Min lille gut taler i ret meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2014

MHB

Min søn er 18 måneder og han siger altså heller ikke ret meget! Jeg er ikke nervøs, det kommer når det kommer! Jeg tror bare du skal tage det med ro, og mærkeligt at DP overhoved kommentere på det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

B&J

vores sagde heller ikke særlig meget da han var i den alder.

Anmeld

12. november 2014

StudPsyk

Troldemommi skriver:

Vores lille elskede søn Daniel er lige blevet 14 måneder, men de eneste ord han kan sig er Mis, Hej, hov og mor, vores datter var i hans alder meget længere fremme og kunne sige små sætninger.

ville i være nervøs?

hans ører fejler ingenting, og vi snakker meget med ham, hans dagplejer er begyndt at kommentere på hans manglende ordforråd 

Han snakker meget, men pludresprog, så han er ikke stille.

jeg siger til mig selv at måske er han langsom til at snakke, og pyt med det, han er hurtigere til så meget andet i forhold til vores datter, f.eks at gå og kravle op i møblerne.

må jeg høre jeres erfaringer? 

Monica 

Ej, han er kun 14 måneder! Det ville jeg SLET ikke skænke en tanke. Rose kunne kun sige 20 ord, da hun fyldte 2 år, da hun var 14 måneder måske kun 2. Nu er hun tre og er fuldt med på det sproglige. No worries! 

Anmeld

12. november 2014

M &.I

Være ikke bekymre min søn er 2 år og 4. Mdr han taler ikke hele sætning . Han er hellere ikke god til at tale endnu altså flydende . Men det kommer lidt efter lidt det tage bare tid hos drenge.

men heldigvis forstår han alt hvad vi siger men lære det stille og rolig. 

Da han var 14 mdr kunne han ikke tale . Og jeg var ikke bekymre da alt kommer af sig selv. 

Anmeld

12. november 2014

Sweety1

Brug tid, og brug legetøj Det her er en idé

Anmeld

12. november 2014

Troldemommi

Øh hvorfor skal min lille søn dog lege med elastikker???

tror ikke lige han er målgruppen 

Monica 

Anmeld

12. november 2014

StudPsyk

Ej undskyld mig, det var dog en underlig ting at anbefale til et barn på 14 måneder, og hvordan i alverden skulle det forbedre hans sproglige færdigheder? Beklager jeg er brysk, men du har anbefalet det samme til en baby på 7 mdr (!!!!!!), derfor må jeg erkende, at jeg tænker spam/salgsspam. Hvis du selv har barn, hvilket du giver udtryk for i den anden tråd, må du da for pokker vide, at det er farligt for et barn på 7 eller 14 måneder at lege med sådanne bittesmå elastikker!

Anmeld

12. november 2014

Bell'star

Troldemommi skriver:

Vores lille elskede søn Daniel er lige blevet 14 måneder, men de eneste ord han kan sig er Mis, Hej, hov og mor, vores datter var i hans alder meget længere fremme og kunne sige små sætninger.

ville i være nervøs?

hans ører fejler ingenting, og vi snakker meget med ham, hans dagplejer er begyndt at kommentere på hans manglende ordforråd 

Han snakker meget, men pludresprog, så han er ikke stille.

jeg siger til mig selv at måske er han langsom til at snakke, og pyt med det, han er hurtigere til så meget andet i forhold til vores datter, f.eks at gå og kravle op i møblerne.

må jeg høre jeres erfaringer? 

Monica 

Min søn er snart 15mdr, og han siger "kun" Hej, tak, gada (serbisk og betyder slut, eller ikke mere) muh, BA ba (= bamse) og wauw.. og der er altså ingen i hans vuggestue der har sagt noget om at de er bekymrede over hans manglende sprog. Der er ingen af de andre på hans alder der siger mere end ham, så tror altså ikke du skal være nervøs.

Er ret overbevist om, at det er helt normalt. Man lærer jo ikke ens, der er jo fx også nogen der lærer at gå når de er 9mdr, og nogen først når de er 15mdr osv.. Selv som voksen lærer man jo med forskellig hastighed.  

Anmeld

12. november 2014

Troldemommi

Janne T. skriver:

Ej undskyld mig, det var dog en underlig ting at anbefale til et barn på 14 måneder, og hvordan i alverden skulle det forbedre hans sproglige færdigheder? Beklager jeg er brysk, men du har anbefalet det samme til en baby på 7 mdr (!!!!!!), derfor må jeg erkende, at jeg tænker spam/salgsspam. Hvis du selv har barn, hvilket du giver udtryk for i den anden tråd, må du da for pokker vide, at det er farligt for et barn på 7 eller 14 måneder at lege med sådanne bittesmå elastikker!

Ja det spørgsmål har jeg også stillet 

Syntes det er upassende at ligge sådan noget pjat ind på min tråd.

Monica 

Anmeld

12. november 2014

Stjerneskud84

Desuden er det ikke til børn i den alder... 8+ siges der... 

Jeg er chokeret! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.