Bare li' et spørgsmål...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

Anonym trådstarter

LineD skriver:

Jeg synes sommetider når jeg læser det, og det er absolut få tilfælde, at det bliver lidt for, jeg-er-godt-klar-over-hvor-hårdt-det-er agtigt, naturligvis kan det være ligeså hårdt at blive førstegangs mor som 30 årig som 16-17 årig, jeg mener dog at man som 16-17 årig i nogle tilfælde godt kan mangle lidt alm livserfaring, du ved med fast indkomst, husleje, madlavning, pasning af arbejde/skole, som jeg synes er lidt synd man ikke har først.
Men der er vi jo evigt forskellige, og jeg synes somænd ikke bedre om den ene eller anden alder at blive mor
Jeg føler bare nogle gange de helt unge mødre snyder sig selv for lidt oplevelser først, men mener man ikke man har brug for dem, så er det jo super

Så vil jeg bare vide hvad I tænker, når jeg skriver om hvorfor jeg vil ha' et barn
Jeg er i gang med at finde et nyt arbejde (har arbejdet i 2 år, men så flyttede jeg til Danmark for 3 uger siden, men kom hjem igen for 2 uger siden. Fordi jeg har ingen familie i Danmark og kendte ingen, så jeg fik mere tid til at tænke, så tænkte jeg bare på min far hele tiden, så jeg rejste tilbage til Færøerne igen.)

Jeg har planer om at flytte ud, for at prøve at bo selv, for at se hvordan det er
Jeg nyder det, at være sammen med børn. Har også passet mange børn. Så  har lært lidt der i fra   Men jeg forestiller mig bare hvordan det skal blive når jeg bliver mor engang   Hvor dejligt det skal blive med at give et barn et bedre liv end jeg selv har haft. Og lære det en masse ting. Jeg ved ikke hvorfor, men også at måske vågne til gråd om natten   Ikke spørg mig om det, men ja. Det er jo det der hører til.   Jeg ved også det er hårdt når barnet er syg.  Har lært af det, min far var bare meget syg. Og det sidste året gik det bare meget hurtigt, med at han blev værre og værre. Og havde brug for hjælp til at spise til sidst o.s.v.   Så der kunne jeg jo næsten sige at han blev mere som et barn på den måden. Vi alle har passet på ham i flere år. Og efter det, så er jeg helt sikker på at jeg er klar til en baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

LineD

Anonym skriver:

Så vil jeg bare vide hvad I tænker, når jeg skriver om hvorfor jeg vil ha' et barn
Jeg er i gang med at finde et nyt arbejde (har arbejdet i 2 år, men så flyttede jeg til Danmark for 3 uger siden, men kom hjem igen for 2 uger siden. Fordi jeg har ingen familie i Danmark og kendte ingen, så jeg fik mere tid til at tænke, så tænkte jeg bare på min far hele tiden, så jeg rejste tilbage til Færøerne igen.)

Jeg har planer om at flytte ud, for at prøve at bo selv, for at se hvordan det er
Jeg nyder det, at være sammen med børn. Har også passet mange børn. Så  har lært lidt der i fra   Men jeg forestiller mig bare hvordan det skal blive når jeg bliver mor engang   Hvor dejligt det skal blive med at give et barn et bedre liv end jeg selv har haft. Og lære det en masse ting. Jeg ved ikke hvorfor, men også at måske vågne til gråd om natten   Ikke spørg mig om det, men ja. Det er jo det der hører til.   Jeg ved også det er hårdt når barnet er syg.  Har lært af det, min far var bare meget syg. Og det sidste året gik det bare meget hurtigt, med at han blev værre og værre. Og havde brug for hjælp til at spise til sidst o.s.v.   Så der kunne jeg jo næsten sige at han blev mere som et barn på den måden. Vi alle har passet på ham i flere år. Og efter det, så er jeg helt sikker på at jeg er klar til en baby

Jamen det jeg umiddelbart tænker er at du jo må have overvejet det nøje, du er jo kommet frem til en konklussion
Mit svar falder mest på dem der ikke helt overvejer alle sider af det hele, omvendt så kan man ikke rigtig sige noget til din beslutning uden at vide det hele jo

Hvis du synes du har det erfaring du skal have, og den økonomiske tryghed man får brug for, og uendelig kærlighed :p Så er det jo bare at hoppe ud i det jo

Det er umiddelbart hvad jeg tænker

Anmeld

23. august 2009

BubbieBear

Har du en mand/fyr i dit liv? 

Anmeld

23. august 2009

Lone Jakobsen

fordomme vil du finde overalt.
uanset hvilke valg du tar i livet vil der være folk der har en mening om det.
problemet er nok at man har det med at huske det negative. hvis 9 mennesker siger tillykke men 1 sætter sig på tværs...så husker du den ene langt mere end de 9.
om du er moden nok kan kun tiden vise, for hvornår er man moden nok, hvilken alder har den perfekte mor? 16, 26, 36 eller 46? er det bedre at være en umoden mor en end overmoden mor?

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

LineD skriver:

Jamen det jeg umiddelbart tænker er at du jo må have overvejet det nøje, du er jo kommet frem til en konklussion
Mit svar falder mest på dem der ikke helt overvejer alle sider af det hele, omvendt så kan man ikke rigtig sige noget til din beslutning uden at vide det hele jo

Hvis du synes du har det erfaring du skal have, og den økonomiske tryghed man får brug for, og uendelig kærlighed :p Så er det jo bare at hoppe ud i det jo

Det er umiddelbart hvad jeg tænker

okeej

Det var engang jeg troede jeg var blevet gravid. Og alle begyndte næsten at skælde mig ud :O  Jeg følte bare jeg ikke fik forklaret dem ordentligt, med det der jeg skrev om mine planer   Virkede bare som om de bare hoppede det over, og syntes at jeg bare var en lille pige på bare 15 år... blabla
Men jeg tog det ikke så tungt ..  eller, prøvede i hvert fald

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

BubbieBear skriver:

Har du en mand/fyr i dit liv? 

ja, det har jeg   han vil selv meget gerne ha' et barn, men vi må i hvert fald vente til næste år, fordi da har jeg nok arbejdet et stykke tid   og han får også mere penger da.. eller ja (han betaler et lån)  men ja
Vi har været sammen længe nu   og vi begge er li' så nyforelskede endnu. Tror vi bliver bare mere og mere forelskede hehe  og vi har det bare fint sammen, og vi begge to ved at det bliver os to

Anmeld

23. august 2009

BubbieBear

Anonym skriver:

ja, det har jeg   han vil selv meget gerne ha' et barn, men vi må i hvert fald vente til næste år, fordi da har jeg nok arbejdet et stykke tid   og han får også mere penger da.. eller ja (han betaler et lån)  men ja
Vi har været sammen længe nu   og vi begge er li' så nyforelskede endnu. Tror vi bliver bare mere og mere forelskede hehe  og vi har det bare fint sammen, og vi begge to ved at det bliver os to

Ej hvor dejligt! Kærlighed er jo fantastisk..  er han på alder med dig?

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

BubbieBear skriver:

Ej hvor dejligt! Kærlighed er jo fantastisk..  er han på alder med dig?

nej, det er han ikke   han er 31
jaja, jeg ved nogen ikke kan li' det, men alder er bare et tal

Anmeld

23. august 2009

MaleneG

Alder er blot et tal, og jo man kan være en lige så god mor som 16 årig, lige såvel som 30 årig.
Men jeg tror en af grundene til at folk stiller sig på bag ben overfor disse unge mødre er, fordi rigtig mange skriver " Er jeg klar til blive mor?" Stiller du det spørgsmål til andre, så NEJ, så er man bestemt ikke klar til at blive mor.
Dernæst så kan du sagtens være en moden 16 årig, pga. de ting du har oplevet, og ja gud fanden er det hårdt at miste en/begge sine forældre (Taler af erfaring) Men fordi jeg mistet min mor af en alder af 16, og har en far som er livstruende syg med kræft, så er det ikke DET som gør mig klar til at få et barn.
Det bekymre mig at folk bruger dette som argument, alle folk mister på et eller andet tidspunkt i livet en af sine kære. Hvad så med dem som kun har levet med én forældre hele deres liv, er de også mere modne end alle andre?
Nej ikke nødvendigvis. Man lærer af sine oplevelser, og selvfølgelig er de alle med til at modne en på et eller andet plan, men det er ikke kun ÈN bestemt oplevelse som gør at man BANG er klar til at blive forældre.

Malene

Anmeld

23. august 2009

BubbieBear

Anonym skriver:

nej, det er han ikke   han er 31
jaja, jeg ved nogen ikke kan li' det, men alder er bare et tal

selvfølgelig er alder bare et tal men folk ville nok tage lidt lettere hvis kvinden var 31 og manden 46 tror jeg.. Der er så mange dumme fordomme derude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.