Hvorfor blive ved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
9 svar
13 synes godt om
12. november 2014

grinny

Jeg har i snart 11 måneder kæmpet en kamp for at blive mig selv igen - blive Anja, men jeg giver op!

Jeg ved ikke hvorfor jeg gider blive ved? Et håb om at hvis jeg bliver mig igen så er det aldrig sket? Jeg ved jo godt at jeg aldrig kommer tilbage til tiden før, tingene har ændret sig, jeg har ændret mig. Hele min tankegang og min måde at leve på har ændret sig.

Før hen sprang jeg for folk når de havde brug for mig. Lavede 100 aftaler om ugen for at glæde alle, hvor mange aftaler tror i jeg har nu? 0!! Jeg kan ikke overskue det. Jeg måtte takke nej til en Halloween fest med mine veninder for kunne slet ikke overskue tanken om at jeg skulle væk fra mit hjem, min kæreste og min trygge hule. Hver gang min kæreste spørg om vi skal aftale noget med nogen tænker jeg åh nej!

Det er dejligt at jeg har lært at se mine egne behov først, men jeg savner at jeg kan forlade den trygge hule - bare for en aften.

Jeg har ændret mig, nu skal jeg bare lære at acceptere det. Finde min nye rytme, finde mig i det her rod af tanker, følelser, veninder, arbejde, familie og ikke mindst vores behandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

Kay

du skal ikke finde "den gamle anja" du skal finde en ny, en ny dig, lidt af den gamle... det bedste fra den gamle og en masse nyt du har lært om dig selv i det forløb du er påvej igennem 

en helt ny skøn kvinde 

Anmeld

12. november 2014

Købmagerkonen

grinny skriver:

Jeg har i snart 11 måneder kæmpet en kamp for at blive mig selv igen - blive Anja, men jeg giver op!

Jeg ved ikke hvorfor jeg gider blive ved? Et håb om at hvis jeg bliver mig igen så er det aldrig sket? Jeg ved jo godt at jeg aldrig kommer tilbage til tiden før, tingene har ændret sig, jeg har ændret mig. Hele min tankegang og min måde at leve på har ændret sig.

Før hen sprang jeg for folk når de havde brug for mig. Lavede 100 aftaler om ugen for at glæde alle, hvor mange aftaler tror i jeg har nu? 0!! Jeg kan ikke overskue det. Jeg måtte takke nej til en Halloween fest med mine veninder for kunne slet ikke overskue tanken om at jeg skulle væk fra mit hjem, min kæreste og min trygge hule. Hver gang min kæreste spørg om vi skal aftale noget med nogen tænker jeg åh nej!

Det er dejligt at jeg har lært at se mine egne behov først, men jeg savner at jeg kan forlade den trygge hule - bare for en aften.

Jeg har ændret mig, nu skal jeg bare lære at acceptere det. Finde min nye rytme, finde mig i det her rod af tanker, følelser, veninder, arbejde, familie og ikke mindst vores behandling.

Kære dig.

Det er klart du har ændret dig efter du har stået i en så ubærlig situation! - Jeg håber bare du en dag finder dig selv igen eller i højere grad accepterer der hvor du er - det må være så hårdt at føle man ikke længere er sig selv

Anmeld

13. november 2014

lineog4

grinny skriver:

Kære dig.

Læste dit indlæg i går, men kunne ikke svare for havde en lorte dag hvor tårerne var lige bag øjnene og jeg turde ikke åbne for Lia delen for kunne ikke rumme der gik hul på bylden. Ved egentlig heller ikke om jeg kan svare konstruktivt i dag og om svaret bliver for farvet af jeg står midt i Lia dagene hvor alt gør ondt.

Lia bliver 8 år i morgen, og jeg har stadig ikke accepteret min ændring, har stadig ikke accepteret at den Line som jeg har en tendens til ar idealisere er væk. Når jeg skal beskrive det for nogen der ikke har stået i det forsøger jeg at forklare via et billede, et billede af Line som en glasfigur der d, 18.11.2006 blev kastet hårdt i gulvet og gik i tusinder af stykker, og så var det mit job at samle stykkerne op og finde en plads til dem, der var ingen manual for jeg kendte ikke mig selv mere, kunne kun se billeder af konstatere: her var jeg glad, men jeg kunne ikke huske følelsen. Derfor har alle skår ikke fundet deres rigtige plads og nogen skår er slet ikke kommet med i figuren. Men nu her 8 år efter vil jeg sige der en forholdsvis stabil figur med skår, og jeg er desværre smertelig bevidst om figuren var pænere før.

Du er ved nå det første år, du kan snart se i øjnene at du overlevede de første 365 dage, og du derfor kan gøre det en gang til og endda med en viden om hvordan man overlever og måske det giver mere rum til at finde dig, til at kunne tage skridtet ud af hulen - jeg forbeholdt mig retten til at være mærkelig det første år og ja har så forbeholdt mig retten til at være det resten af livet.

En masse kram din vej - kan forestille mig hvordan årsdagen er ved at spøge kraftigt i hovedet...

Anmeld

13. november 2014

L-Mortil3

Søde Anja!!!

Du skal heller ikke blive ved, for hende du var før eksisterer ikke mere, der er så mange nye forudsætninger nu, du er ved at finde en by identitet, et nyt mål med livet, og det tager lang tid og vejen er snoet ! Du må ikke forvente af dig selv at du kan være den samme, for det kan man ikke når man er i så dyb en sorg som du (og i) er i, men du skal derimod finde lyset og holde blikket mod det! Find modet til at ændre hvad du kan ændre, og styrken til at lade resten ligge! Du gør det så godt! Tro på det, og giv dig selv noget kredit for at være nået hertil idag! 

Og mht at komme ud af hulen, måske du skal slæbes ud lidt, indtil sindet ser at det ikke er en ond verden derude, det lyder for mig tvært imod somom det er en yderst kærlig verden du har omkring dig, der er klar til at gribe når du mister fodfæstet! Du er nødt til at komme lidt ud, ellers bliver det en ond spiral! Lad dem skubbe sig ud, lige gyldigt om det er en time i haven over en sodavand, et smut i Brugsen eller bare en køretur, start i det små, og hav tillid til dem omkring dig passer på dig mens du er mest sårbar!

Kæmpe knus!

Anmeld

13. november 2014

grinny

Kay skriver:

du skal ikke finde "den gamle anja" du skal finde en ny, en ny dig, lidt af den gamle... det bedste fra den gamle og en masse nyt du har lært om dig selv i det forløb du er påvej igennem 

en helt ny skøn kvinde 

Jeg prøver at finde det bedste fra begge, men det er svært når jeg har svært ved at acceptere at nye Anja er mor til et englebarn, det er gamle Anja jo ikke - hun levede uden bekymringer i en verden hvor intet ondt fandtes 

Jeg er skide god til at hjælpe andre, jeg er bare ikke så god til at hjælpe mig selv 

Anmeld

13. november 2014

grinny

FruOlsen skriver:

Kære dig.

Det er klart du har ændret dig efter du har stået i en så ubærlig situation! - Jeg håber bare du en dag finder dig selv igen eller i højere grad accepterer der hvor du er - det må være så hårdt at føle man ikke længere er sig selv

Det er rigtig svært, for hvis jeg er forvirret og ikke kender mig selv, hvordan skulle min omverden så overhovedet have chancen for at kende mig og hjælpe mig?

Jeg føler at jeg står på et klippestykke og stenene under mig er min omverden, de vil så gerne holde mig oppe, men de smuldre også når jeg bliver ved med at give modstand 

Glæder mig til jeg en dag kan sige: jeg er sådan her! Dog altid med forbehold 

Anmeld

13. november 2014

Kay

grinny skriver:

Jeg prøver at finde det bedste fra begge, men det er svært når jeg har svært ved at acceptere at nye Anja er mor til et englebarn, det er gamle Anja jo ikke - hun levede uden bekymringer i en verden hvor intet ondt fandtes 

Jeg er skide god til at hjælpe andre, jeg er bare ikke så god til at hjælpe mig selv 

Det er også en ting der er pisse hårdt at skulle bearbejde, men den del af den gamle Anja kan du ikke tage med... men du  få noget af din glade unge pige med selvom det er svært prøv at lukke dig ud, ikke at du skal hoppe og springe for alle andre, men du skal ud og være sammen med folk der gør dig glad og gøre ting der gør dig glad!

Ikke at du  glemme  din smukke englesøn  for han vil altid være en del af dig, men det skal træde mere og mere i baggrunden

Anmeld

18. november 2014

grinny

lineog4 skriver:

Kære dig.

Læste dit indlæg i går, men kunne ikke svare for havde en lorte dag hvor tårerne var lige bag øjnene og jeg turde ikke åbne for Lia delen for kunne ikke rumme der gik hul på bylden. Ved egentlig heller ikke om jeg kan svare konstruktivt i dag og om svaret bliver for farvet af jeg står midt i Lia dagene hvor alt gør ondt.

Lia bliver 8 år i morgen, og jeg har stadig ikke accepteret min ændring, har stadig ikke accepteret at den Line som jeg har en tendens til ar idealisere er væk. Når jeg skal beskrive det for nogen der ikke har stået i det forsøger jeg at forklare via et billede, et billede af Line som en glasfigur der d, 18.11.2006 blev kastet hårdt i gulvet og gik i tusinder af stykker, og så var det mit job at samle stykkerne op og finde en plads til dem, der var ingen manual for jeg kendte ikke mig selv mere, kunne kun se billeder af konstatere: her var jeg glad, men jeg kunne ikke huske følelsen. Derfor har alle skår ikke fundet deres rigtige plads og nogen skår er slet ikke kommet med i figuren. Men nu her 8 år efter vil jeg sige der en forholdsvis stabil figur med skår, og jeg er desværre smertelig bevidst om figuren var pænere før.

Du er ved nå det første år, du kan snart se i øjnene at du overlevede de første 365 dage, og du derfor kan gøre det en gang til og endda med en viden om hvordan man overlever og måske det giver mere rum til at finde dig, til at kunne tage skridtet ud af hulen - jeg forbeholdt mig retten til at være mærkelig det første år og ja har så forbeholdt mig retten til at være det resten af livet.

En masse kram din vej - kan forestille mig hvordan årsdagen er ved at spøge kraftigt i hovedet...

Så er jeg også tilbage i "sikret stand", hvor jeg kan tåle mit eget indlæg og de tilhørende svar.

Tænk sig, 11 måneder efter er der stadig dage hvor jeg lige må puste ud og træde et skridt væk!

Årsdagen spørger rigtig meget, og tror vi hver eneste dag snakker om den. Hvad vi vil, hvordan vi vil gøre det og med hvem?! Det er jo på mange punkter en helt speciel dag for han bliver jo 1 år, desværre bare i himlen på hans lille sky  

Du beskriver det som altid så godt, og jeg kan forestille mig en kamp det bliver at samle den figur! Det gælder bare lige om at finde de første to stykker, måske har jeg? Måske først efter årsdagen? Glæder mig til min figur begynder at ligne noget igen 

Anmeld

18. november 2014

Spirrevip

Du får altså lige et kram med.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.