunne ikke finde på at give dem noget 1-2 måneder før tid og har heller ikke gjort det. så det ved jeg ikke lige hvor du har fra. 

Og bøf får han ikke men han får fisk og hakket kød   som de os må få når de er 6 måneder.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.