Bare li' et spørgsmål...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Anonym trådstarter

Vil li' spørge, hvorfor folk skal trykke ned de som er unge og gravide?
Det er bare ikke så smart. Man bli'r dårligt humør og alt af det.

Læste et indæg et sted, om en pige der var 16 år og gravid. Folk siger til lykke med at hun har ødelagt sit liv. Begynder at sige hun skal ha' en uddandelse først o.s.v. Men der er jo mange der ikke ved hvad de skal lære til.  Jeg kender en der er 28, hun har ingen uddandelse, og ved endnu ikke hvad hun skal være. Så jeg synes bare det er dumt sagt af dem. Man kan godt være en lige så god mor som 16 år, som en på 30.
Jeg er næsten 16 år selv. Og ønsker mig et barn. Jeg er meget moden af min alder (har jeg fået at vide fra mange, og ved det selv) pga. alt det der er sket i mit liv.. siden jeg var 9 år   min far blev så syg o.s.v. blev bare værre og værre, og han døde nu lige før jul i 2008
Mig og min kæreste tænker på projekt baby i næste sommer, eller noget sådan, når jeg næsten er 17.   (OG jeg vil IKKE høre nogle komméntarer om det. Jeg ved der er mange der synes jeg er for ung. Det er ikke mit problem, det er deres problem, at de synes det.
Men ja, så var det det der spørgsmål? 

Det blev lidt langt det her hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

Stineve

Når man tager nogle valg i sit liv, må man jo også forberede sig på at få nogle kommetarer eller holdninger til det man foretager sig.. ikke dermed sagt at det er okay mennesker siger de grimmeste ting og virkelig tramper folk ned.. Men jeg forstår ikke helt du starter et emne, hvis du ikke vil hører de meninger der kommer, for der vil jo helt klart komme nogle ? måske ikke på din situation, men det vil sikkert føles sådan.. da du spørger ind til noget der har relevans for den situation du selv vil befinde dig om et års tid..

Anmeld

23. august 2009

LineD

Anonym skriver:

Vil li' spørge, hvorfor folk skal trykke ned de som er unge og gravide?
Det er bare ikke så smart. Man bli'r dårligt humør og alt af det.

Læste et indæg et sted, om en pige der var 16 år og gravid. Folk siger til lykke med at hun har ødelagt sit liv. Begynder at sige hun skal ha' en uddandelse først o.s.v. Men der er jo mange der ikke ved hvad de skal lære til.  Jeg kender en der er 28, hun har ingen uddandelse, og ved endnu ikke hvad hun skal være. Så jeg synes bare det er dumt sagt af dem. Man kan godt være en lige så god mor som 16 år, som en på 30.
Jeg er næsten 16 år selv. Og ønsker mig et barn. Jeg er meget moden af min alder (har jeg fået at vide fra mange, og ved det selv) pga. alt det der er sket i mit liv.. siden jeg var 9 år   min far blev så syg o.s.v. blev bare værre og værre, og han døde nu lige før jul i 2008
Mig og min kæreste tænker på projekt baby i næste sommer, eller noget sådan, når jeg næsten er 17.   (OG jeg vil IKKE høre nogle komméntarer om det. Jeg ved der er mange der synes jeg er for ung. Det er ikke mit problem, det er deres problem, at de synes det.
Men ja, så var det det der spørgsmål? 

Det blev lidt langt det her hehe

Jeg tror somend ikke størstedelen gør/siger og kommenterer på alderen for at rakke ned, men nærmere som en hjælp, også for at gøre opmærksom på det store ansvar det er at sætte et lille liv i verden, folk vil gerne dele ud af erfaringerne, og jeg tror det som oftest forekommer grovere end det er ment

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

Stineve skriver:

Når man tager nogle valg i sit liv, må man jo også forberede sig på at få nogle kommetarer eller holdninger til det man foretager sig.. ikke dermed sagt at det er okay mennesker siger de grimmeste ting og virkelig tramper folk ned.. Men jeg forstår ikke helt du starter et emne, hvis du ikke vil hører de meninger der kommer, for der vil jo helt klart komme nogle ? måske ikke på din situation, men det vil sikkert føles sådan.. da du spørger ind til noget der har relevans for den situation du selv vil befinde dig om et års tid..

hm...  altså, jeg mente med at de trykker dem helt ned o.s.v. Har ikke imod at de siger nogle små ting.
Jeg ta'r godt imod det hvis nogen siger måske at jeg måske skulle vente hvis det var. Men ikke hvis de siger alt det grimmeste, som om de er sjalou :O

Men jeg har oplevet det mere herinde.
Her som jeg bor ta'r alle bare godt imod det hvis nogen bliver gravid tidligt.
ehm ja.. jeg bor på Færøerne.. Undskyld at jeg siger det, men synes at de i Danmark virker mere .. jeg ved ikke.. strænge, på en ubehagelig måde.   det er ikke noget galt i det. Men er bare vant til at høre hvad folk siger her.

Anmeld

23. august 2009

Stineve

jeg synes selv det er ærgeligt at der mange mennesker der er så fordomsfulde overfor unge mødre... men jeg synes faktisk også de fleste har nogle gode overvejelser og argumenter for deres holdninger til det...

Jeg tror også sagtens man kan være en ligeså god mor når man er 17 og 30 .. det vigtigste er jo helt klart kærligheden... men synes også de fleste unge kan blive for egoistiske i deres "jeg-har-lyst-til-at-sætte-et-barn-til-verden-tanker".. da de altså nogle gange glemmer at tænke tingene ordentligt igennem.. men jeg tror faktisk det er en bekymring de fleste sidder med, når de hører en ung er blevet gravid.. ikke fordi hun nøvendigvis bliver en dårlig mor.. men fordi de er bange/bekymret for barnet og ikke mindt moren om de har penge, tag over hovedet, hvor er faren, og har moren familie der støtter hende.. og tror det til tider går ud over deres aggresion og vrede, så de gør alt for at hører om hende her nu også er HELT sikker på at hun kan klare det, og desværre bliver de ofte nedladende.. men tror det i bund og grund handler om en bekymring.. hvis du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

LineD skriver:

Jeg tror somend ikke størstedelen gør/siger og kommenterer på alderen for at rakke ned, men nærmere som en hjælp, også for at gøre opmærksom på det store ansvar det er at sætte et lille liv i verden, folk vil gerne dele ud af erfaringerne, og jeg tror det som oftest forekommer grovere end det er ment

Synes også det virker grovere end det er ment.  Men læste et andet, hvor det sagde til hende "til lykke med dit ødelgate liv, barnet vil hade dig o.s.v." :O
Havde været bedre om de sagde til lykke med det, og måske forklare lidt om hvordan det er.

Anmeld

23. august 2009

LineD

Det kan vi hurtigt blive enige om  Det er ikke altid takt og tone der falder en nærmest Sommetider skal man lige trække vejret inden man svarer

Anmeld

23. august 2009

Anonym trådstarter

Stineve skriver:

jeg synes selv det er ærgeligt at der mange mennesker der er så fordomsfulde overfor unge mødre... men jeg synes faktisk også de fleste har nogle gode overvejelser og argumenter for deres holdninger til det...

Jeg tror også sagtens man kan være en ligeså god mor når man er 17 og 30 .. det vigtigste er jo helt klart kærligheden... men synes også de fleste unge kan blive for egoistiske i deres "jeg-har-lyst-til-at-sætte-et-barn-til-verden-tanker".. da de altså nogle gange glemmer at tænke tingene ordentligt igennem.. så jeg tror det er en bekymring de fleste sidder med, når de hører en ung er blevet gravid.. ikke fordi hun nøvendigvis bliver en dårlig mor.. men fordi de er bange/bekymret for barnet og ikke mindt moren..

Jeg synes jo heller ikke man skal få et barn, hvis man bare tænker, at de vil ha et barn, fordi de er så søde. :O  Da ville jeg jo også sige noget.
Men hvis man ved at det handler om at lære fra sig, skifte bleer, give den mad, og være klar over at de græder måske om natten, og er syge o.s.v.  Så synes jeg jo det er helt ok at blive mor, li' meget hvor gammel man er. Bare man er helt klar til det.

Anmeld

23. august 2009

LineD

Anonym skriver:

Jeg synes jo heller ikke man skal få et barn, hvis man bare tænker, at de vil ha et barn, fordi de er så søde. :O  Da ville jeg jo også sige noget.
Men hvis man ved at det handler om at lære fra sig, skifte bleer, give den mad, og være klar over at de græder måske om natten, og er syge o.s.v.  Så synes jeg jo det er helt ok at blive mor, li' meget hvor gammel man er. Bare man er helt klar til det.

Jeg synes sommetider når jeg læser det, og det er absolut få tilfælde, at det bliver lidt for, jeg-er-godt-klar-over-hvor-hårdt-det-er agtigt, naturligvis kan det være ligeså hårdt at blive førstegangs mor som 30 årig som 16-17 årig, jeg mener dog at man som 16-17 årig i nogle tilfælde godt kan mangle lidt alm livserfaring, du ved med fast indkomst, husleje, madlavning, pasning af arbejde/skole, som jeg synes er lidt synd man ikke har først.
Men der er vi jo evigt forskellige, og jeg synes somænd ikke bedre om den ene eller anden alder at blive mor
Jeg føler bare nogle gange de helt unge mødre snyder sig selv for lidt oplevelser først, men mener man ikke man har brug for dem, så er det jo super

Anmeld

23. august 2009

Stineve

Anonym skriver:

Jamen der er vi skam enige... hvis man har tænkt det godt igennem og er klar på de udfordringer der kommer og man stadig føler det er det rigtige og man er klar.. så synes jeg det skal være op til den enkelte... men det er jo også vigtigt at tænle på sig selv.. mt. uddannelse , skole osv... man skal selvfølgelig ikke skemalægge alt, men synes det er vigtigt man får tænkt alle aspekter med ind i det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.