Anonym skriver:
Mig kæreste har en skøn søn på 3 år med en anden kvinde - de har aldrig været i et forhold sammen, han blev lavet ved en "one-nigther".
De fatter simpelthen ikke at kommunikere og slet ikke at samarbejde om deres søn. Og deres konflikter er så håbløse og dræbende. Og handler om alt muligt fra samvær, forældremyndighed til kost, sovetider og alt umuligt andet. Man ville nok tro jeg var på min kærestes banehalvdel, men jeg synes de begge er lige gode om det. Og de pisser i deres egen rede! Iha.
De beskylder hinanden, og deres sms korrenspondancer eskalere fuldstændigt. Jeg har selvfølgelig prøvet x flere at snakke med min kæreste om det, men det er som om han er fuldstændigt blind overfor han selv er et problem i det, og jeg er overbevist om, at hun har det på samme måde.
Jeg synes de skal have professionel hjælp til at løse deres konflikt, og få dem til at fatte at det eneste de gør, er at gøre det mere besværligt for dem selv, og det er kun deres søn de straffer (dog formår de så vidt muligt, at holde ham ude at konflikten).
Hvordan får jeg dem til at gå med til det? - Eller skal jeg egentligt bare blande mig helt ud af deres hårkude?
Har du børn med din kæreste? Hvis ikke, så synes jeg at du skal overveje seriøst om han er manden du gerne vil starte familie med. Nu har du set hvordan han tackler et delebarn, og det er ikke en situation du har lyst til at stå i.
En lidt hård udmelding, men immervæk ret relevant, synes jeg.
Jeg synes sagtens at du kan blande dig, og foreslå, ja vel egentlig kræve, at din kæreste går med til noget fælles rådgivning hvor de lærer at kommunikere ordentligt.
Hvis jeg var dig, ville jeg simpelthen sige at jeg ikke ville have lyst til at stifte familie med en mand der er så dårlig til at håndtere en delebarns-situation, så hvis han mener det seriøst med dig, må han tage sig sammen.