Hjælp - vi er desperate

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.056 visninger
20 svar
8 synes godt om
7. november 2014

Jok123

jeg har en dreng på 7,5 mdr der lige pt max tillader os 5 timers søvn om natten.. Hvis det bare var en periode, så gik det nok, men vi har ik fået ordentlig nattesøvn siden han blev født og vi er efterhånden så udkørte at det hele er blevet en ond spiral..

jeg vil starte med at sige at han er ørebørn.. Han har flere gange fået konstateret væske på begge ører, rødlig i venstre øre og så er han snottet konstant.. På tirsdag skal vi til ørelægen igen, forhåbentlig med svar på at han skal ha lagt dræn. Han bruger ikke sut og han får panodil of næsedråber hver aften til ørerne.

ttilbage til nattesøvnen.. Vi putter ham kl 19 og efter lidt kamp falder han pænt i søvn i sin seng.. Nogle aftener render vi inde ved ham mange gange og nusser ham og får ham til at sove igen.. Andre gange er det måske kun en gang.. Ca hver aften kl 23 bryder helvede løs.. Han vågner grædende.. Vi tar ham op og trøster og så tar det ca 2 timer før han sover igen.. Eller det vil sige at han sover, men han sir konstant græde-sove-lyde og han skal sidde hos en af os i en stol og vippes.. Når han sover ordentligt blir han lagt over i sin seng.. Sover mellem 2-4 timer og så er det forfra.. Denne gang tar det dog ik så lang tid før han sover igen. Han "larmer" så meget at ingen kan sove.. Også vores ældste søn vågner, hvilket ik er så godt da han er nystartet i børnehave og ikke får middagslur mere.

vi ved det er en ond spiral at vi vipper ham i stolen, men ingen af os har overskud til at ta kampen, og vi vil jo heller ik bare presse ham, hvis han har ondt i ørerne.

der sker meget lige nu.. Han er lige begyndt at kravle og rejse sig, han er lige startet i dagpleje og han har stadig ingen tænder, så disse lurer måske også om hjørnet.. Jeg ved at det hele sagtens kan spille ind og det er også ok, men vi blir simpelthen  nødt til at ha noget søvn.. Vi er efterhånden på randen til at gå fra hinanden fordi han har krævet så utroligt meget af os lige siden han blev født

gode råd er dyre, så kom endelig med dem.. Alt er velkommen og jeg er klar til at prøve alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2014

Linkae

Jok123 skriver:

jeg har en dreng på 7,5 mdr der lige pt max tillader os 5 timers søvn om natten.. Hvis det bare var en periode, så gik det nok, men vi har ik fået ordentlig nattesøvn siden han blev født og vi er efterhånden så udkørte at det hele er blevet en ond spiral..

jeg vil starte med at sige at han er ørebørn.. Han har flere gange fået konstateret væske på begge ører, rødlig i venstre øre og så er han snottet konstant.. På tirsdag skal vi til ørelægen igen, forhåbentlig med svar på at han skal ha lagt dræn. Han bruger ikke sut og han får panodil of næsedråber hver aften til ørerne.

ttilbage til nattesøvnen.. Vi putter ham kl 19 og efter lidt kamp falder han pænt i søvn i sin seng.. Nogle aftener render vi inde ved ham mange gange og nusser ham og får ham til at sove igen.. Andre gange er det måske kun en gang.. Ca hver aften kl 23 bryder helvede løs.. Han vågner grædende.. Vi tar ham op og trøster og så tar det ca 2 timer før han sover igen.. Eller det vil sige at han sover, men han sir konstant græde-sove-lyde og han skal sidde hos en af os i en stol og vippes.. Når han sover ordentligt blir han lagt over i sin seng.. Sover mellem 2-4 timer og så er det forfra.. Denne gang tar det dog ik så lang tid før han sover igen. Han "larmer" så meget at ingen kan sove.. Også vores ældste søn vågner, hvilket ik er så godt da han er nystartet i børnehave og ikke får middagslur mere.

vi ved det er en ond spiral at vi vipper ham i stolen, men ingen af os har overskud til at ta kampen, og vi vil jo heller ik bare presse ham, hvis han har ondt i ørerne.

der sker meget lige nu.. Han er lige begyndt at kravle og rejse sig, han er lige startet i dagpleje og han har stadig ingen tænder, så disse lurer måske også om hjørnet.. Jeg ved at det hele sagtens kan spille ind og det er også ok, men vi blir simpelthen  nødt til at ha noget søvn.. Vi er efterhånden på randen til at gå fra hinanden fordi han har krævet så utroligt meget af os lige siden han blev født

gode råd er dyre, så kom endelig med dem.. Alt er velkommen og jeg er klar til at prøve alt

Pyha min største skræk hvis nattesøvn bliver en by i Rusland når mine tvillinger bliver født - føler med jer! 

Jeg tænker om ikke i har noget familie eller venner som kan aflaste jer lidt indimellem? Desuden tænker jeg at kampen i pt ikke orker er nødvendig og givet rigtig godt ud, når han vel og mærke har fået ilagt dræn hvis ørelægen vurdere det er det som der skal til. 

Har i prøvet at hæve hans hovede ende i sengen f.eks med bøger  under benene?? Min søn er også øre barn og har fået dræn ilagt et hav af gange. Det at lette hovedet når han skulle sove hjalp faktisk rigtig meget. 

Sender er jer tanker og energi - husk også jeres parforhold tillad jer at tage en kæreste weekend! 

Anmeld

7. november 2014

(august)

Som du skriver er han høre barn, så vip ham i stolen hvis det er der han kan sove. Vores mellemste var også ørebarn og det hjælper med det samme når der bliver lagt dræn. Pres lidt på hos ørelægen. Vores pige havde mellemørebetændelse 4 gange på 1,5 mdr med pincilinkur og da hun var færdig 4. gang, så fik hun dræn og har ikke haft nogle problemer med ørerne i snart to år. 

Held og lykke med det. 

Anmeld

7. november 2014

Jok123

Linkae skriver:

Pyha min største skræk hvis nattesøvn bliver en by i Rusland når mine tvillinger bliver født - føler med jer! 

Jeg tænker om ikke i har noget familie eller venner som kan aflaste jer lidt indimellem? Desuden tænker jeg at kampen i pt ikke orker er nødvendig og givet rigtig godt ud, når han vel og mærke har fået ilagt dræn hvis ørelægen vurdere det er det som der skal til. 

Har i prøvet at hæve hans hovede ende i sengen f.eks med bøger  under benene?? Min søn er også øre barn og har fået dræn ilagt et hav af gange. Det at lette hovedet når han skulle sove hjalp faktisk rigtig meget. 

Sender er jer tanker og energi - husk også jeres parforhold tillad jer at tage en kæreste weekend! 

Ja sengen er hævet og det samme med barnevognen om dagen.. ��

min svigermor er super go til at hjælpe, desværre er resten af vores forældre ik, og vores søskende er for uerfarne til at ta natten.. Jeg har faktisk været ude i om vi ku ansætte en et par gange om ugen.. He he.. Vi skal nok blive bedre til at bede om hjælp i stedet for altid at tro at vi kan klare det selv

Nu jeg tænker over det var det måske en ide at afsætte vores store dreng en nat eller to indtil der er mere ro, og imens vi skal ta den kommende kamp.. Så går det da ik ud over ham.. Han er utrolig træt når han kommer hjem, og når vi andre også er ender det bare nemt i skrig og skrål..

Anmeld

7. november 2014

Jok123

(august) skriver:

Som du skriver er han høre barn, så vip ham i stolen hvis det er der han kan sove. Vores mellemste var også ørebarn og det hjælper med det samme når der bliver lagt dræn. Pres lidt på hos ørelægen. Vores pige havde mellemørebetændelse 4 gange på 1,5 mdr med pincilinkur og da hun var færdig 4. gang, så fik hun dræn og har ikke haft nogle problemer med ørerne i snart to år. 

Held og lykke med det. 

Jeg håber inderligt at han får dræn.. Når jeg tænker tilbage er jeg næsten sikker på der har været noget med de ører fra han var helt lille.. Nu har han været syg i 8 uger inkl væske og rødme, og jeg synes bare ik det er Fair mere..

hvis jeg skal tude foran ørelægen for at der blir gjort noget, så gør jeg det gerne, for vi kan lige pt ik vente på at situationen blir bedre af sig selv.. Jeg starter på arb om mindre end en måned, og så er der jo altså fuld knald på hverdagen igen.. 

Anmeld

7. november 2014

Jibbe

Puha det er bare så hårdt. Min søn havde samme alder som din da han var hårdt ramt af møb. Hans trommehinde sprang 4 gange på 6-7 uger. Jeg endte med at skifte ørelæge og ved den nye tudede jeg af træthed og frustration over det manglende søvn og at han ikke ville spise men kun amme. Den nye ørelæge var fantastisk. Vi kom om mandagen og om fredagen fik han dræn. Og fra at have en sur og ked dreng meget af dagen blev han smilende og dejlig. 

Men han havde så dårlige søvnvaner at der gik ret lang tid efter drænet før vi havde brudt dem. De vænner sig jo til at vågnE, smerte eller ej. Men i det mindste havde han så ikke ondt mere og det lettede en del. 

Så pres på for drænet. Det er røv hamrende hårdt med syg barn. 

Anmeld

7. november 2014

Hønsemor

Jok123 skriver:

Jeg er selv ørebarn og det bedste råd jeg kan give er at gøre så jeres dreng kan sove uden smerte indtil I finder årsagen, for det gør ikke bare ondt, det gør hammer ondt!

Min ældste søn var også 'ørebarn' forstået på den måde at hver 11. uge i 15 måneder, havde han MØB, væske og rødme i ørene og som din dreng kronisk snottet og lægerne skød det hen med at det var alm. vuggestue snue og snot på ørene, indtil jeg fik snakket med en veninde. Så gik jeg til lægen og bad om at vi i et forsøg gav vores dreng astmatisk bronkitis medicin, da min mand og hans søskende alle led af astmatisk bronkitis og da det gik igennem og medicinen var kommet ind i hans system, stoppede det hele og vores dreng sov! Til historien her skal det lige siges at vores dreng blev født mere eller mindre forkølet, fik RS virus og var kolik barn i 6 mdr også.. Men symptomerne kan også skyldes andet

Anmeld

7. november 2014

Skouboe

Min yngste er ørebarn og indtil hun blav 1½ sov hun max 45 minutter ad gangen, både dag og nat. Hun fik dræn da hun var 5 måneder, men det var en kombination af flere ting der gjorde udslaget. Bl.a. spiste hun næsten heller ikke fordi det gjorde ondt i ørerne når hun suttede.

Anmeld

7. november 2014

Snevejr84

Stakkel dreng:/ forstår godt det er hårdt for jer, men er sikker på det ikke er sjovt for ham. Det skulle gøre pisse ondt at have øre problemer.

jeg tror ikke i skal begynde med noget nu, han skal lige blive rask først og hvis han ikke får lagt dræn så ville jeg nok skifte ørelæge. Jeg har selv en dreng om er oppe mellem 2-7 gange om natten. Han bruger heller ikke sut så her handler det meget om tryghed.

hele deres fysiske udvikling, påvirker også det psykiske

Anmeld

7. november 2014

Lilotte87

Øv det lyder hårdt!

Jeg tænker om storebror ikke kan sove til middag i børnehaven?  Det er der da flere af mine veninders unger der gør. 

Kunne I skiftes, sådan at I havde en hel nat af gangen og dermed kunne se frem til en nattesøvn når det er den andens tur? 

Jeg er ørebarn og har også problemer i mit voksenliv. Ørepine er som tandpine ulideligt!!! Så jeres lille dreng har det allerværst. Det gør så ondt at se sine børn sådan. 

Håber han snart får dræn! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.