Troldemommi skriver:
Vores lille elskede søn Daniel er lige blevet 14 måneder, men de eneste ord han kan sig er Mis, Hej, hov og mor, vores datter var i hans alder meget længere fremme og kunne sige små sætninger.
ville i være nervøs?
hans ører fejler ingenting, og vi snakker meget med ham, hans dagplejer er begyndt at kommentere på hans manglende ordforråd 
Han snakker meget, men pludresprog, så han er ikke stille.
jeg siger til mig selv at måske er han langsom til at snakke, og pyt med det, han er hurtigere til så meget andet i forhold til vores datter, f.eks at gå og kravle op i møblerne.
må jeg høre jeres erfaringer?
Monica
Min søn er snart 15mdr, og han siger "kun" Hej, tak, gada (serbisk og betyder slut, eller ikke mere) muh, BA ba (= bamse) og wauw.. og der er altså ingen i hans vuggestue der har sagt noget om at de er bekymrede over hans manglende sprog. Der er ingen af de andre på hans alder der siger mere end ham, så tror altså ikke du skal være nervøs.
Er ret overbevist om, at det er helt normalt. Man lærer jo ikke ens, der er jo fx også nogen der lærer at gå når de er 9mdr, og nogen først når de er 15mdr osv.. Selv som voksen lærer man jo med forskellig hastighed.
Anmeld