sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.827 visninger
26 svar
21 synes godt om
7. november 2014

dorthemus

Hej!

Jeg skal steriliseres - hvordan foregår det og er der lang ventetid og hvad med cyklus, gener, sexliv i forbindelse med det.

Håber nogen vil svare 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2014

PinkLadybug

Ved desværre intet om det.

men har hørt fra min tante der er lægesekretær, at der snart sku komme en ambulant metode at få det gjort på, der vist sku tage ca.5 -10 minutter og ikke gøre specielt ondt.

Kan være den er værd at undersøger

Anmeld

7. november 2014

dorthemus

PinkLadybug skriver:

Ved desværre intet om det.

men har hørt fra min tante der er lægesekretær, at der snart sku komme en ambulant metode at få det gjort på, der vist sku tage ca.5 -10 minutter og ikke gøre specielt ondt.

Kan være den er værd at undersøger

Det lyder interessant,  men vil have det gjort så hurtigt som muligt. Jeg skal op til lægen og underskrive papirer på onsdag så måske hun selv kommer ind på det.

Tak for svar 

Anmeld

7. november 2014

quindelist

dorthemus skriver:

Hej!

Jeg skal steriliseres - hvordan foregår det og er der lang ventetid og hvad med cyklus, gener, sexliv i forbindelse med det.

Håber nogen vil svare 

Hvis du Googler "lægehåndbogen" -den ligger på sundhed.dk

på lægehåndbogen søger du "sterilisering kvinde" så dukker der en patientinformation op som forklarer indgrebet på alm dansk ��

Anmeld

7. november 2014

modesty

Hej!

Håber nogen vil svare 

Det foregår nogenlunde ligesom en kikkert-operation, som jeg selv har fået foretaget (fik fjernet en æggeleder). Du får et par snit i underlivet, enten ved navlen eller ude i siden.

Der gik en uge hvor jeg var meget immobil. Jeg ville ikke have kunnet arbejde den første uge hvis ikke det var fordi mit arbejde foregår foran en computer, så jeg kunne ligge/sidde imens.

Efter den første uge gik det rimelig hurtigt fremad. 

Jeg har svært ved at forestille mig at det vil påvirke sexlivet (udover i starten hvor man fysisk ikke er i stand til det) da det jo blot er en lille knude på hver æggeleder og ikke noget der påvirker menstruation, hormonbalance el. lign.

Anmeld

7. november 2014

dorthemus

quindelist skriver:

Hvis du Googler "lægehåndbogen" -den ligger på sundhed.dk

på lægehåndbogen søger du "sterilisering kvinde" så dukker der en patientinformation op som forklarer indgrebet på alm dansk ��

Det har jeg gjort. Er interesseret i at høre fra nogen der har fået foretaget indgrebet 

Anmeld

7. november 2014

dorthemus

modesty skriver:

Det foregår nogenlunde ligesom en kikkert-operation, som jeg selv har fået foretaget (fik fjernet en æggeleder). Du får et par snit i underlivet, enten ved navlen eller ude i siden.

Der gik en uge hvor jeg var meget immobil. Jeg ville ikke have kunnet arbejde den første uge hvis ikke det var fordi mit arbejde foregår foran en computer, så jeg kunne ligge/sidde imens.

Efter den første uge gik det rimelig hurtigt fremad. 

Jeg har svært ved at forestille mig at det vil påvirke sexlivet (udover i starten hvor man fysisk ikke er i stand til det) da det jo blot er en lille knude på hver æggeleder og ikke noget der påvirker menstruation, hormonbalance el. lign.

Tak for svar  Hvor lang tid ventede du på at få det foretaget? 

Anmeld

7. november 2014

modesty

dorthemus skriver:

Tak for svar  Hvor lang tid ventede du på at få det foretaget? 

Min operation var jo af en helt anden årsag, så jeg tror ikke at ventetiden kan sammenlignes. Desuden kommer det meget an på hvilket hospital du vælger. Min operation var der 4 mdrs. ventetid på, på Riget, og 3 uger på Hillerød. Jeg ringede selv rundt og undersøgte det.

Anmeld

7. november 2014

dorthemus

modesty skriver:

Min operation var jo af en helt anden årsag, så jeg tror ikke at ventetiden kan sammenlignes. Desuden kommer det meget an på hvilket hospital du vælger. Min operation var der 4 mdrs. ventetid på, på Riget, og 3 uger på Hillerød. Jeg ringede selv rundt og undersøgte det.

Ja det er det smarte ved frit sygehusvalg 

Anmeld

7. november 2014

Lady Marion <3

Jeg er steriliseret for halvandet år ca , jeg fik clipse på , tja det foregik i fuld narkose under kikkert operation , de gik ind ved navle og over skamben ,,, det foregik ambulant , tog hjem halvanden time efter opvågning , havde ikke mere ondt end et par panodiler kunne klare . Blev henvist fra privat gyn . Røg til forundersøgelse ca 3 uger efter, der prøvede lægen at tale mig fra det  og sige ja til en hormon spiral ,,, fik dog ført igennem at jeg ville have det gennemført , blev opereret ca 14 dage efter forundersøgelse ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.