Min lille gut taler i ret meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
24 svar
37 synes godt om
12. november 2014

Troldemommi

Vores lille elskede søn Daniel er lige blevet 14 måneder, men de eneste ord han kan sig er Mis, Hej, hov og mor, vores datter var i hans alder meget længere fremme og kunne sige små sætninger.

ville i være nervøs?

hans ører fejler ingenting, og vi snakker meget med ham, hans dagplejer er begyndt at kommentere på hans manglende ordforråd 

Han snakker meget, men pludresprog, så han er ikke stille.

jeg siger til mig selv at måske er han langsom til at snakke, og pyt med det, han er hurtigere til så meget andet i forhold til vores datter, f.eks at gå og kravle op i møblerne.

må jeg høre jeres erfaringer? 

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

TNBC

Troldemommi skriver:

Vores lille elskede søn Daniel er lige blevet 14 måneder, men de eneste ord han kan sig er Mis, Hej, hov og mor, vores datter var i hans alder meget længere fremme og kunne sige små sætninger.

ville i være nervøs?

hans ører fejler ingenting, og vi snakker meget med ham, hans dagplejer er begyndt at kommentere på hans manglende ordforråd 

jeg siger til mig selv at måske er han langsom til at snakke, og pyt med det, han er hurtigere til så meget andet i forhold til vores datter, f.eks at gå og kravle op i møblerne.

Monica 

Knægten her bliver 23måneder her den 12, og har ikke mange ord heller. jo han har nogen, men ikke hele klare.

han siger da/dates, dotes(mig), digger, ditty(kitty), bob(byggemand bob), lizzie(lillesøster) og så en del utydelige ord, men han er begyndt at sige nye ord, næsten hver dag.

Jeg er ikke bekymret endnu, fordi han forstår althvad man siger, han gidet bare ikke sige det, han har sit egey lille sprog.

Anmeld

12. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

14mdr?? Der er vidst ingen der forventer at en på 14mdr kan tydelige ord  

både min egen søn og min nevø har kun kunne nogen enkelte pludreord som kun forældrene kunne forstå i den alder., og min er 3 nu og taler glimrende

Anmeld

12. november 2014

Emilie91

Troldemommi skriver:

ville i være nervøs?

Monica 

Er du bekymret fordi han ikke kan snakke i en alder af 14 måneder ??? ... Det skal du altså ikke være Jeg tror mere du skal tænke på at din datter var meget hurtig  

Anmeld

12. november 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes det er mere underligt, at dagplejemoderen kommenterer på det. 

Det er da de færreste børn, der i den alder har meget sprog.

Min søn på 12 måneder siger "hej" og "ja" og jeg er ikke det mindste bekymret. 

Anmeld

12. november 2014

Troldemommi

Yurie skriver:

Knægten her bliver 23måneder her den 12, og har ikke mange ord heller. jo han har nogen, men ikke hele klare.

han siger da/dates, dotes(mig), digger, ditty(kitty), bob(byggemand bob), lizzie(lillesøster) og så en del utydelige ord, men han er begyndt at sige nye ord, næsten hver dag.

Jeg er ikke bekymret endnu, fordi han forstår althvad man siger, han gidet bare ikke sige det, han har sit egey lille sprog.

Jeg tror også det handler om at han ikke gider, for han forstår mange ting 

Jeg er nok bare blevet smittet af vores dagplejer.

tak for dit svar 

Monica 

Anmeld

12. november 2014

Troldemommi

RGN skriver:

Jeg synes det er mere underligt, at dagplejemoderen kommenterer på det. 

Det er da de færreste børn, der i den alder har meget sprog.

Min søn på 12 måneder siger "hej" og "ja" og jeg er ikke det mindste bekymret. 

Hvis hun bare havde holdt sin mund så havde jeg sikkert ikke tænkt det her som et problem, men jeg er vist blevet smittet.

tak for dit svar

monica 

Anmeld

12. november 2014

Stjerneskud84

Troldemommi skriver:

ville i være nervøs?

Monica 

Med min den mindste var der heller ikke meget sprog da hun var omkring de 14 mdr.. Både dagplejeren og os blev lidt bekymrede... Vi fik tjekket hendes øre, da vi var flere som troede at hun måske var døv... 

Heldigvis ikke det.. Hun fik lagt dræn, vi håbede at det hjalp, ikke meget, men lidt... 

Så fik vi gang i en udredning på hende da både sprog og motorik var gået helt i stå, samt at hun er hypermobil... 

Udredningen tog lige præcis et halvt år med diverse undersøgelser... Vi nåede frem til hvorfor... Hun har fået hjerneskaden under fosterdannelsen og skaden påvirker sprog og motorik... 

Forinden alt det her, fik vi en talepædagog på, som kom jævnligt hos dagplejen og hos os.. Det gør hun stadig, der sker lidt fremskridt, men ikke meget...

Hun blev 3 år i september i år, 2. Maj i år lærte hun at gå selv, hun kan sige mor, far, søster's navn, farfar, farmor, hundene og kattens navn, børnene i dagplejen plus dagplejens navn og dagplejens mands navn og deres børns navne.. 

Ingen to/tre-ordssætninger på vej endnu.. 

Hvad med en talepædagog? Vende den med dagplejeren om bekymringerne? 

Anmeld

12. november 2014

TNBC

Troldemommi skriver:

Jeg tror også det handler om at han ikke gider, for han forstår mange ting 

Jeg er nok bare blevet smittet af vores dagplejer.

tak for dit svar 

Monica 

Så længe han forstår hvad i siger, ville jeg ikke være bekymret. 

Man bliver altid bekymret når npgen kommentere noget om ens børn, for er der nu noget galt. 

Men tag i det bare helt rolig. Han er hurtigt til npget, og langsommere til andet.

Anmeld

12. november 2014

Annemette07

Troldemommi skriver:

ville i være nervøs?

Monica 

Min søn er 12 måneder og han kan kun sige dét. Vi snakker også med han og prøver at forklare ham ting kort men han har stadig ikke lært mere. Hans hørelse fejler ikke noget :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.