40+ og donorbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Nu er jeg nok en af dem der tænker at alderen måske burde have lov at sætte sin naturlige begrænsning. MEN det er ikke det der fanger mig mest her, det er det du skriver med at hun er selvstændig og har svingende økonomi. Jeg tænker alene mor til to, og så selvstændig med både svingende økonomi, og formodentlig også svingende/meget arbejde, som de fleste selvstændige har.

Jeg kender efterhånden mange med svingende økonomi og op til flere børn, selvstændig eller ej.

Tror mere på at hvis pladsen, tiden og kærligheden er til et barn mere, så kan man sagtens. Hun vil altid kunne komme på dagpenge hvis tingene går fuldstændigt skævt, hvilket de ikke ser ud til at gøre lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Anonym trådstarter

Strikken skriver:

Jeg er igang med 3 forsøg, hvor af 2. gav pote, men desværre endte med en sa i uge 4+5.

Jeg skal i gang med sidste af de 3 jeg kan få betalt inden jeg fylder 44 år, som er klinikkens grænse. Derefter er det IVF... hvilket jeg ikke håber bliver nødvendigt:-)

Dejligt at høre

Jeg tror hun er allermest nervøs for at det ikke vil lykkes. Men hun er også overbevist om, at hun vil fortryde om 10 år, hvis hun ikke gør noget nu. Hvis du forstår

Krydser fingrer for dig  Ked af at høre om din SA  

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Rengyduck skriver:

Jeg kender én, som påbegyndte fertilitetsbehandling som 45-årig med henblik på at blive insemineret med donoræg. Hun havde også valgt donor, men endte med at blive gravid med den daværende kæreste. Og i dag er hendes skønne lille dreng 3 år gammel 

Hvis din veninde har råd til det, så skal hun bare gøre det og derudover være ligeglad med hvad andre siger.

Tak for dit svar! Det er brugbart...

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Hvorfor skriver du også spørger til hendes liv, i stedet for hun selv spørger anonymt herinde? 

Fordi jeg er en rigtig god veninde til hende og hun spørger mig til råds, og fordi jeg tilfældigvis er medlem herinde Hun er ikke selv herinde, og gider generelt ikke bruge sin tid på forums på nettet. Andet end det som er arbejds-relateret

Forstår ikke helt hvor du vil hen med dette?

Anmeld

17. november 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Fordi jeg er en rigtig god veninde til hende og hun spørger mig til råds, og fordi jeg tilfældigvis er medlem herinde Hun er ikke selv herinde, og gider generelt ikke bruge sin tid på forums på nettet. Andet end det som er arbejds-relateret

Forstår ikke helt hvor du vil hen med dette?

Nok bare fordi jeg har en forbi, men veninder der undersøger hvordan man bør leve sit liv, spørger andre til råds på nettet, hvad de synes man skal gøre, og så kan ens veninde komme og fortælle: Nu skal du høre, de synes alle sammen at du skal.....For mig er en god veninde en jeg kan drøfte tingene med, uden at det skal vendes på internettet. Hvis jeg vil vildt fremmedes mennesker holdning, så skal jeg nok selv opsøge den, jeg behøver ikke veninder til at gøre det for mig. Har måske lidt svært ved at se hvad det skal bruges til.

Men hvis jeres veninde forhold er sådan at hun beder dig om at gå på nettet og spørger andre, fordi hun ikke selv gider, jamen så der er jo sådan arbejdsfordelingen er mellem jer to som veninder, og det blander jeg mig selvfølgeligfuldstændig uden om!!!

Anmeld

17. november 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Nok bare fordi jeg har en forbi, men veninder der undersøger hvordan man bør leve sit liv, spørger andre til råds på nettet, hvad de synes man skal gøre, og så kan ens veninde komme og fortælle: Nu skal du høre, de synes alle sammen at du skal.....For mig er en god veninde en jeg kan drøfte tingene med, uden at det skal vendes på internettet. Hvis jeg vil vildt fremmedes mennesker holdning, så skal jeg nok selv opsøge den, jeg behøver ikke veninder til at gøre det for mig. Har måske lidt svært ved at se hvad det skal bruges til.

Men hvis jeres veninde forhold er sådan at hun beder dig om at gå på nettet og spørger andre, fordi hun ikke selv gider, jamen så der er jo sådan arbejdsfordelingen er mellem jer to som veninder, og det blander jeg mig selvfølgeligfuldstændig uden om!!!

Nu blev der faktisk ikke spurgt til holdninger/meninger om det at få et donorbarn - men erfaringer og ej heller hvordan livet skal leves!!!

Til TS

Jeg synes det er fint du spørger efter erfaringer som du kan dele med din veninde - måske det giver hende lyst og mod på selv at gå ind og læse og undersøge mere senere. Mske kom der noget helt nyt frem som i ikke selv havde tænkt på. Personligt er jeg også typen der elsker at undersøge hvis nogen spørger mig om noget...så kan jeg fortælle hvad jeg har læst og evt henvise til dem til gode sider.

Pøj pøj til din veninde - håber hun får sit ønske opfyldt, uanset metoden :-)

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg gider ikke engang forsvare mig selv overfor dig, da jeg synes du skyder med løst krudt.

MEN

Jeg vil dog gerne tilføje - UNDERSTREGE - at jeg på ingen måde vil undersøge, hvordan man bør leve sit liv. Jeg går på ingen måde hen til min veninde og siger "sådan skal du gøre, for det siger de andre på baby.dk". Det er da ren tåbelighed?

Jeg er overhovedet ikke typen, der ofte spørger til råds på internettet.

Jeg står 100% inde for mig selv som trådstarter her, og vil igen understrege at jeg søger erfaringer inden for området "donorbarn og 40+"

Jeg undrer mig dog over, at du helt overlagt opfordrer til unødig debat omkring det andet - så råder dig til at starte en tråd omkring det, hvis du virkelig gerne vil have budskabet ud. Jeg er helt sikkert af mange samme holdninger som du - men det var nu stadigvæk ikke derfor jeg startede denne tråd..

Synes det er super ærgerligt at du bare konkluderer fra dine egne tanker, at alle der opretter tråde omkring deres familie, veninder (børn???) bare gerne vil vende det på internettet af ren og skær lyst? Forstår ikke sammenhængen

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Nu blev der faktisk ikke spurgt til holdninger/meninger om det at få et donorbarn - men erfaringer og ej heller hvordan livet skal leves!!!

Til TS

Jeg synes det er fint du spørger efter erfaringer som du kan dele med din veninde - måske det giver hende lyst og mod på selv at gå ind og læse og undersøge mere senere. Mske kom der noget helt nyt frem som i ikke selv havde tænkt på. Personligt er jeg også typen der elsker at undersøge hvis nogen spørger mig om noget...så kan jeg fortælle hvad jeg har læst og evt henvise til dem til gode sider.

Pøj pøj til din veninde - håber hun får sit ønske opfyldt, uanset metoden :-)

Tak for dit svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.